نماد پدیده زنده می‌شود

آغاز عملیات ساخت هتل پدیده شاندیز در راستای احیای حقوق سهامداران

مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان شرکت پدیده شاندیز گفت: عملیات عمرانی ساخت هتل بلند مرتبه این شرکت در پی تحولات راهگشای اخیر در آن و در راستای احیای حقوق سهامدارانش آغاز شد.

به گزارش روزنامه«صبح‌امروز» و به نقل از ایرنا، مسعود بزرگی روز جمعه در حاشیه مراسم آغاز عملیات عمرانی این طرح افزود: هتل پنج ستاره پدیده شاندیز با زیر بنایی افزون بر ۳۰۰ هزار متر مربع و با رعایت بالاترین استانداردهای بین المللی دارای ۶۱۰  سوییت مسکونی و ۶۷۴  اتاق هتلی در ۴۲ طبقه و رستوران‌ها در پنج طبقه و در مجموع ۴۷ طبقه است که با احتساب تاج هتل ارتفاعش به ۲۰۶,۳۷۵ متر می رسد که معادل ۵۲ طبقه است.

وی ادامه داد: این طرح بلند مرتبه با حجم هندسی‌ای شبیه به عدد هشت یکی از کاربری‌های منحصر به فرد شهر رویایی پدیده شاندیز است.

مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان شرکت پدیده شاندیز گفت: در این هتل مجموعه امکاناتی نظیر رستوران های متعدد، استخر، سالن بدنسازی و ورزشی، مرکز تجاری و تالارهای پذیرایی  پیش بینی شده است.

پیش از تحولات راهگشای اخیر، فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در “فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایانکار” و دیگر تخلفات مدیران این شرکت، چهار سال پیش با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل این پروژه نیز متوقف شد.

حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد پروژه پدیده شاندیز ظرف چهار سال اخیر از دغدغه‌های جدی و سنگین مسوولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل “ستاد تدبیر” در خراسان رضوی اقداماتی برای راه‌اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و در شانزدهمین روز تیر ماه پارسال ختم رسیدگی آن اعلام و روز ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ رای ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد.

بر اساس رای قطعی قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده که روز پنجم مرداد ماه ۱۳۹۸ اعلام شد “محسن پهلوان مقدم” متهم ردیف نخست به تحمل حبس ابد محکوم و ۲۱ متهم دیگر این پرونده علاوه بر الزام به استرداد مال تحصیل شده از فعالیت‌هایشان در شرکت پدیده شاندیز، به مجازات‌هایی از تحمل ۲ تا ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

در همین مدت تلاشهای همزمان مسوولان در سطح استانی و کشوری برای رفع مشکلات شرکت پدیده و خروج سرمایه هنگفت آن از رکود، منجر به گشایش کار با عقد مجموعه قراردادهایی با ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شرکت پدیده از مهر ماه پارسال شد.

نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز نیز هم‌اینک در فهرست اوراق بهادار “بازار پایه فرابورس ایران” قرار گرفته و از روز بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بازگشایی شده است.

image_print
463 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *