پس‌لرزه‌های یک دعوت؛

وقتی اصولگرایان نگران دلواپسان می‌شوند

شاید پس از حضور وزیر امورخارجه کشورمان در مجلس بود که حواشی بسیاری را در پیش داشت و بسیاری از سیاستمداران در رابطه با برخورد بهارستانی‌ها با ظریف اظهارنظر کنند. جالب اینجاست که رفتار برخی از نمایندگان به شکلی بود که صدای اصولگرایان را هم درآورد.

در یکی از تندترین این نقدها سلیمی نمین توپ را در زمین احمدی‌نژادی‌ها انداخت و گفت: برخی از نمایندگان وابسته به محمود احمدی نژاد سعی دارند فضای بین مجلس و دولت را تخریب کنند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا تأکید کرد: شواهد نشان می‌دهد برخی از نمایندگان جوان مجلس یازدهم در زمین محمود احمدی نژاد و اصولگرایان افراطی بازی می‌کنند و این روند ممکن است رابطه دو قوه «مقننه» و «مجریه» را به بن بست جدی بکشاند. برخی از منتخبین جوان نیز حضور دارند که تنها کار «سیاسی» را می‌دانند و نمی‌توان آنها را در قامت «قانونگذاری» تصور کرد. جریان سیاسی اصولگرا و حتی برخی از نمایندگان قدیمی مجلس باید آن دسته از جوانان مجلس که صرفا کار سیاسی را می‌دانند، هدایت و کمک کنند. یکی از خطراتی که مجلس یازدهم را تهدید می‌کند این مسأله است که همین نمایندگان جوان که تنها نگرش سیاسی در کار دارند، به سمت برخی از «منازعات سیاسی» سوق پیدا کنند.

برخی به دنبال اهداف احمدی‌نژاد هستند

او با توجه به شکل‌گیری برخی اتفاقات در مجلس یازدهم اذعان داشت: باید توجه کنیم نقد با تخریب بسیار متفاوت است. اما در همین مجلس یازدهم افرادی حضور دارند که تلاش می‌کنند با طرح مسائلی همچون «سوال از رئیس جمهور» و حتی «استیضاح» رئیس دولت، به اختلافات این دو قوه بیش از پیش دامن بزنند؛ زیرا در همین فضا است که مجلس تضعیف شده و اهداف فردی مانند آقای احمدی نژاد اجرایی می‌شود.

من به صراحت می‌گویم این دسته از نمایندگان مجلس خیرخواه کشور نیستند و قطعا فهم درستی از شرایط کشور و حتی منطقه نیز ندارند.

رفتارهایی رابطه دو قوه «مقننه» و «مجریه» را خراب کند به صلاح نیست

روستا آزاد، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در این رابطه می‌گوید: نمایندگان مجلس یازدهم باید با یک نگاه تعاملی دولت را در مسیر حل مشکلات یاری دهند.

او با انتقاد از بروز برخی رفتارهای هیجانی در مجلس یازدهم، بیان داشت: بنده رفتارهایی که در نهایت رابطه دو قوه «مقننه» و «مجریه» را خراب کند به صلاح نمی‌دانم. البته بروز این رفتارها به دلیل کم تجربگی برخی از نمایندگان است و امیدوارم در ماه‌های آینده مجلس این رفتارها نیز کمتر مشاهده شود.

روستا آزاد با اشاره با بستر درست نقد کردن دولت، تاکید کرد: یک نماینده همواره در نقد عملکرد دولت باید جانب «انصاف» را رعایت کند و اگر قرار است موضوعی را مطرح کند، باید این موضوع به صورت کارشناسی شده باشد. نماینده مجلس باید مسائل را صادقانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهد و بدون سیاسی کاری، تنها به وظیفه نمایندگی خود بپردازد.

نعره‌ها علیه سیاست خارجی بوی نفوذ می‌دهد

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در رابطه به حواشی حضور ظریف در مجلس در توئیتی نوشت: جناب آقای قالیباف! لطفا رسما از وزیراطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه دعوت کنید، پشت پرده وقایع روز حضور ظریف در مجلس را تحقیق کنند. انقلابی نما‌هایی که علیه سیاست خارجی کشور نعره زدند، بدجوری بوی نفوذ می‌دهند. همراهی دنیای غرب و منافقین و اپوزیسیون با آن‌ها سرنخ روشنی است.

در پایان شاید دوماه زمان اندکی برای قضاوت عملکرد مجلس یازدهم در قبال دولت باشد اما موضع‌گیری‌های سیاستمداران جریان موافق این زنگ خطر را به صدا در میاورد که اگر جلوی سیاسی‌کاری‌ها در این شرایط حساس گرفته نشود. نمی‌توانیم شاهد تعامل خوبی بین مجلس و دولت باشیم.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *