شهردار مشهد در گفت وگوی اینستاگرامی با شهروندان مطرح کرد؛

 اراضی شهرک شهید رجایی و باهنر با همکاری آستان قدس سند دار می شوند

علی نژاد

شهردارمشهد در پاسخ به درخواست شهروندان برای توجه به شهرک شهید رجایی و باهنر گفت: درحال انجام یک کار مهم با همکاری آستان قدس رضوی جهت سند دار کردن اراضی این دو شهرک هستیم که خوشبختانه تولیت آستان قدس نیز با آن موافق است.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا (کووید 19) در قرنطینه به سر می برد، چهارشنبه شب در گفتگوی زنده اینستاگرامی با شهروندان در این خصوص افزود: در منطقه قلعه ساختمان از بولوار شهید عباسپور تا انتهای شهرک شهید رجایی و باهنر با مشکل ترافیک سنگین روبه رو هستیم که برای کاهش آن چند برنامه درحال اجرا است.
وی اضافه کرد: یکی از این برنامه ها دوبانده کردن 75 متری رضوی بود، که پیش از این سال 63 آغاز و سال 65 متوقف شده بود.

اجرای پروژه ها برای جلوگیری از کشته شدن مردم
وی با بیان این که اجرای این پروژه در حوزه ما نبود، اظهارکرد: اما معین اقتصادی بودن شهرستان مشهد و همچنین کشته شدن 40-50 نفر ازمردم در هر سال باعث شد تا پروژه دو بانده کردن 75 متری رضوی را اجرا کنیم که تا دو هفته دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.
کلائی تصریح کرد: اقدام دوم دوبانده کردن بولوار حر حد فاصل شهرک شهید رجایی تا شهید باهنربود که این کار نیز سال گذشته انجام شد.
شهردارمشهد به سومین برنامه برای کاهش ترافیک بولوار حر اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات برای اجرای این برنامه خیابان های باریک و طولانی آن است که بن بست هستند و به وسیله دیوار راه آهن به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده اند.
وی گفت: برای رفع این مشکل درحال اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح مصلی هستیم که با بهره برداری از آن دسترسی به مصلی ایجاد و شهرک شهید رجایی و باهنر از بن بست خارج خواهند شد.

اجرای دسترسی بیشتر به بزرگراه آزادی
وی در پاسخ به درخواست یکی دیگر از پیام ها در خصوص ایجاد دسترسی به بزرگراه آزادی نیزاظهار کرد: درمجموع برای بزرگراه آزادی 8 دوربرگردان تعریف شده است که چهار عدد آن غربی به شرقی و 4 عدد دیگر برعکس آن است.
کلائی افزود: از این تعداد سه دور برگردان تاکنون اجرا شده است که دو عدد در دوره قبل و یک دوربرگردان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی آبان ماه گذشته به بهره برداری رسید.
شهردارمشهد اضافه کرد: در حال حاضر یک دور برگردان همسطح در این بزرگراه قرار دارد که از دوربرگردان غیر همسطح احداث شده حدود 2 کیلومترفاصله دارد که این باعث می شود برای دورزدن یک مسیر رفت و برگشت چهار کیلومتری طی شود که این کار را سخت می کند.
وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل کارشناسان سازمان ترافیک شهرداری مشهد پیشنهاد احداث یک چپ گرد به شکل چرخش 180 درجه‌ای برای انتقال بار ترافیکی مسیربزرگ راه آزادی به غرب را دادند که این چپ گرد در میدان نمایشگاه و تقاطع چند سطحی آزادگان درحال احداث است.

اجرای بی آر تی خط 3
وی درخصوص پیامی درباره انتقاد از ایجاد مسیر فرار برای اتوبوس های خط سه بی. آر.تی نیز گفت: از میدان استقلال تا میدان شهدا به صورت یک لاین مسیر عبور برای اتوبوس های خط سه بی آرتی ایجاد شده است که برخی به آن اعتراض دارند.
کلائی ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی که انجام شده این اقدام جای دفاع دارد و باعث کم شدن 15 دقیقه ای زمان عبور اتوبوس ها و همچنین بهبود تردد خودروها نسبت به مسیر دو مسیره ای شده است که سال گذشته حد فاصل میدان توحید تا میدان شهدا اجرا شده بود.
شهردارمشهد تصریح کرد: اکنون نیز ایستگاه های خط سه در این مسیر درحال استقرار و علائم ترافیکی مورد نیاز نیز نصب شده است.

حمایت از آسیب دیدگان کرونا
وی در پاسخ به یکی دیگر از پیام ها درباره اقدامات حمایتی شهرداری مشهد از آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک دستگاه خدماتی هستیم و وظایف تعریف شده ای مانند توسعه حمل نقل عمومی، فضاهای سبز، رفت وروب، آسفالت معابر و… داریم اما در کنار این وظایف اعتقاد داریم که دستگاهی هماهنگ کننده و متولی اموری که به شهر، ارتباط دارد هستیم .
وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا وظایفی از سوی ستاد کرونا از جمله ضد عفونی اماکن و حمل ونقل عمومی، دراختیار گذاشتن فضا برای بستری مبتلایان به کرونا جهت طی دوره نقاهت و..به عهده شهرداری گذاشته شد که تا کنون انجام شده است.
کلائی ادامه داد: اما علیرغم این اقدامات خود را ملزم به حمایت از آسیب دیدگان از کرونا می دانستیم لذا برنامه هایی از جمله تخفیف اجاره مکان های دراختیار شهرداری، بخشودگی عوارض کسب و پیشه، توزیع بسته های معیشتی و حمایت از کارگران فصلی را اجرایی کردیم.
کلائی ادامه داد: البته برای این که در شرایط کنونی مردم کمتر از حمل ونقل عمومی استفاده کنند طرحی را به ستاد کرونا و شورای ترافیک استان برای متوقف شدن اجرای طرح تردد زوج فرد خودروها درهسته مرکزی شهر ارائه داده ایم که طی یک تا دو روز آینده برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

رفع مشکل ترافیک چهار راه جانباز با اجرای اصلاح هندسی
شهردار مشهد در پاسخ به یکی دیگر از پیام های شهروندان که از اجرای پروژه های عمرانی درحوزه ترافیک انتقاد داشت، نیز گفت: کارشناسانی که در حوزه ترافیک فعالیت دارند ایده های خوبی ارائه می دهند که به عنوان نمونه می توان به رفع مشکل ترافیک تقاطع فرامرز عباسی- جانباز با اجرای دو اصلاح هندسی، انتهای بولوار وکیل آباد و بسیاری از پروژه های اصلاح هندسی معابر اشاره کرد که با هزینه کم مشکل ترافیک را کاهش دادند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در حوزه اجرای پروژه های عمرانی ترافیکی یک راهبرد کلی داریم و آن این است که پروژه ها به عنوان تسهیل کننده ترافیک و دسترسی دور میدان پیرامونی شهر اجرا شود که بخشی از این پروژه ها چپگرد غیرهمسطح شهید ناصری، تقاطع و دور برگردان غیرهمسطح ابوطالب، دوربرگردان غیرهمسطح مصلی است.

رفع ترافیک مسیر پل فجر تا میدان امام حسین(ع) نیازمند دوربرگردان
وی در پاسخ به پیام دیگری درخصوص دسترسی به شهرک شهید میرزایی و ترافیک بزرگراه شهید چراغچی اظهارکرد: در مسیر پل فجر و بزرگراه شهید میرزایی به سمت میدان امام حسین(ع) چند گره ترافیکی وجود دارد که برای رفع یکی از این گره ها نیاز به احداث دورگردان غیر همسطح مانند ابوطالب داریم.
کلائی افزود: گره دوم درمحدوده میدان بار نوغان قراردارد که به دلیل تغییر مسیر خودروها برای ورود به کندرو و حرکت به سمت خیابان رسالت، ترافیک سنگینی ایجاد می شود که برای رفع این گره ترافیکی پروژه اصلاح هندسی درحال اجرا است.
شهردار مشهد اضافه کرد: یکی دیگر از گره های ترافکی در محل بزرگراه شهید میرزایی است که با باریک شدن مسیر یک لاین حذف می شود که از معاونت عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خواسته ایم این مشکل را با اصلاح هندسی برطرف کنند.
وی با بیان این که گره ترافیکی دیگر مربوط به ورودی خیابان عبادی و میدان امام حسین(ع) است، تصریح کرد: در مسیر تعدادی مغازه وجود دارد که با توجه به این که عده ای دراین محل درحال کسب هستند با تملک وتخریب آنها مخالف هستم لذا به دنبال راه حلی هستیم که با اجرای پلی مانند ابوطالب که اسفند ماه افتتاح خواهد شد این مشکل را برطرف کنیم که امیداریم این کار به نتیجه برسد.

3 چالش بلاتکلیفی حریم شهرمشهد با شهرستان طرقبه و شاندیز
وی درپاسخ به پیام دیگری درخصوص تعیین تکلیف حریم مشهد و شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: در مجموع سه موضوع در این میان وجود دارد؛ اول تقسیمات کشوری که درآن مرزشهرستان ها را مشخص می کند که طبق آن یک مرز برای این دو شهر مشخص شد.
کلائی افزود: موضوع دوم مربوط به طرح جامع شهر مشهد است که در آن مرز دیگری مشخص شده که براساس آن محور مهدیه حد غربی شهر مشهد است که براساس آن ما پایانه بزرگ غرب مشهد، ایستگاه خط سه قطار شهری و محل اتصال قطار شهری گلبهار به مشهد را طراحی کرده ایم.
شهردار مشهد تصریح کرد: سومین موضوع تقسیمات سیاسی است که بر اساس آن مرز و محدوده برای شهر مشهد و شهرستان طرقبه – شاندیز تعریف شده است.
وی ادامه داد: اکنون میان مرز تصمیمات سیاسی و طرح جامع مشهد اختلاف وجود دارد که معتقدم باید با توافق حل شود.
وی با اشاره به این که به دلیل بلاتکلیفی برخی در این محدوده زمین خواری کرده اند، افزود: در این خصوص دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کنند.
کلائی اضافه کرد: اتفاق بد دیگری که در این محدوده این است، که مسیری که برای توسعه مناسب است بلاتکلیف مانده است.
شهردار مشهد، با بیان این که بیش از یکسال است که به دنبال حل این مشکل هستیم اظهارکرد: این موضوع مهم است و خارج از قدرت مدیریت شهری است و باید در وزارت کشور جمع شود.
وی گفت: معتقدم اگر نمایندگان مشهد و طرقبه و شاندیز بنشینند و با هم تعامل کنند این موضوع می تواند به سرانجام برسد.

وی به تصویب طرح راهبردی توس نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری بسیار و همدلی در استان توانستیم طرح راهبردی توس را در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسانیم که این موضوع تاثیر زیادی در حفظ آثار تاریخی و توسعه توس خواهد داشت.

امیدوارم کارخانه نوآوری تا مهرماه به بهره برداری برسد
وی درپاسخ به پیام دیگری درباره تعیین تکلیف کارخانه نوآوری خاطرنشان کرد: معتقدم که احداث کارخانه نوآوری درمشهد یک جهش در این حوزه است و با توجه به توانمندی که در استارت آپ ها شاهد هستیم در صورتی که شتاب دهنده ها خوب عمل کنند اتفاقات خوبی را در کارخانه نوآوری خواهیم داشت که امیدوارم این کارخانه تا مهرماه به بهره برداری برسد.
کلائی درخصوص پیامی دررابطه با قطار شهری گلبهار نیز تصریح کرد: این موضوع به شهرداری مشهد ارتباطی ندارد و پروژه دولتی است که توسط معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری و سازمان توسعه شهر گلبهار اجرا می شود.
شهردارمشهد ادامه داد: اجرای پروژه قطار شهری با افزایش چند برابری هزینه ها روبه رو است به حدی که سال 96 هر کیلومتر قطار شهری با تجهیزات 250میلیارد تومان هزینه داشت اما اکنون به هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

ادامه پارک چهل بازه
وی در پاسخ به یکی دیگر از پیام ها در خصوص اجرای ادامه پارک چهل بازه گفت: تصمیم قاطع داریم که ادامه پارک چهل بازه را اجرا کنیم، برای این کارتا قبل از پل ستاری مشکل خاصی وجود ندارد و با تفاهم کار پیش می رود اما از پل ستاری تا پل دانشجو اراضی وجود دارد که بخشی فضای سبز و بخشی غیر انتفاعی است که حاضریم بخش فضای سبز را تملک کنیم که این کار باعث بهبود وضعیت اراضی تعاونی ها می شود.
وی افزود: درمجموع ما در این محدوده تنها به دنبال ایجاد فضای سبز و ادامه پارک چهل بازه هستیم.

قدرشناس زحمات پاکبانان و کارگران فضای سبز هستیم
کلائی در خصوص وضعیت به کارگیری کارگران فصلی در پروژه های شهری که درپیام دیگری مطرح شد، اظهارکرد: در پروژه های مختلف از جمله کوه پارک تعداد زیادی از کارگران فصلی به کار گرفته شده اند که با اجرای ادامه پارک چهل بازه این ظرفیت افزایش خواهد یافت.
شهردارمشهد، در خصوص حقوق پاکبانان و کارگران خدمات شهری تصریح کرد: شهرداری مشهد افتخار همکاری با 8 هزار پاکبان و 3هزار کارگر فضای سبزرا دارد که قدر شناس تک تک آنها هستیم و به دستانشان بوسه می زنیم.
وی با بیان این که در مجموع این یازده هزار نفر در قالب قرارداد با پیمانکار فعالیت می کنند افزود: در گذشته برای پرداخت حقوق این افراد به پیمانکاران پول پرداخت می شد که این امر مشکلاتی را در پی داشت که به همین دلیل به سمت پرداخت مستقیم حقوق به آنها رفتیم.
وی اضافه کرد: درخصوص پرداخت مزایا ممکن است جاهایی دچار مشکل باشیم که این موضوع را پیگیری می کنیم، اما در پرداخت حق سنوات، طبق حق و حقوق شان پرداختی خواهیم داشت.
وی درباره احداث پارک بزرگ در اراضی پادگان ارتش که در پیام دیگری مطرح شد نیز گفت: کار برای ایجاد این پارک پیشرفت خوبی داشته است، درحال حاضر نقشه های این پارک تدقیق شده و طی چند روز آینده به شورای عالی شهرسازی برده می شود.
وی ادامه داد: امیدواریم مهرماه بخش قدیمی فضای سبز پادگان ارتش را دراختیار بگیریم و تا عید امسال آن را برای استفاده مردم آماده کنیم.

پیگیری ها درباره کوهستان پارک شادی
کلائی در پاسخ به پیام دیگری در خصوص تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی گفت: سال 96 برای دراختیار گرفتن این مجموعه با بانک دی وارد مذاکره شدیم، اما وقتی به مرحله نهایی رسیدیم اعلام شد که بخشی از اراضی آن موقوفه است که باید مالکیت آن مشخص شود.
شهردار مشهد اضافه کرد: مباحث حقوقی مرتبط با این موضوع پیچیده و زمانبر است، شرایط را به استاندار اعلام کردیم که گفتند موضوع برای پیگیری به شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه خواهد شد.

تقاطع چند سطحی آزادگان
وی درخصوص پیام دیگری که خواستار اعلام زمان بهره برداری از تقاطع چند سطحی آزادگان شده بود نیز خاطرنشان کرد: 3 بخش از تقاطع چند سطحی آزادگان ازجمله زیر گذر، رو گذر و یکی از دوربرگردان های 180 درجه‌ای بهمن ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد و دوربرگردان 180 درجه‌ای دیگر نیز امیدواریم اردیبهشت ماه سال 1400 آماده بهره برداری شود.
شهردار مشهد در پاسخ به پیام هایی درخصوص وضعیت طرح های تفصیلی شهرمشهد نیز گفت: طرح تفضیلی جنوب غرب مشهد چندی پیش درشورای شهر تصویب شد، طرح جنوب شرق نیز اکنون درشورا درحال بررسی است و طرح تفصیلی حوزه مرکزی نیز درحال تدوین است و درمجموع طرح های تفصیلی مشهد تا پایان امسال ارائه خواهد شد.

image_print
2 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    La compatibilité du logiciel de suivi mobile est très bonne et il est compatible avec presque tous les appareils Android et iOS. Après avoir installé le logiciel de suivi sur le téléphone cible, vous pouvez afficher l’historique des appels du téléphone, les messages de conversation, les photos, les vidéos, suivre la position GPS de l’appareil, activer le microphone du téléphone et enregistrer l’emplacement environnant.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *