یادداشت

بسمه تعالی
چهل روز از بدرقه سردار دل‌ها سرباز وطن مالک اشتر مقاومت رستم واقعی شاهنامه که با شهادتش گام دوم انقلاب اسلامی را بیمه کرد، گذشت.
حضور مردم در۲۲ بهمن ۱۳۹۸ مشخص کرد که میزان اهمیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی برای تحقق گام دوم انقلاب بالاتر از زنده بودن اوست. دشمن غفلت و نادانی بزرگی کرد که با شهادت شهید سلیمانی خون شیعیان در سراسر دنیا و بلکه همه مسلمانان محور مقاومت را با هم در آميخت. خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس که در یک جا در سطح خیابان مخلوط و جاری شد، در واقع خون همه ملت‌های مسلمان بود که یکدیگر را در بغل گرفته و در خیابان روان شدند، این خون‌ها به دست شقی‌ترین فرد در دوران معاصر که دشمن مسلمان، شیعه، سنی، عرب، فارس، لر، ترك ،كرد،سياهان وسپيدپوستان ،ایرانی، افغانی، مالزیایی ، یمنی ، لبنانی ، سوری ، عراقی و همه بلاد مسلمانان است، ریخته شد.
شهادت حاج قاسم سلیمانی نه تنها گام چهل ساله دوم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد بلکه محور مقاومت را نیز بیمه کرد. سال‌هاست که همه از محور مقاومت سخن می‌گویند اما کسی تعریفی این چنین نداشت که ارائه کند.
این خون شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس بود که محور مقاومت را تعریف و مهری دائمی بر پیمان محور مقاومت زد و آن را به یک پیمان دفاعی و دلی مردم مبارز در برابر دشمنان خوبی‌ها تبدیل کرد.
حاج قاسم سلیمانی برای مردم ایران رستم داستان‌های فردوسی را تفسیر و تعبیر کرد. همان‌طور که اگر بخواهیم برای مالک اشتر مثال واقعی بیاوریم باید از حاج قاسم سلیمانی اسم ببریم، اگر بخواهیم از رستم شاهنامه هم مثال واقعی بیاوریم باید قاسم سلیمانی را معرفی کنیم. اگر چه شهدای بزرگی چون همت‌ها ، همدانی‌ها، باکری‌ها، كاظمي‌ها، صيادشيرازيها، شوشتری‌ها و … در دوران معاصر داشته‌ایم اما تاکنون چنین موردی نبود که از لحاظ کیاست، قدرت، استقامت، مروت و مردانگی شبیه رستم باشد و فقط در صدر اسلام مالک اشتر ها و داستان‌ فردوسی چنین انسانی را میشد دید لیکن امروز می‌توانیم بگوییم رستم ایرانی همان مالک اشتر امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای، حاج قاسم سلیمانی است که میتواند الگوی جوانان ایرانی مسلمان باشد.
چرا نباید به جوانان ایرانی و مردم ایران بگویم که توانسته‌ایم در لشکرکشی با دشمنی ناجوان مرد به سردستگی امریکا تحت فرماندهی مالک اشترهای مکتبی و رستم‌های ایرانی ایستادگی کنیم.
این روزها بسیاری از افراد با توجه به حوادث اخیر فکر می‌کردند توطئه‌های خارجی و داخلی مخالفین انقلاب، ردپایی در بین مردم ایران پیدا کرده و به آن امید بسته بودند، چهل روز بعد از بدرقه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در همه جای ایران و دنیا ثابت کردند که نه تنها انقلاب اسلامی به آنچه که آنها تصور می‌کنند تبدیل نشده، بلکه نظام جمهوری اسلامی از دل و جان مردم جدا نشده و مردم کشورهای ديگر همچنان در محور مقاومت با قدرت در مقابل دشمن ایستاده‌اند.
مشت‌های گره کرده مردم دنیا، مسلمانان و غیر مسلمانان در بدرقه شهدای ایران و عراق که در دفاع از ایران اسلامی و محور مقاومت، انتقام را فریاد می‌زدند، جواب همه توطئه‌گرها را داد. این روزها تحلیل‌هایی را از بعضی افرادی که حاضر نیستند باخت و شکست خود را بپذیرند، شاهد هستیم که می‌گویند: چرا از انتقام و مقاومت صحبت می‌کنید؟ بیایید مذاکره کنیم، قلم مخالف مذاكره با افراد عاقل در اردوی دشمن نیست اما حیف که اینگونه افراد پیدا نمیشوند.
افراد یا فریب خورده اند و یا آنان که ازجانب دشمن مامور هستند، باید جواب بدهند؛ مگر نه اینکه جمهوری اسلامی مذاکره کرد و پیمان برجام را امضا کرد؛ پس چرا امریکا از آن خارج شد؟ باید جواب بدهند چرا مردم محور مقاومت را از غولی به نام امریکا می‌ترسانند؟ چرا در فضای مجازی گروه خاصی قلم به دست گرفته و سخنان بیهوده می‌گویند و دلیل حضور مردم در بدرقه شهدای محور مقاومت را حمایت از رهبری و شهدای این محور نمی‌دانند و می‌گویند احساسات مردم بوده است. حال بعد از چهل روز برای حضور مردم چه جوابی دارند؟
بله درست است بعضی از مردم ایران و عراق و محور مقاومت به نحوه مدیریت و شرایط اقتصادی که می‌شد از این بهتر باشد و بعضی ازبرخوردهاي جناحی افرادی که خود را به قدرت نزدیک می‌دانند، اعتراض و انتقاد دارند که این اعتراض به جا و صحیح است اما آنچه که حائز اهمیت است، این است که باید صف منتقدین از صف افراد ضد انقلاب جدا شود. تعریف منتقد هم باید از ضدانقلاب جدا شود اما نباید ضد انقلاب بخاطر مشکلات موجود توجیه شود، چرا بعضی از منتقدین حاضر به اعتراض نسبت به رفتار ضد انقلاب نیستند؟ چرا منتقدین حاضر نمی‌شوند حضورشان در خیابان برای بدرقه و چهلمین روز بعد از آن بدرقه را به معنای گوش جان سپردن به فرمان رهبری اعلام کنند؟ انتقاد و واقعیت‌ها در جای خود و حمایت از رهبری نیز در جای خود. آیا وقتی سردار سلیمانی می‌گوید من سرباز رهبری و نظام هستم، حمایت از او به معنای حمایت از نظام و رهبری نمی‌باشد؟ چرا افراد وضعیت خود را مشخص نمی‌کنند و نمی‌گویند که ضد نظام و انقلاب نبوده و نیستند تا در انتخابات رد صلاحیت نشوند؟ چرا بعضی‌ها علی رقم علاقه به رهبری و ولایت که فقط به شرایط موجود اعتراض دارند حاضر نیستند بگویند که ما فقط معترض مواردی از شرایط موجود هستیم؟ تا در انتخابات رد صلاحیت نشوند که بعد فریاد بزنند چرا به دلیل ضد انقلابی رد صلاحیت شده‌ایم؟
بیایید همه با هم با حمایت از شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸ اعتراف کنیم که همه ما مردم ایران، نظام، انقلاب، محور مقاومت و رهبری را حمایت کرده و دوست داریم.
اگر مخالف جنگ هستیم که هستیم، بیایید مردم را از غولي به نام ترامپ و امریکا نترسانیم و آن‌ها را به مقاومت و انتقام عاقلانه تشویق کنیم، مردم و محور مقاومت را آنچنان قوی و مصمم و خواستار انتقام نشان دهیم تاغول امریکا و ترامپ بترسد و جنگی صورت نگیرد.
رجال سیاسی که می‌گویند از انتقام صحبتی نکنید، چرا نمی‌گویند ایران پر از قاسم سلیمانی است؟ چرا نمی‌گویند ما در ایران هزاران مالک اشتر و رستم واقعی داریم؟ چرا به ترامپ نمی‌گویند که اسماعیل قاآنی نیز یک مالک اشتر و رستم خراسانی دیگر می‌باشد به واقعیت پیوسته است؟ چرا آقایان قلم به دست و سخنور ترامپ را نمی‌ترسانند؟ اینکه مردم و محور مقاومت را ضعیف نشان می‌دهند کار بد و اشتباه و جنگ افروزی است! چرا قلم به دستان منتقد و معترض، می‌خواهند ملت ایران و محور مقاومت را ضعیف نشان دهند؟ آیا با این کار دشمن را جریح‌تر نمی‌کنند که فردا مالک اشترهای ما را شهید کند؟
مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که ما خواهان جنگ نیستیم و جنگ نمی‌کنیم. هیچ آدم عاقلی جنگ نمی‌خواهد اما همه عاقلان حاضرند بجنگند و خون بدهند ولی تسلیم ظلم نشوند و در مقابل زورگویی و استبداد سکوت نکنند. ملت ایران جنگ نمی‌خواهد اما تسلیم خواسته ناحق دشمن هم نمی‌شود و پای میز مذاکره تسلیم دشمن نمی‌نشیند و آنقدر مقاومت می‌نند و امثال قاسم سلیمانی‌ها را به میدان جنگ می‌فرستد تا دشمن بی عقل متوجه شود که خروج از پیمان امضا شده برجام با وجود محور مقاومت، سلیمانیها و بیداری مسلمانان جهان در دنیای امروز، جایی ندارد.
مردم ایران امروز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفتند همه با هم ضمن تقویت محور مقاومت و پرورش سلیمانی‌ها ، در انتخابات دوم اسفند ۹۸ شرکت می‌کنیم تا همان‌گونه که با قدرت به پایگاه امریکا حمله کردیم و جنگ نشد، این بار هم جنگ نشود.
محمد حسین روشنک
رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی بعد از ظهر ۲۲بهمن ۱۳۹۸

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *