حق انتخاب شوندگی و انتخاب کنندگی را محدود نکنیم

عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر لزوم وجود گرایش‌های متنوع سیاسی در انتخابات گفت که برای داشتن انتخاباتی پرشور بهترین راه این است که حق انتخاب شوندگی و انتخاب کنندگی محدود نشود.

رضا شیران خراسانی با پیش‌بینی حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده مجلس گفت: واقعیت آن است که مردم با وجود نگرانی و دلخوری به حق از عملکرد مسئولان، اما همواره وفاداری خود را به اصل نظام اثبات کرده اند و بر همین اساس است که پیش بینی می شود در انتخابات آینده مجلس هم همانند دوره های گذشته شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی افزود: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم سردار سلیمانی نشان داد که مردم همچنان به آرمان‌های نظام، انقلاب و شهدا پایبند بوده و در هیچ شرایطی در دفاع از آرمان‌ها کوتاه نخواهند آمد.

وی با رد ادعاهایی مبنی بر کمرنگ بودن حضور مردم در انتخابات اسفندماه تصریح کرد: ارزیابی‌های فنی و کارشناسی گویای این است که ما در حوزه‌های انتخابیه تک نماینده مشارکت جدی خواهیم داشت زیرا بحث‌هایی همچون زبان و قومیت در این حوزه‌ها از درجه اهمیت برخوردار است به طوری که می تواند مشارکت در حوزه های تک نماینده را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم درباره میزان مشارکت در کلانشهرهایی مانند تهران افزود: هنوز مشارکت در کلانشهرها شکل جدی به خود نگرفته اما می‌طلبد که افراد ذی‌صلاح و رسانه ها نسبت به این وظیفه بزرگ و ملی مردم یعنی مشارکت در تعیین سرنوشت خود تلاش کنند.

شیران خراسانی مهم ترین نیاز امروز کشور را وفاق ملی خواند و گفت: برای تحقق این نیاز ضروری ترین اقدام آن است که حق انتخاب شوندگی و انتخاب کنندگی محدود نشود به عبارتی هم اجازه داده شود افراد ذی صلاح خود را در معرض انتخاب‌شوندگی قرار دهند و هم اینکه انتخاب کنندگان بتوانند با سلایق مختلف در انتخابات شرکت کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای گرم کردن تنور انتخابات باید اجازه دهیم مردم با تنوعی که در گرایش های سیاسی دارند حق انتخاب کنندگی داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *