بررسی صبح امروز از این روزهای مشهد :

بازگشت به عقب وضعیت کرونا

عاطفه خوافیان

روند افزایشی تعداد مراجعان سرپایی، بستری و فوتی‌های بیماران کرونایی طی چند روز اخیر در خراسان رضوی یک هشدار جدی است.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در مشهد گفت: با توجه به ردکردن مشهد از وضعیت قرمز و رسیدن به مرحله هشدار، پیشنهادات ما به ستاد استانی ارایه و پس از بررسی  و نهایی شدن به اطلاع عموم می‌رسد.

به گزارش صبح امروز،دکتر حمیدرضا رحیمی در مصاحبه با خبرنگار این رسانه پیرامون وضعیت مشهد در روزهای هشدار افزود: طبق سخنرانی روز یکشنبه رییس جمهور با ستاد مبارزه با کرونا در استان، تمامی اختیارات در خصوص اعمال محدودیت‌ها به استان تفویض شد.

وی در خصوص احتمال بازگشت قرنطینه تصریح کرد: در شرایط کنونی این احتمال بسیار کم و پایین است واین محدودیت‌ها بیشتر در کاهش ساعات ادارات و بانک‌ها و نیز تعطیلی مراکز پر تردد صورت می‌گیرد.

رحیمی بیان کرد: مبنای پیشنهادات ما در این روزها در راستای اعمال محدویت‌ها کاهش تردد غیر ضروری و ضروروت استفاده از ماسک در اماکن عمومی  بوده اما اگر شرایط از امروز به سمت حادتر شدن برود، قطعا احتمال بازگشت کامل محدودیت‌ها و قرنطینه وجود دارد و به موجب حفظ سلامت مردم هیچ محدودیتی برای بازگشت قرنطینه نداریم.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: در موج جدید شیوع کرونا در مشهد، علاوه برتغییر علایم فردی نیز افراد جوان و به نسبت قوی و اطفال و کودکان نیز به این بیماری مبتلا شده و آمار ابتلای کادر درمان نیز رو به فزونی است.

رحیمی تبیین کرد: وضعیت در شهر مشهد و تایباد قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند، همچنین شهرستان بینالود در وضعیت سفید به سر می‌برد.

بستری روزانه 120 بیمار مشکوک به کرونا

وی اعلام کرد: روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر در سطح دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مشکوک به کرونا بستری می‌شوند.

رحیمی با اشاره به صدور مجوز توسط رئیس جمهور برای تصمیم‌گیری در ستادهای استانی افزود: با توجه به وضعیت قرمز مشهد امکان بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد، از همین‌رو در ستاد دانشگاهی و ستاد استانی پیشنهادات را آماده خواهیم کرد و تصمیمات آماده شده در جلسه‌ای با حضور استاندار ارائه خواهد شد و زمانی که به تصویب ستاد استانی برسد، محدودیت اعلام عمومی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تیم بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را می‌کنند تا شرایط را به حالت عادی بازگردانند، گفت: تنها راه غلبه و پیروزی بر این ویروس و اینکه مشکلات مردم بیشتر نشود این است که چرخه انتقال شکسته شود و این شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده کردن از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و مهم‌تر از همه رعایت دستورالعمل بهداشتی مرتبط با هرکدام از مشاغل و صنوف مختلف است، اگر مردم این اصول را رعایت کنند کمترین مشکلات را شاهد هستیم.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *