در نشست خبری معاون اجتماعی دادگستری مطرح شد:

رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگاه ویژه

معاون اموراجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی  گفت: با توجه به مصوبه قانون پیرامون رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگاه ویژه، در تمام شهرستان‌ها ستاد پیشگیری از تخلفات تشکیل شده است.

به گزارش صبح امروز سید امیر مرتضوی در نشست خبری که صبح روز دوشنبه در دادگستری کل پیرامون جرایم انتخاباتی برگزار شد، افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل و تاکنون ۷۰ جلسه و ۲۹۷ مصوبه داشته ایم.
وی برخی از تخلفات انتخاباتی را برشمرد و افزود:  استفاده از امکانات و اموال دولتی، سیاه نمایی و تخریب رقبا در فضای مجازی، تبلیغات زودهنگام انتخاباتی که معمولاً قبل از ثبت‌نام اتفاق می افتد نیز ممنوع وقابل پیگیری است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: تهدیدها، فرصت ها و آسیب‌های انتخابات را پس از انتخابات بررسی و تلاش می کنیم آن ها را رفع کنیم. یکی از اقدامات دشمن مایوس کردن مردم است، در استان دو جلسه ستاد پیگیری جرایم انتخاباتی تاکنون تشکیل شده است که رئیس کل دادگستری، معاون اموراجتماعی، اعضای شورای تامین ، مدیر دفترشورای نگهبان و مدیر کل صدا و سیما عضو آن هستند.

حل معضلات انتخابات قبلی
وی یادآور شد: کم آوردن تعرفه صندوق‌های رای، تاخیر هیئت‌ها و حضور نیروی انتظامی در شعب مشکلات انتخابات قبلی بود که تذکر داده شد . هماهنگی بین هیئت‌های اجرایی و نظارت اتفاق خوبی است که دراین دوره افتاده و امیدواریم انتخابات مجلس با کمترین مشکلات برگزار شود.

معاون اموراجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی سپس به جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها اشاره کرد و گفت: پنجمین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با محوریت کارآفرینی از 19 تا 21 بهمن ماه برگزار می شود. هدف از این جشنواره ارتقای آموزش و کسب و کار است، دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی به معاونت اجتماعی در برگزاری این جشنواره کمک می کنند.
وی افزود: خراسان رضوی یکی از مناطقی است که به عنوان محوریت جشنواره کار هدایت را بر عهده گرفته است،  9 استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران، یزد و هرمزگان، اصفهان و البرز تحت نظر این استان فعالیت می کنند.
مرتضوی خاطرنشان‌کرد: محورهای جشنواره پیشگیری از آسیب اجتماعی، فساد، اعتیاد مواد مخدر، جلوگیری از جرایم راهنمایی و رانندگی، مالکیت معنوی، ارائه خدمات حقوقی و قضایی، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است.
وی یادآور شد: جشنواره در قالب مسابقه برگزار می‌شود و به برگزیدگان تیم اول مبلغ هفت میلیون تومان، تیم دوم پنج میلیون تومان و تیم سوم چهار میلیون تومان جایزه داده می شود . هشتم اسفندماه مراسم اختتامیه برگزار می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *