قیمت‌ها در خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست خراسان رضوی همواره بر مبنای پایین‌تر نگهداشتن متوسط قیمت کالاها و خدمات در این استان از متوسط قیمت‌ها در کشور بوده است.

به گزارش صبح امروز، علی رسولیان در نشست اعضای شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس کل سازمان بازرسی کشور در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: پس از اجرای قانون مدیریت مصرف سوخت، نرخ ارز نیز تغییر کرد و این مهم باعث شد که مواد اولیه بخش تولید با قیمت بالاتری به دست تولیدکنندگان برسد.

وی گفت: پس از اجرای قانون مذکور، استان از بهترین روش برای کنترل قیمت کالاها و خدمات بهره گرفت یعنی مسئولیت عرضه و نظارت بر قیمت‌ها به خود اتاق اصناف و اتحادیه‌ها واگذار شد که در این راستا ۵۰۰ بازرس در خراسان رضوی ۲۲ هزار مورد بازرسی از بازار را انجام دادند.

رسولیان افزود: طی یک ماه اخیر اتخاذ دو رویکرد اساسی از جمله تامین به موقع کالا و حفظ تعادل در قیمت کالاها و خدمات در حوزه اقتصادی استان در اولویت قرار گرفت و بر این اساس سیاست اصلی در خراسان رضوی همواره بر مبنای پایین‌تر نگهداشتن متوسط قیمت کالاها و خدمات در این استان از متوسط قیمت‌ها در کشور بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی متذکر شد: پایین نگهداشتن متوسط قیمت کالاها و خدمات از متوسط آنها در کشور در شرایطی در خراسان رضوی تحقق یافت که این استان سالانه ۳۲ میلیون زائر و ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و مواد اولیه بخش تولید با احتساب هزینه‌های حمل و نقل، با قیمت بیشتری به دست تولیدکننده می‌رسد.

رسولیان اضافه کرد: از زمان گران شدن بنزین تاکنون، ۱۵ نشست کارگروه تنظیم بازار در خراسان رضوی  برگزار شده و قیمت‌ها به صورت روزانه پایش شده است. در این راستا اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد به طور مستقیم نسبت به عرضه گوشت قرمز با قیمت کنترل شده در فروشگاه‌های مشخص در بازار اقدام کرد به طوری که هم اینک گوشت قرمز با نرخ کیلویی ۶۴ هزار تومان نیز در بازار وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پس از افزایش نرخ بنزین تاکنون پنج هزار تن برنج با نرخ مصوب در بازار خراسان رضوی توسط بخش خصوصی توزیع شده است و این موضوع باعث کاهش قیمت برنج از کیلویی ۱۸۰ هزار ریال  تا ۱۲۰ هزار ریال شد.

رسولیان افزود: در اوج گرانی‌ها اتحادیه عرضه مواد غذایی وارد عمل شد و ۲۶ برند رب گوجه فرنگی را با قیمت پایین تری نسبت به سال گذشته در بازار مشهد توزیع کرد همچنین اتحادیه میوه و تره‌بار نیز عرضه مستقیم میوه را در ۴۰ واحد خرده‌فروشی در سطح مشهد در دست انجام دارد.

وی اضافه کرد: مقایسه قیمت کالاها و خدمات در تاریخ ۲۳ آذر ماه نسبت به ۲۳ آبان ماه امسال در خراسان رضوی نشان می‌دهد که متوسط قیمت در ۳۱ قلم کالا ۱۴ درصد افزایش و در ۱۳ قلم کالا حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین افزایش قیمت در این مدت مربوط به گوجه فرنگی با ۶۶ درصد افزایش بود که علت اصلی این تغییر قیمتی سرما و از بین رفتن محصول تولیدی خراسان رضوی است.

 

image_print
69 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *