بررسی طرح دیدار ۱۱۰ مسئول با ۱۱۰ یتیم خراسانی در شب‌های قدر:

دیدار یار

با توجه به پاندرومی کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح ملی اکرام ایتام به میزبانی کمیته امداد امام خمینی'ره' برگزار نشده و در مقابل ۱۱۰ مسئول استانی به دیدار ۱۱۰ یتیم رفته و حمایت خودرا این‌گونه ابراز می‌کنند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان متولی امور محرومین جامعه در جهت احیاء سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولین خیراندیش و نیکوکار که علاقه و زمینه چنین دوستی‌ها و هم‌نشینی‌هایی رادارند طرح مفتاح الجنه را تهیه و اجرا نموده است تا به‌واسطه آن الفت و دوستی بین محرومین و مسئولین در قالب هدایت الهی دین مبین اسلام محقق گردد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: امسال در شب شهادت امام علی'ع' ۱۱۰ مسئول استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل یتیمان حضور یافته و حمایت خود را ابراز می‌کنند.
به گزارش صبح امروز، حبیب‌الله آسوده در مصاحبه با خبرنگار این رسانه پیرامون تغییرات برنامه‌های کمیته در شرایط کرونایی افزود: در این ایام و شرایط سخت معیشتی، حدود ۲ هزار خانواده به خانواده بزرگ ۲۰۰ هزاری کمیته امداد اضافه شده است.
۸۰۰ پرس غذای گرم بر سفره نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم با مشارکت خیران و مراکز نیکوکاری طبخ و علاوه بر مددجویان بین نیازمندان، کارگران فصلی و اقشار نیازمند آسیب دیده از کرونا توزیع شد.
حبیب الله آسوده با بیان اینکه توزیع ۲ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان در ماه رمضان توسط کمیته امداد و با مشارکت خیران پیش بینی شده است، ادامه داد: امیدوارم این رقم تا پایان ماه مبارک رمضان محقق شود.
طرح کریم اهل بیت
وی از اجرای طرح کریم اهل بیت در جهت رزمایش مواسات و همدلی خبر داد و افزود: این طرح از ۱۵ رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) شروع شده و تا شهادت حضرت علی(ع) مصادف با روز ملی اکرام ایتام ادامه دارد.
اضافه شدن ۲ هزار خانواده به جمع مددجویان
آسوده با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۹۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی قرار دارند، یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تاکنون حدود ۲ هزار خانواده به جمع مددجویان این نهاد اضافه شدند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه پایگاه فیزیکی جذب حامی در روز ملی اکرام نداریم، افزود: خوشبختانه همه ایتام تحت حمایت این نهاد حامی دارند اما فرزندان محسنین نیازمند حامی هستند .
وی گفت: به منظور افزایش سرانه واریزی حامیان برای فرزندان یتیم و محسنین طرح هر یتیم یک حامی درحال اجراست که با پرداخت حداقل ۱۰هزارتومان می توان از یک یتیم حمایت کرد.
پخت غذای گرم
در ادامه معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با مشارکت خیران و نیکوکاران پخت و توزیع غذای گرم در سطح استان با محوریت اطعام ایتام و خانواده های آنها در لیالی قدر از دیشب اجرا شد.
حسین گیلاسی به قرار داشتن در لیالی قدر و انجام برخی از فرایض مستحب در این شبها اشاره کرد و افزود: اکرام ایتام و نیازمندان از مهم ترین دستورات اسلام و تاکیدات ائمه اطهار (ع) است که توجه افراد توانمند و خیر را می طلبد .
وی با بیان اینکه سعی شده است تا در لیالی قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ و روز شهادت حضرت علی(ع) محوریت اطعام با حضور خانواده های ایتام باشد، اظهار کرد: با مشارکت خیران ایتام و خانواده های آنها در این شبها از غذای گرم بهره مند می شوند.
گیلاسی ادامه داد: در شب های قدر و شهادت حضرت علی(ع) ۱۶ هزار پرس غذا در مشهد مقدس طبخ و بین ایتام و نیازمندان توزیع می شود.
طرح مفتاح الجنه
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی به اجرای طرح مفتاح الجنه در سراسر استان اشاره داشت و بیان کرد: همچنین در شب های قدر با تاسی به سیره حضرت علی (ع)، از ۱۱۰ خانواده یتیم در سطح استان با حضور ۱۱۰ مسئول مانند امام جمعه، فرماندار، شهردار و فرمانده سپاه بازدید و دلجویی می شود.
وی با اعلام اینکه امسال پایگاه طرح اکرام ایتام به صورت فیزیکی ایجاد نمی شود، افزود: نیکوکاران و حامیان می توانند به منظور مشارکت در این طرح به سایت ekram.emdad.ir مراجعه کنند.
گیلاسی یاداور شد: نیکوکاران به منظور در طرح همسفره و اطعام نیازمندان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۳۲۷-۵۰۰۴-۹۹۷۹-۶۰۳۷ واریز و یا با شماره گیری کد دستوری #۱*۰۵۱*۸۸۷۷* اقدام کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *