شکست سنگین شهرخودرو در تبریز؛

دستیار سابق مُچ یحیی را خواباند

تیم فوتبال تراکتور موفق شد در دیداری معوقه از هفته یازدهم شهر خودرو را شکست دهد.

در دیداری معوقه مربوط به هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر دو تیم تراکتور و شهر خودرو از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز سه شنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که تراکتور با نتیجه ۳ بر یک شهر خودرو را مغلوب کرد. ساکت الهامی که زمانی دستیار گل‌محمدی در مشهد بود دیروز در قالب نفر اول کادر فنی تراکتور گل محمدی را شکست داد.

در این بازی ابتدا رضا اسدی در دقیقه ۳۷ دروازه شهرخودرو را باز کرد و سپس مسعود شجاعی در دقیقه ۵۰ برای دومین بار دروازه تیم میهمان را باز کرد.

مشهدی ها نیز در دقیقه ۵۳ توسط محمد حسین مرادمند یکی از گل ها را جبران کردند تا نتیجه ۲ بر یک شود. بعد از آن نوبت به اشکان دژاگه رسید که در دقیقه ۷۱ با ضربه‌ای سنگین از روی خط هجده قدم دروازه رحمتی را برای بار سوم در این بازی باز کند تا حساب کار ۳ بر یک به سود تیم میزبان شود.

با این نتیجه تراکتور ۲۷ امتیازی شد و با یک پله صعود بالاتر از صنعت نفت آبادان در رده پنجم قرار گرفت و شهر خودرو با پذیرفتن چهارمین شکست فصلش همچنان ۲۸ امتیازی و در رده چهارم باقی ماند.

این هشتمین پیروزی تراکتور، چهارمین و سنگین ترین شکست تیم شهرخودرو در این فصل بود.

حرکت عجیب رحمتی

مهاجم تیم فوتبال شهرخودرو در جریان دیدار تیمش مقابل تراکتور مصدومیت شدیدی را تجربه کرد.

دیدار تراکتور و شهرخودرو در شرایطی برگزار شد که بعد از گل دوم تراکتور کادر فنی شهرخودرو شدیدا به تصمیمات داور اعتراض کرد.

در بین دو نیمه یونس شاکری به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه صورت، زمین را ترک کرد.

مهدی رحمتی که از تصمیمات توپ‌جمع‌کن‌های تبریزی ناراحت شده بود توپ را به سمت یکی از آنها شوت زد که همین موضوع باعث تذکر داور به گلر شهرخودرو شد.

محمد حسین مرادمند بعد از گلزنی به سمت تماشاگران رفت و آنها را به سکوت دعوت کرد.

بعد از گل سوم تراکتور شاگردان گل‌محمدی دروازه حریف را روی یک ضربه ایستگاهی باز کردند اما کمک داور این گل را آفساید گرفت همین موضوع باعث اعتراض شهرخودرویی‌ها شد.

آسیب شدید، مهاجم شهرخودرو را بیرون برد

یونس شاکری، مهاجم بلند قامت مشهدی ها بالاجبار ادامه بازی برابر تراکتوری ها را از دست داد.

پس از آغاز نیمه دوم دیدار تیم‌های شهرخودرو خراسان و تراکتور تبریز، یحیی گل‌محمدی به دلیل ضربه شدیدی که به گونه یونس شاکری وارد شده‌ بود، مجبور به تعویض این بازیکن شد.

مهاجم گلزن شهرخودرویی ها که پیش از این در بازی های فراوانی موجبات برتری تیمش را فراهم کرده بود به دلیل برخوردی که در نیمه اول بازی دیروز برابر تراکتور داشت در نهایت نتوانست پا به میدان بگذارد تا سرمربی شهرخودرویی ها برای ادامه دیدار تبریز به دنبال ایده های دیگر و البته بازیکنی دیگر در خط حمله تیم خود باشد.

خروج یونس شاکری از این بازی، باعث شد تا حسین مهربان راهی میدان شود و در نیمه دوم به عنوان مهاجم هدف مشهدی ها در زمین حضور داشته باشد.

بازی خوب و جذابی بود

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو پس از شکست 3 بر یک تیمش مقابل تراکتور تبریز اظهار داشت: در مجموع فکر می‌کنم بازی خوب و جذابی بود. امیدوارم تماشاگران هم از بازی لذت برده باشند. از نظر فنی باید بگویم اگر تنش‌های داوری نبود شاید بازی بهتر می‌شد. با این حال داوران تصمیماتی می‌گیرند که بازی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و آن چیزی که می‌خواهید را به دست نمی‌آورید.

وی افزود: به تیم تراکتور و هواداران این تیم تبریک می‌گویم. آنها از ما بهتر بودند. نمی‌خواهم از تیم خودم دفاع کنم. تراکتور بازیکنان خیلی خوبی دارد. تا جایی که توانستیم سعی کردیم از نظر فنی کم نیاوریم، اما همان‌طور که گفتم تصمیمات داور لذت بازی را از ما گرفت. تا قبل از بازی با تراکتور شش پنالتی برای ما نگرفتند. یعنی در مجموع تاکنون هفت پنالتی ما را نگرفته‌اند. ما هم تیم جوان و نوپایی داریم که می‌توانیم بهتر شویم. در نیم‌فصل باید خودمان را تقویت کنیم و چند بازیکن به تیم اضافه شوند تا بهتر شویم و تیم برای نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسید بازیکنان تیمش نشاط کمتری داشته‌اند، گفت: دلیل این را گفتم که ما در 10، 15 دقیقه ابتدایی خوب پاسکاری کردیم و در زمین حریف بودیم. خوب بازی می‌کردیم، اما داوران تصمیماتی گرفتند که تیم ما را عصبی کرد و تمرکزمان را از دست دادیم. بازیکن حریف گونه بازیکن ما را با آرنج شکست و مجبور شدیم او را تعویض کنیم. نمی‌گویم داور کارت زرد بدهد، اما حتی خطا هم نگرفت. وقتی بازیکن می‌رود بالای سر بازیکن مصدوم و می‌بیند گونه هم‌تیمی‌اش شکسته و داور حتی خطا هم نگرفته است، عصبی می‌شود. ما تیمی نیستیم که به داوری اعتراض کنیم و کارت مُفت بگیریم. تمرکز ما روی مسائل فنی است، نه حاشیه‌ای، اما داوران در بازی امروز تیم ما را عصبی کردند. داور تمرکز خوبی در بازی نداشت و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد. باید ببینیم کارشناسان داوری چه می‌گویند، اما از نظر فوتبالی باید بگویم روز خوبی نبود. امروز نتوانستیم به دلیل مسائل غیرفنی خودمان را پیدا کنیم و فوتبال خوبی بازی نکردیم.

گل‌محمدی در واکنش به این مسئله که به نظر می‌رسد تراکتور آنها را غافلگیر کرده است، اظهار داشت: من گفتم که تراکتور بازیکنان خوبی دارد و آنها در بازی‌های قبلی هم پیشرفت خوبی داشته‌اند.

وی درباره اینکه چرا تیمش عصبی بازی می‌کرد، گفت: از زمانی که بازیکن حریف به عمد با آرنج به گونه بازیکن ما زد و آن را شکست، بازیکنان ما عصبانی شدند. ما از دقایق ابتدایی بازی عصبی نبودیم. عصبانیت بیشتر به دلیل داوری بود.

خیلی بهتر بازی کردیم

ساکت الهامی، مربی تراکتورسازی در نشست خبری بعد از بازی با شهرخودرو اظهار داشت: همانطور که قبل تر اشاره کردم بازی تاکتیکی و سختی داشتیم. با نتایج 2 سال اخیر مشخص بود بازی سختی داشتیم ولی تیم ما خیلی بهتر بازی کرد و دست تک تک بازیکنان را می‌فشارم که جانفشانی کردند. امیدوارم این روند برای ما ادامه داشته باشد. از هواداران هم تشکر می‌کنم که خیلی خوب ما را حمایت کردند.

الهامی با اشاره به غیبت برخی بازیکنان روی نیمکت این تیم گفت: امروز هر چند نیمکتمان خالی بود و دیدید که حتی میمبلا نمی‌توانست راه برود اما بازی مهمی را بردیم. ما به جز او کلا 15 بازیکن داشتیم اما تیمی را بردیم که خیلی از تیم‌ها نتوانستند از این تیم امتیاز بگیرند.

وی ادامه داد: میمبلا و سوگتیا مصدوم بودند و فورچونه در شرایط بازی نیست اما امروز مرد و مردانه جنگیدند. تیم واقعی که روز گذشته گفتم همین تیم امروز بود و هواداران هم خیلی از تیم حمایت کردند. البته شهرخودرو تیم خوبی است و چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود. برای برادر خودم گل‌محمدی هم آرزوی موفقیت دارم.کیفیت فوتبال ما خیلی می‌تواند بهتر از این باشد و پتانسلی تیم ما هنوز مشخص نیست و باید زمان بگذرد تا به تیم واقعی تبدیل شویم.

مربی تراکتور در خصوص اینکه این تیم انگیزه زیادی داشت و چقدر روی مباحث روانی این تیم کار شده است گفت: امروز تراکتور به معنای واقعی تیم بود. کادر فنی که به تیم اضافه شده کیفیت ما را بالا برده. حاج صفی هم امروز با رفتارهایش نشان داد که چقدر دوستی در تیم ما بیشتر شده و بازیکنان دیگر هم نشان دادند لایق جایگاه‌های بهتری هستند. در جایی که بازی از دست ما در رفت هواداران خیلی خوب ما را برگرداندند و حمایتمان کردند. ما می‌توانیم برای هر تیمی حریف سرسختی باشیم اما هنوز خیلی راه مانده تا به جایگاه قهرمانی برسیم.

الهامی در خصوص اینکه شناختش از شهرخودرو چقدر در این برد تاثیر داشت گفت: هم من از گل‌محمدی شناخت داشتم و هم او از ما ولی ما در 2-3 روز گذشته همه چیز را به بازیکنان گفتیم و روی نقاط ضعف و قوت حریف کار کردیم،خوشبختانه درست در زمان‌هایی گل زدیم که تیم نیاز داشت.

وی در خصوص اینکه چرا از بازیکنان خارجی به جز در دقایق آخر استفاده نکرد گفت: میمبلا قبل از بازی 2 بار فیزیوتراپی کرده بود و اگر نیاز بود از او استفاده می‌کردیم. او از فیزیوتراپی مستقیم به استادیوم آمد و این نشان می‌دهد که وی یک بازیکن حرفه‌ای است. ما در بازی با پیکان شرایط سختی داریم چون اجازه هیچ ریسکی نداریم. کاری هم به تیم‌های دیگر نداریم و اگر یکدل باشیم هیچ تیمی در ایران به اندازه تراکتور پتانسیل ندارد.

مربی تراکتور در خصوص اینکه آیا با دستور وی اسدی در نقاط مختلف بازی می‌کرد، گفت: بله، هم اسدی و هم اشکان این شرایط را داشتند و به خط حمله اضافه می‌شدند.. البته ما هنوز در حملات دچار مشکل هستیم ولی چون خیلی کار نکردیم هیچ جوابی ندارم.

الهامی در خصوص اینکه آیا قرار است در نیم فصل دوم سرمربی باشد یا مربی گفت: افرادی که به جمع ما در کادر اضافه شدند همبازی و همدوره خودم بودند. جودکی از ماشین سازی به تیم ما آمد و مرادی را هم خودم به کادر اضاف کردم. من بچه خود اینجا (تبریز هستم) و دوست دارم تا زمانی که این امانت در دست من است به نحو احسن از آن مراقبت کنم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *