مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی عنوان کرد:

برنامه حمایتی از فیلم‎سازان جوان

وحدانه آخوندشریف

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی جعفر مروارید با اشاره به برنامه اداره ارشاد  در خصوص حمایت از فیلمسازان عنوان کرد: برنامه خاصی برای حمایت از فیلم‌سازان جوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سنجیده شده که یک برنامه از طریق انجمن سینمای جوان است و ردیفی برای حمایت از فیلم‌های کوتاه و فیلمنامه‌های کوتاه دیده شده است، دوم تفاهم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی که در ماه گذشته منعقد شده است.

به گزارش صبح امروز مروارید با اعلام این خبر افزود: 3ردیف از این تفاهم نامه در بخش  تولید سریال‌های سینمایی، تولید فیلم بلند و تولید فیلم‌های کوتاه، به بحث سینما اختصاص داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص تمهیداتی که امسال برای جشنواره سنجیده شده بود اعلام کرد: جشنواره امسال چند ویژگی داشت که انتظارات را بالا برد و کار را برای ما سخت کرد چرا که باید هر ساله این انتظارات حفظ شود. یکی از اتفاقات خوب امسال این بود که سینما آفریقا به عنوان سینمای اصحاب رسانه فرهنگ و هنر انتخاب شد و ما خوشحالیم که حضور جمعی رسانه‌ها را داشتیم.

جعفری ادامه داد: شش سینما مجری  فضای اکران فیلم‌ها را محقق کردند، سینماها که هرکدام فضای فرهنگیشان با دیگری متفاوت است و سلیقه‌های مختلف هنری و فرهنگی را ترجیح می‌دهند ‌توانستند این دسترسی عادلانه را برای عموم مردم داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم فجر بستری را فراهم می‌کند که نگاه‌های هنری و زیبایی شناسانه همراه با ایده‌های نو و نقادانه در بستری عمومی میان کارگردانان، مردم و مسوولان به مشارکت گذاشته شود لذا این رویداد بهترین زمانی است که مسوولان همراه با مردم به نقد و بررسی فیلم و شنیدن سخنان مختلف و طرحها و پیشنهادهای آینده در این جشنواره بپردازند.

وی افزود: امسال فیلمهای بخش “نگاه نو” سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشهد نیز در سینما آفریقای این شهر  به نمایش گذاشته شد.

مروارید بیان کرد: از مجموع ۱۶ فیلمی که به بخش “سیمرغ سینمای خراسان” ارسال شد چهار فیلم به عنوان برگزیده این بخش انتخاب شده است که این فیلمها در سالن شماره سه سینما هویزه به نمایش در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی  در خصوص شعار سینمای امسال بیان کرد: در مضمون فیلم‌های امسال همبستگی دیده می شود در راستای شعار سینمای امسال که “با سینما کنار هم باشیم” همبستگی بسیار در فضای سینما به چشم می خورد.

وی ابراز کرد: اکثر فیلم‌های امسال فیلم‌های جدی بودند. آسیب شناسی اجتماعی فرهنگی در فیلمهای امسال وجود داشت و فلیلمها در یک سطح هم نبودند و ما شاهد این بودیم که در بعضی سانس‌ها جمعیت بسیار زیاد و در بعضی سانس‌ها متوسط بود چراکه انتخاب آزادانه که هدف جشنواره بود امسال به خوبی محقق شد.

مروارید تصریح کرد: جشنواره امسال جشن نبود، جشنواره امسال در واقع مشارکت فعالانه لنز دوربین، نگاه کارگردان در فضاهای فرهنگی و هنری و گفت‌گو و دیالوگ بین مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و فضا و مضامین فیلم‌ها بود.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *