دکتر رمزی

در نشست خبری سرپرست بیمه سلامت استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

انجام آزمون وسع برای بیمه شدگان سلامت

عاطفه خوافیان/سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله باشیوع ویروس کرونا نیز، گفت: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در کلیه صندوق های بیمه ای بجز بیماران خاص صندوق ایرانیان تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ تمدید شده بود که طی آن افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفند 98 فاقد اعتبار شده ولی دارای نسخ سفید بود توانستند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیازشان استفاده نمایند.

به گزارش صبح امروز، دکتر رمزی در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا توضیح داد: بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند در صورت تمایل به پرداخت کل مبلغ مصوب در همان تاریخ مراجعه برایشان دفترچه صادر خواهد شد و در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان،آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی با فاصله زمانی 24 تا 48 ساعت بجای یکماه برای آنها انجام و براساس نتیجه این آزمون برای دهک های 1و2و3 دفترچه بیمه سلامت رایگان و  برای دهک های 4و5و6 دفترچه بیمه سلامت با 50درصد مشارکت در پرداخت سرانه  و برای دهک های 7 به بالا دفترچه بیمه سلامت با 100 درصد مشارکت در پرداخت سرانه صورت می پذیرد.

تمدید غیر حضوری پرونده‌های دارویی

وی همچنین در همین راستا افزود: بعد از شیوع بیماری کرونا تمدید پرونده داروهای تاییدی تا ۳۱ خردادماه بود و سقف تایید داروهای پرونده ای برای بیماران در گذشته ۶ میلیون تومان بوده که اکنون به 8 میلیون تومان افزایش یافته است.

هزینه خدمات تشخیصی شامل تست گلوبال تشخیصی آزمایشگاهی covid19(انجامpcr واستخراج RNA)وسی تی اسکن قفسه سینه در بیماران مشکوک یا قطعی مبتلا به کرونا با رعایت نظام سطح بندی وتوسط پزشکان عمومی یا متخصص تعیین شده توسط وزارت بهداشت وبا رعایت پروتکل های ابلاغی قابل پرداخت می باشد.

رمزی از ارائه پاسخ به بیش از 2000 تماس تلفنی با سامانه ۱۶۶۶ پیرامون ویروس کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر هزینه خدمات تشخیص بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می شود.

پرداخت مطالبات

وی به تسویه بدهی های بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت : با پرداخت هایی که در اسفند ماه 98 و فروردین ماه 99 صورت گرفت، در مجموع حدود 725  میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد بااین  اداره کل  پرداخت شد،  بطوریکه می توان گفت با پرداخت این مبلغ بدهی های سال97 این اداره کل به موسسات درمانی طرف قرارداد تسویه شد و در خصوص مطالبات  سال 98 نیز داروخانه ها تا آذرماه تسویه و بخشی از مطالبات دی ماه داروخانه های ارائه دهنده داروی خاص نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین  مطالبات بیمارستان‌های غیر از دانشگاهی تا مهرماه و بخشی از آبان ماه 98  پرداخت شده است. سایر مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد از قبیل پزشکان،درمانگاه ها و مراکز دیالیزی و پاراکلینیک شهریور ماه نیز در همین راستا پرداخت و تسویه شده است.

رمزی افزود: مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان نیز در بخش سرپایی تا دی ماه 98 و در بخش بستری تا آبان 98 پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین تاپایان هفته جاری مبلغ98میلیارد ریال بابت یک درصدارزش افزوده سال98 و نیز مبلغ 68 میلیارد ریال بابت سطح یک صندوق روستائی سال1399 جمعا به مبلغ 16میلیارد و 600میلیون تومان به حساب دانشگاههای علوم پزشکی استان واریز خواهد شد.

دکتر علیرضا رمزی تصریح کرد: پرداخت های منظم و به موقع به دانشگاههای و موسسات درمانی طرف قرارداد با تلاش‌ها وپیگیری‌های مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران میسر شد که در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده است.  این پرداخت ها به موسسات درمانی کمک و تاثیر شایانی در ارائه خدمات مطلوب  به بیماران در ایام شیوع بیماری کرونا داشته است.

دکتر علیرضارمزی همچنین در خصوص آزمون ارزیابی وسع نیز گفت: تا کنون تعداد 633917 نفر از متقاضیان شرکت در آزمون ارزیابی وسع به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در سطح استان مراجعه ویا خود اقدام به ثبت نام نموده اند که درخواست ارزیابی وسع آنها درسامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت شده است.

90 درصد بیمه شدگان سلامت در دهک‌های 1تا3 هستند

وی افزود: بالغ بر 90 درصد افرادی که برای شان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است در دهک های 1و2و3 ( مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان) و حدود 8 درصد در دهک های 4و5و6 (مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت با 50درصد مشارکت در پرداخت سرانه) و حدود 2درصد هم دارای دهک های 7 به بالا (مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت با 100 درصد مشارکت در پرداخت سرانه) بوده اند.

وی در پایان با اشاره به برخی تبلیغات شرکت های سودجو با عناوین بیمه سلامت و تکمیلی برای کمک به بیماران کرونایی گفت: بیمه شدگان و هم استانی های عزیز بدانند هیچ شرکت و یا نهادی در این رابطه به بیمه سلامت وابسته نیست و استفاده از نام بیمه سلامت برای این منظور تخلف و کلاهبرداری است و اگر چنین موردی را مشاهده کردند قبل از هر اقدامی برای برای حصول اطمینان و جلوگیری از ایجاد خسارت های احتمالی با شماره 1666 تماس حاصل نمایند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در پایان گفت امیدواریم این فرهنگ عمومی را در جامعه جاری نمایند که مردم در زمان سلامتی به فکر دریافت دفترچه درمانی باشند تا در دوران بروز بیماری نگرانی بابت هزینه های درمان نداشته باشند.

 

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *