جوانان؛ سرمایه های راستین، مدیران فردا

امیر اسماعیلی

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انقلاب اسلامی ایران با تجربه چهل سال شکوه و اقتدار، خود را در جهان معاصر به عنوان «انقلاب ماندگار» به اثبات رسانده است. انقلابی که تصویرگر چهل سال مقاومت، پایداری و ماندگاری است. انقلابی که با ورود در دهه پنجم بار مسئولیت را بر دوش دوستداران، بسی سنگین‌تر می‌کند. چرا که مسئولیت تابع اهمیت و ارزش است و هر امری از ارزش والاتری برخوردار باشد، مسئولیت حفظ آن نیز سنگین‌تر خواهد بود و امروز که به لطف الهی، در مسیر انقلاب به دهه پنجم رسیده‌ایم، واکاوی بایدها و نبایدهای مرتبط با اقتدار و صدور انقلاب، بر هر کس در هر موقعیت و منزلتی واجب و ضروری است امری که رهبر معظم انقلاب در بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب که به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر کردند، بر آن صحه گذاشته و بر مسئولیت‌های بر عهده در گام دوم انقلاب اسلامی به خصوص نسبت به جوانان تأکید ورزیدند و شکی نیست تعمق در محتوای بیانیه مذکور، هدایت‌گر ما در مسیر کشف ضرورت‌های پیش‌رو و ساز و کارهای دفاع آگاهانه و مقتدرانه از آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود و بدین جهت بحث را با تکیه بر برخی محورهای مطرح شده پی می‌گیریم.

اعتقاد به ارزش و اهمیت هر موضوعی و نیز دلدادگی به آن فرع بر معرفت و شناخت آن است و این یک امر عقلی است و بر اساس منطق عقل هر چه معرفت نسبت به یک موضوعی قوی‌تر و کامل‌تر باشد اعتقاد، توجه و محبت به آن نیز قوی‌تر و کامل‌تر خواهد بود و این حکم عقل فراگیر بوده و در همه موضوعات جاری است و در نقطه مقابل اگر معرفت کافی  نسبت به موضوعی محقق نباشد اگر هم اعتقاد و گرایشی باشد، صادق و موجه نخواهد بود. بر این اساس شناخت موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی خصوصاً برای نسل جدید و جوانان عزیز ما بسیار ضروری است و این امر در چند محور لازم است مورد توجه تام قرار گیرد.

اولین محور اساسی، شناخت منطقی و صحیح از ایران قبل از انقلاب است. شناخت نسل جدید و جوانان این مرز و بوم از آن برهه تاریخی، در جهت‌گیری علمی و عملی آنان در کشف حقایق و ضرورت‌های انقلاب و نظام اسلامی بسیار دخیل و تأثیرگذار است.

بدیهی است هر چه شناخت نسل امروز نسبت به وضعیت ایران قبل از انقلاب کامل‌تر باشد، در کوران حوادث مقاوم‌تر و در مقابل دشمنی‌های دشمنان ثابت قدم‌تر خواهد بود و این همان یکی از نکات مورد توجه رهبر معظم انقلاب در بیانیه مزبور است. آنجا که فرمودند: « برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت  و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی درباره‌ گذشته و حتی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه‌ ابزارها برای آن بهره می‌گیرند.».

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *