گفت‌وگو با پزشک خانوادگی استاد شجریان در خصوص آخرین وضعیت اسطوره موسیقی ایران

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

وحدانه آخوندشریف

صدها سال بعد، آن‌ها که تاریخ هنر ایران را مرور می‌کنند، به این خوش‌شانسی ما غبطه خواهند خورد. باید چند نسل بگذرد تا آوازخوانی همچون او ظهور کند که چنین در دل یک ملت منزل گزیند.

محمدرضا شجریان که نوروز 95 با انتشار ویدئوی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد،  پس‌ازآن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

وی یکشنبه‌شب در حالی در بیمارستان بستری‌شده است که برخی مرتبطان، همانند شاهرخ تویسرکانی ـ. نویسنده و روزنامه‌نگار ـ. وضعیت وی را در فرآیند پزشکی گذشته توصیف کرده و یادآوری کرده‌اند که وی هرچند وقت، دست‌کم برای چک‌آپ‌های تجویزشده، به بیمارستان مراجعه داشته است.

از طرفی سایت خانه موسیقی صبح روز گذشته با انتشار مطلبی کوتاه درباره وضعیت سلامت محمدرضا شجریان، از بستری شدنش دریکی از بیمارستان‌های تهران خبر داده است.

در خبر یادشده این‌گونه اعلام‌شده است که «محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، از شب گذشته دریکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تحت نظارت تیم پزشکی قرار دارد.»

در اکثر خبرگزاری‌ها چنین آمده بود که بر اساس شنیده‌ها حال عمومی او چندان مساعد نیست و برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، حاکی از آن است که محمدرضا شجریان هم‌اینک در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) در بیمارستان‌های جم تهران بستری است. خانواده او به ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه تمایلی ندارند و خواهان رعایت و احترام به حریم خصوصی خانواده خود هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی حسین کرمان پور هم در این زمینه گفت: استاد شجریان برای تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت به بیمارستان مراجعه کرده و امروز یا فردا مرخص می‌شود.

اعلام خبر نامساعد بودن حال محمدرضا شجریان در برخی رسانه‌های امروز و همچنین درگیری چندین ساله استاد آواز ایرانی با بیماری، ما  را بر آن داشت تا پیگیر وضعیت سلامت و پزشکی او باشد و در این خصوص با  دکتر مجید پازوکی، که از دوستان نزدیک استاد شجریان است  تماس تلفنی برقرار کردیم.

دکتر پازوکی که ظهر دیروز در  بیمارستان جم جهت مطلع شدن از حال استاد با  پزشک معالج وی دکتر عباسی  به گفت‌وگو پرداخته بود ابراز کرد: دکتر عباسی، پزشک هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان حال عمومی او را پایدار و مساعد عنوان کرد و  اظهار داشت: : بعد از تخلیه آب ریه استاد شجریان وضعیتشان به حالت عادی برگشته و آزمایشات لازم و سی‌تی‌اسکن انجام شد و طی یکی دو روز آینده مرخص خواهند شد. استاد شجریان اکنون در بخش سی‌سی‌یو بستری است؛ چراکه این بخش ایزوله است و می‌توان رفت‌وآمدها را کنترل کرد.

دکتر پازوکی ابراز کرد: استاد داوود گنجه‌ای و خبرگزاری‌های زیادی در بیمارستان حضور داشتند و از اعماق قلب خواستار بهبود هر چه سریع‌تر ایشان هستند.

سلامت همه آفاق در سلامت توست                                                         به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

 

 

 

 

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *