بیمه هنرمندان امروز باید به فریاد اهالی تئاتر برسد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، کرونا را نیز مانند زلزله یک حادثه دانست و تصریح کرد: بیمه‌ها در این شرایط باید به جبران خسارت بپردازند.

احد آزادی‌خواه با بیان اینکه بسیاری از مشاغل مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر پس از شیوع بیماری کرونا با مشکل مواجه شده و تعطیل شده است، اظهار کرد: برای برخی رشته‌ها به ویژه نمایش تئاتر هیچ جایگزین مجازی وجود ندارد و امروز هنرمندان تئاتر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه هنر تئاتر که مادر هنرهای نمایشی است با شیوع بیماری کرونا بدون هیچ حامی رو به تعطیلی کامل می‌‎رود، افزود: در حوزه فیلم سازی و برخی دیگر از شقوق هنری می‌توان از ظرفیت فضای مجازی بهره برد اما تئاتر که هنری صحنه‌ای محسوب می‌شود جایگزینی ندارد.

سالن داران تئاتر باید ماهانه اجاره‌های 100 تا 200 میلیون تومانی بپردازند

آزادی‌خواه با یادآوری اینکه علاوه برهنرمندان تئاتر بسیاری از مشاغل در حاشیه این هنر نمایشی نیز امروز دچار ضرر و زیان شده‌اند، اضافه کرد: سالن های نمایش تئاتر اکثرا‍‍ً اجاره‌ای است لذا یکی از گروه‌هایی که در این برهه زمانی آسیب جدی می‌بینند، سالن دار هستند که باید اجاره‌های سنگین 100 تا 200 میلیون تومانی بپردازند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از مشاغل مرتبط با هنر صحنه‌ای تئاتر از جمله طراحان صحنه و لباس، چهره پردازها و فروشندگان گیشه و همه و همه با تعطیلی کرونا از کار بیکار شده‌اند که ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضوی از کابینه دولت راهکاری داشته باشد.

صندوق حمایت از هنرمندان پشتوانه مالی قوی ندارد

آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه قطعا کمیسیون فرهنگی از راهکارهای حمایتی وزارت فرهنگ و مجموعه دولت از فعالان حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد، افزود: در چنین شرایطی بیمه‌ها و صندوق حمایت از هنرمندان می‌تواند به کمک هنرمندان بیاید.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه صندوق حمایت از هنرمندان پشتوانه قوی مالی ندارد، افزود: در این شرایط دولت می‌تواند اعتباری ویژه کرونا برای صندوق جهت حمایت از هنرمندانی که ضررهای جدی دیده‌اند در نظر گیرد.

کرونا مانند زلزله یک حادثه است

وی یادآور شد: البته بیمه ایران که بیشتر هنرمندان تئاتر تحت پوشش آن هستند عنوان می‌کند که فقط در حادثه به جبران خسارت فرد هنرمند می‌پردازد ولی باید پذیرفت که کرونا نیز یک حادثه است و بیمه هنرمندان امروز باید فریاد هنر تئاتر برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: همانطور که طی سالیان گذشته بیمه در حادثه زلزله بم و زلزله کرمانشاه به کمک هنرمندان آسیب دیده آمد، امروز نیز بیمه باید تا حدی خسارات وارده ناشی از کرونا به هنرمندان را جبران کند؛ این موضوع حتی در مشاغل کارگری هم صدق می‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *