خواب زمستانی سازمان حمایت

باستانی: وزیر صنعت به موضوع افزایش قیمت خودرو در بازار ورود کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده در خواب است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت خودرو در بازار ورود کرده و آن را سامان دهد.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی خودرو در بازار، گفت: در گذشته قیمت خودرو توسط شورای رقابت تعیین می‌شد و این قیمت گذاری مبنا داشت و هر افزایش قیمتی در گرو صدور مجوز بود در حالیکه در شرایط کنونی که سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت گذاری خودرو را به دست گرفته بازار چارچرخ‌ها رها شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت خودرو در بازار ورود کند، افزود: ساندور 230 میلیون تومانی، ال 90، 200 میلیون تومانی توجیه اقتصادی نداشته و مردم نیز توانایی خرید این خودروها را ندارند.

وی اظهار کرد: خودروسازان برای قیمت گذاری باید از شیوه Cost-plus pricing استفاده کنند در این شیوه، قیمت نهایی از مجموع قیمت تمام شده محصول تولیدی و سود مشخصی، تعیین می‌شود.

مصرف کننده نباید تاوان گران تمام شدن تولید خودرو را بپردازد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مصرف کننده نباید تاوان گران تمام شدن تولید خودرو را بپردازد، اضافه کرد: هزینه وام 25 درصدی دریافت شده، نیروی انسانی مازاد، شرکت داری خودروسازان و… را مصرف کننده نباید بپردازد.

سازمان حمایت از مصرف کننده در خواب است

باستانی با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده در خواب است، تصریح کرد: از آنجایی که تقاضا در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد باید تمهیدات لازم برای ساماندهی وضعیت موجود و جلوگیری از بروز مشکلات اندیشیده شود.

وزیر صنعت برای ارائه گزارش درباره گرانی کالاها به کمیسیون صنایع می‌آید

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هفته آینده وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌آید تا گزارش از وضعیت کالاهای موردنیاز عید نوروز و گرانی کالاها ارائه دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *