گفت‌وگوی «صبح امروز» با نماینده‌ای که به دنبال عزل روحانیست:

پیش از آنکه مردم، انقلابی در مسئولان ایجاد کنند رئیس‌جمهور عزل شود

سارا ایزدخواه

در چند روز گذشته حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن از استان خراسان رضوی در مجلس از جمع آوری امضاء برای ارائه «طرح عدم کفایت رئیس جمهور» در حساب توییتری خود خبر داد.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» نیک‌بین فارغ از اینکه این طرح می‌تواند چه دست‌آوردهایی در شرایط فعلی جامعه داشته باشد بر همکاری نمایندگان مجلس برای عملیاتی شدن این طرح تأکید کرد. وی با بیان اینکه «اگر نمایندگان مجلس همکاری لازم را داشته باشند این طرح اجرایی خواهد شد» اظهار کرد: مردم و خواص جامعه تا پیش از انتخابات مجلس یازدهم، بر این موضوع وفاق داشتند در صورتی که نامزدهای انتخاباتی به مجلس راه یافتند رئیس‌جمهور و دولت استیضاح شود؛ چراکه رئیس‌جمهور فاقد کفایت سیاسی است و این گفته مردم درست است.

نیک‌بین افزود: زمانی که انتخابات به پایان رسید و مجلس کار خود را آغاز کرد برخی از همین خواص که نمایندگان منتخب در مجلس یازدهم هستند برای استیضاح روحانی ریزش کردند، اما مردم همچنان بر عهد خود در این زمینه مانده‌اند و من نیز این موضوع را در حساب توییتری خود مطرح کردم.

 

تا پیش از آنکه مردم تصمیم انقلابی بگیرند و انقلابی در مسئولان ایجاد کنند بهتر است که رئیس‌جمهور طبق قانون استیضاح و عزل شود

 

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من قائل به این موضوع هستم که مردم رئیس‌جمهور را نمی‌خواهند و باید استیضاح شود؛ چراکه دلایل کافی برای استیضاح وی وجود دارد و انشالا که نمایندگان نیز این طرح را جدی‌تر خواهند گرفت تا عملیاتی شود.

نیک‌بین در پاسخ به این پرسش که در صورت استیضاح شدن رئیس‌جمهور و برکناری وی قرار است چه اتفاقی رخ دهد، بیان کرد: هیچ اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد، کشور به روال طبیعی خود ادامه می‌دهد و طبق اصل 31 قانون اساسی در مدت کمتر از 50 روز بایستی رئیس‌جمهور بعدی انتخاب شود و دولت تحویل به رئیس‌جمهور جدید داده شود، رئیس‌جمهور جدید با راهبردهای نو و عمل به قانون، دولت را اداره می‌کند.

وضعی از این بدتر وجود ندارد

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اظهار نظر درباره این موضوع که پژوهشگران و تحلیلگران معتقدند استیضاح رئیس‌جمهور تنش‌های موجود در جامعه افزایش را می‌دهد، ادامه داد: پژوهشگران حرف‌های زیاد و قشنگی می‌زنند، اما وضع از این بدتر نمی‌شود درواقع وضعی از این بدتر وجود ندارد. آقای روحانی در روزهایی بیان می‌کرد فاجعه زمانی است که دلار 6 هزار تومانی داشته باشیم، حال آن که در حال حاضر اگر اشتباه نکنم دلار از مرز 20 هزار تومان هم رد شده است.

 

پژوهشگران حرف‌های زیاد و قشنگی می‌زنند، اما وضع از این بدتر نمی‌شود درواقع وضعی از این بدتر وجود ندارد

 

نیک‌بین تشریح کرد: آقای روحانی صحبت‌های گذشته خود را فراموش کرده است مگر وضع از این بدتر هم می‌شود؟ وضعیت مردم نابسامان است تا پیش از آنکه مردم تصمیم انقلابی بگیرند و انقلابی در مسئولان ایجاد کنند بهتر است که رئیس‌جمهور طبق قانون استیضاح و عزل شود.

تأثیر 15 درصدی تحریم‌ها در مدیریت اقتصادی کشور تنها حرف راست رئیس‌جمهور است

وی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما تحریم‌ها نقشی در شرایط نابسامان اقتصادی امروز جامعه نداشته است؟ بیان کرد: من از زبان رئیس‌جمهور بیان کردم ایشان در سخن‌رانی‌های مختلف خود در اوایل انتخابات توضیح می‌داد که تحریم‌ها 10 تا 15 درصد در شرایط مدیریت اقتصادی کشور تأثیر دارد از نظر من تنها حرف راست رئیس‌جمهور همین مطلب است. درواقع ما دچار خودتحریمی و سیاست‌های غلط هستیم، مسئولان ما دچار خودتحریمی هستند. تحریم تنها از خارج به ما تحمیل نشده است بلکه خودمان نیز تحریم را به خود تحمیل کرده‌ایم.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *