استقلال-سپاهان؛ فینالی نایب قهرمانی

هفته آینده با شنبه ای کاملا فوتبالی آغاز می شود؛ روزی که تیم های محبوب پرسپولیس و استقلال به مصاف حریفانشان می روند. البته، پرسپولیس هفته گذشته قهرمانی اش را مسجل کرد و اکنون فقط برای ثبت رکوردهای جدید در فوتبال ایران بازی می کند. ضمن اینکه این مسابقات بهترین فرصت است تا سرخپوشان تهرانی خود را برای حضور در ادامه لیگ قهرمانان آسیا که از ۲۴ شهریور آغاز می شود، آماده کنند.

نگاهی به این ۵ مسابقه می اندازیم.

نساجی مازندران – پرسپولیس؛ تشریفاتی اما حساس

پرسپولیس که با پوکر قهرمانی وارد قائمشهر می شود، به دنبال یک برد دیگر است تا همچنان رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کند. سرخپوشان ۱۵ هفته است که شکست نخورده و فقط یک مساوی مقابل استقلال تهران داشته اند. بنابراین، نساجی باید تلاش کند تا نوار بردهای متوالی قهرمان چهار دوره لیگ برتر را قطع کند. نساجی هفته گذشته یک برد شیرین بدست آورد و توانست بازی باخته را ۳ بر ۲ با پیروزی به اتمام برساند تا رتبه اش در رده نهم جدول تثبیت شود.

شاگردان محمود فکری اکنون می خواهند مقابل پرسپولیس خودی نشان بدهند. نساجی را می توان تیم غیررسمی استقلال دانست! شماری از استقلالی های قدیمی و خوشنام از صمد مرفاوی گرفته تا سیروس دین محمدی در این تیم حضور دارند. بنابراین، پرسپولیس هم انگیزه زیادی برای شکست دادن آبی پوشان قدیمی دارد. البته علیرضا حقیقی سنگربان نساجی دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی است که او هم انگیزه های شخصی زیادی برای دیدار با تیم سابقش دارد.

بازی رفت را پرسپولیس یک بر صفر به سود خود تمام کرد. نتیجه این دیدار هیچ تاثیری در صدر جدول ندارد و در واقع یک مسابقه تشریفاتی اما حساس برای شاگردان گل محمدی محسوب می شود.

گل گهرسیرجان – فولاد خوزستان؛ جنگ بقا و نایب قهرمانی

گل گهر با دو برد متوالی تا حدی خود را از قعر جدول جدا کرد اما همچنان در خطر سقوط قرار دارد. سیرجانی ها اگر بتوانند از فولاد خوزستان ۳ امتیاز بگیرند، شانس صعود تا رده دهم جدول را دارند اما فولاد در کورس نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی با سایر مدعیان است و شکست دادن این تیم راحت نیست. شاگردان نکونام دوشنبه این هفته در حالیکه ۲ بر صفر از نساجی پیش بودند، بازی را ۳ بر ۲ به حریف واگذار کردند و اکنون با یک مسابقه کمتر در رده ششم جدول لیگ ایستاده اند.

در این مسابقه هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد و این می تواند باعث جذابیت دوچندان رقابت شود. بخصوص اینکه نتیجه مسابقه هم در صدر و هم در قعر جدول اهمیت دارد. بازی رفت دو تیم ۲ بر صفر به سود فولاد به پایان رسید.گل گهر با ۱۸ گل زده، ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و شاید خط دفاع فولاد روز سختی را سپری نکند اما فوتبال قابل پیش بینی نیست.

پارس جنوبی جم- شاهین شهرداری بوشهر؛ دربی ۶ امتیازی قعرنشینان

دربی استان بوشهر یک مسابقه ۶ امتیازی در قعر جدول محسوب می شود. دو تیم برای بقا تلاش می کنند. پارس جنوبی برخلاف میل باطنی اش مجبور شد دوشنبه مقابل استقلال بازی کند و بازنده شود. اکنون شاگردان سیروس پورموسوی خسته تر از همیشه باید به مصاف آخرین تیم جدول لیگ بروند. شاهین با مهدی پاشازاده به دنبال بقا در لیگ برتر است اما کار دشواری پیش رو دارد. شاهین بوشهر در صورت شکست در این مسابقه امیدهایش برای بقا بسیار کم رنگ می شود.

پارس جنوبی هم با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم جدول است. شاهین با ۵۰ گل خورده، ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. بازی رفت دو تیم با نساوی یک بر یک به پایان رسید اما این مرتبه هر دو تیم با سرمربیان جدید مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

استقلال – سپاهان ؛ فینالی برای نایب قهرمانی

این مسابقه یک فینال برای نایب قهرمانی لیگ است. استقلال با ۴۶ گل زده، زهردارترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد و اکنون باید مقابل سپاهان مدعی قرار بگیرد. زردپوشان اصفهانی بعد از چند هفته که برد نداشتند، مقابل نفت آبادان به پیروزی رسیدند تا همچنان در کورس نایب قهرمانی قرار داشته باشند اما امیر قلعه نویی سرمربی استقلالی سپاهان، بعد از این بازی به دلیل حمله عصبی در بیمارستان چند روزی بستری شد. حضور او در این مسابقه در هاله ای از ابهام قرار دارد. استقلال هم بعد از برد مقابل پارس جنوبی، با روحیه ای بهتر و منسجم تر از قبل، مقابل سپاهان پرمهره قرار می گیرد.

تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی شاگرد و استاد قدیمی و استقلالی جذاب هست؛ بخصوص اینکه وضعیت جدول حساسیت و جذابیت مسابقه را دو چندان می کند. استقلال در ورزشگاه آزادی در این هفته ها خوب نتیجه نمی گیرد؛ از توقف مقابل سایپا گرفته تا مساوی با نساجی ولی این مرتبه مساوی برای آبی پوشان از همیشه دردناک تر خواهد بود زیرا ممکن است به قیمت از دست رفتن نایب قهرمانی تمام شود. سپاهان هم از مساوی در این فینال ۶ امتیازی ضرر می کند. بنابراین هر دو تیم برای برد به میدان خواهند رفت. آنچه این مسابقه را نسبت به سایر دیدارهای دو تیم متفاوت می کند، غیبت غم انگیز تماشاگران بخاطر ویروس کروناست. مسابقه رفت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

البته دو تیم روز ۲۰ مرداد در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند. آن مسابقه هم می تواند حتی از فینال جام حذفی جذاب تر و دیدنی تر شود.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر؛

*جمعه ۱۰ مرداد

تراکتورسازی – پیکان تهران
رضا کرمانشاهی – آرمان اسعدی – محمد جواد مداح – محمدباقر پورباقر
ناظر: حسن کامرانی فر

ذوب آهن اصفهان – نفت مسجد سلیمان
اشکان خورشیدی – سعید علی نژادیان – فرهاد فرهادپور – رضا عادل
ناظر: رحیم رحیمی مقدم

سایپا تهران – ماشین سازی تبریز
محمدحسین زاهدی فر – جلیل شعرانی – حسین مرادی – کیوان علی محمدی
ناظر: اسماعیل صفیری

صنعت نفت آبادان – شهرخودرو مشهد
امیر عرب براقی – مهدی شفیعی – محمدهاشمی نسب – احمد محمدی
ناظر: محمدرضا فلاح

*شنبه ۱۱ مرداد

نساجی مازندران – پرسپولیس تهران
حمید حاج ملک – یعقوب سخندان – عباس پورحیدری – حامد سیری
ناظر: محسن ترکی

پارس جنوبی جم – شاهین شهرداری بوشهر
کوپال ناظمی – مهدی عالیقدر – حسن انتظاری – عباس راکی
ناظر: نادر جعفری

گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان
پیام حیدری – مهدی الوندی – ایوب غلامزاده – ابوالفضل گرجی
ناظر: مسعود مرادی

استقلال تهران – فولاد مبارکه سپاهان
بیژن حیدری – علی میرزابیگی – علیرضا ایلدروم – یاسر همرنگ
ناظر: فریدون اصفهانیان

image_print
2 پاسخ
  1. Szpiegowskie Telefonu
    Szpiegowskie Telefonu گفته:

    Kompatybilność mobilnego oprogramowania śledzącego jest bardzo dobra i jest kompatybilna z prawie wszystkimi urządzeniami z Androidem i iOS. Po zainstalowaniu oprogramowania śledzącego w telefonie docelowym można przeglądać historię połączeń, wiadomości z rozmów, zdjęcia, filmy, śledzić lokalizację GPS urządzenia, włączać mikrofon telefonu i rejestrować lokalizację w pobliżu.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *