بررسی صبح امروز از اقدامات کانون فکری و پرورشی کودک و نوجوان در روزهای کرونایی؛

نقد شعر کودکانه در فضای مجازی

مهناز اصغری

در روزهایی که کرونا کودکان را خانه‌نشین کرده و تمام آموزش‌ها را به تعطیلی کشانده است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهدی آموزش‌های خود را تعطیل نکرده و بیشتر کلاس‌های خود را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

با توجه به تعطیلی آموزش در روزها و ماه‌های اخیر و پیش رو داشتن ایام تابستان که قطعا روزهای آسان و پر ترددی در کلاس‌های آموزشی و پرورشی نبوده به سراغ مدیر کل کانون پرورش کودک و نوجوان استان خراسان رضوی رفته تا با او در خصوص اقدامات و برنامه‌های کانون برای ایام تعطیلی کرونایی کودکان گفت‌و گویی داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه با تعطیلی آموزش و پرورش، مراکز کانون در سطح استان خراسان و شهر مشهد نیز تعطیل شد.

به گزارش صبح امروز، ابراهیم زره‌ساز افزود: تعطیلی مراکز کانون، فعالیت‌های کانون تعطیل نشده و تمام این فعالیت‌ها در فضای مجازی با همراهی والدین و فرزندانشان انجام شد.

دست‌ها، نجات بخش زندگی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خراسان رضوی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی دست‌های پاک با شعار” دست‌های پاک، نجات بخش زندگی ” از اسفند ماه شروع شده و اکنون در حال اجرا است که موضوعیت اصلی این جشنواره اهمیت بهداشت فردی و به ویژه بهداشت دست‌ها است.

زره ساز ادامه داد: این جشنواره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمارستان‌های ژنو در سوییس برگزار شده و علت علت نامگذاری آن نیز بدین دلیل بوده که بیشتر بیماری‌ها از طریق دست‌ها منتقل می‌شود ودکتر اعلمی، رییس بخش عفونی بیمارستان امام رضا دبیری این جشنواره را بر عهده دارند.

وی توضیح داد: تا کنون  نزدیک به چندین هزار نقاشی برای شرکت در این جشنواره از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر با موضوع دست‌های نجات بخش ارسال شده که تمام مراحل شرکت در این جشنواره با توجه به وضعیت کشور و شیوع اپیدمی کرونا به صورت مجازی است.

اوقات فراغت در فضای مجازی

زره ساز اظهار کرد: آموزش که یکی از سرفصل‌های کانون بوده در بستر فضای مجازی با حضور مربیان کانون فعالیت خود را با استفاده از این فضا ادامه داده و آموزش را متوقف نکرده‌ و کلیپ‌های کوتاه آموزشی را تولید و در فضای مجازی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند.

وی تبیین کرد: علاوه بر سایت رسمی کانون، فعالیت‌های ما در سایت پیک امید و صفحات کانون در اینستاگرام و تلگرام فعالیت کانون و آموزش مجازی بارگذاری شده و در اختیار تمام افراد در این رده سنی قرار می‌گیرد و بسیاری از فیلم‌ها و انیمیشن‌های تولید شده توسط کانون در سایت پیک امید بارگزاری شده است.

بارگزاری رایگان کتاب‌های آموزشی

وی بارگزاری کتاب‌های آموزشی کانون در نرم افزار طاقچه به صورت رایگان را یکی دیگر از اقدامات کانون برای ایجاد فراغت در این روزهای کرونایی برشمرد و توضیح داد: بسیاری از کودکان در وضعیت کنونی در کنار استفاده از آموزش‌های مجازی کانون اکنون به مرحله ایجاد اثر رسیده به این معنا که ار اقداماتی را که در منزل انجام داده کلیپ تصویری تهیه کرده و برای ما ارسال می‌کنند و ما در رسانه‌ها نیز این اثرات را منعکس می‌کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خراسان رضوی افزود: تقریبا اعضای کانون با استقبال خوب و کمترین ریزش در فضای مجازی با کانون همراه شده و در کنار ما حضور دارند.

کارگاه مجازی شعر خوانی و قصه گویی

وی در خصوص نحوه آموزش کانون در روزهای کرونایی و در فضای مجازی توضیح داد: مربیان کانون به طور مثال نحوه ساخت یک کاردستی را برای اعضای کانال به صورت تصویری آموزش داده و اعضا نیز در ادامه با ساخت کاردستی‌های خود ما را همراهی کرده و در این آموزش با ما همراه می‌شوند.

زره ساز گفت: در همین روزهای تعطیلی، کانون کارگاه‌های شعر و قصه گویی را با حضور اساتید به نام برگزار کرده و در این فضا اعضا به بازگویی شعر و قصه خود پرداخته و این آثار توسط اساتید نقد و بررسی می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *