واکنش‌ها به ادعای نماینده مشهد

فراتر از کذب

سرویس اقتصاد

«نصرالله پژمان‌فر» روز (پنجشنبه) در گفت و گویی مدعی شد که در جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمیسیون تلفیق، نوبخت نمایندگان را به استعفای رئیس جمهوری در صورت تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه تهدید کرده است.

این نماینده عضو فراکسیون ولایی در اظهاراتی مدعی شده بود که «نوبخت نمایندگان مجلس را تهدید کرده است که در صورت رد لایحه بودجه ۹۹ ممکن است کار به جایی برسد که آقای روحانی در منزل بنشیند و بیانیه‌ای بدهند که ما می‌خواستیم کارهایی انجام بدهیم دیگران مانع شدند.»

این اظهارات پژمان‌فر خیلی زود در فضای رسانه‌ای بازتاب پیدا کرد اما به همان سرعت هم با واکنش‌هایی مواجه شد. اولین نفری که به این ادعا واکنش نشان داد، علی اکبری نماینده شیراز و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ بود که در گفت‌وگویی با خبرآنلاین اعلام کرد: «آقای نوبخت اصلا چنین حرفی نزدند و این ادعای آقای پژمانفر کذب محض است.»

ادعای پژمانفر درباره تهدید به استعفای روحانی کذب محض است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ گفت: اتاق فکری وجود دارد که به صورت مداوم بر علیه بودجه ۹۹ تولید اطلاعات می‌کند و این اطلاعات را برای نمایندگان ارسال می‌کند. بسیاری از این اطلاعات به واقع بی‌انصافی است.

اکبری با اشاره به ادعای اخیر نصرالله پژمانفر نماینده مجلس و از اعضای جبهه پایداری مبنی بر تهدید نوبخت به استعفای روحانی در صورت رد کلیات بودجه، گفت: آقای نوبخت اصلا چنین حرفی نزدند و این ادعای آقای پژمانفر کذب محض است.

او با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون تلفیق، تاکید کرد: مخالفان دولت تلاش کردند تا کلیات لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق رد شود، اما موافقان هم استدلال‌های محکمی داشتند. یارکشی جدی در کمیسیون تلفیق وجود داشت و در نهایت کلیات بودجه به تصویب رسید.

این نماینده مجلس ادامه داد: مخالفان دولت نسبت به درآمدهای دولت در بودجه، منابع درآمدی و میزان آن انتقاداتی داشتند و بحث‌هایی را مطرح می‌کردند. مخالفان با پیش داوری مباحث را مطرح می‌کردند و به موازات آن در شبکه‌های مجازی همین ادبیات را برای نمایندگان ارسال می‌کنند.

اکبری گفت: اتاق فکری وجود دارد که به صورت مداوم بر علیه بودجه ۹۹ تولید اطلاعات می‌کند و این اطلاعات را برای نمایندگان ارسال می‌کند. بسیاری از این اطلاعات به واقع بی‌انصافی و کذب است.

او با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق به منظور تصویب کلیات بودجه، ادامه داد: جلسه محرمانه بود و مباحث محرمانه نباید به بیرون درز کند. ممکن است مطالب جلسه به گونه‌ای مطرح شود که جامعه برداشت اشتباه کنند و این موضوع به صلاح نیست. اینکه یکی بیاید و محتوایی کذب را به یک مقام ارشد دولتی نسبت دهد عذر بدتر از گناه است و قطعا با اخلاق و نیز آیین‌نامه‌های داخلی مجلس مغایر است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ با اشاره به پیامک‌هایی که به منظور رد لایحه بودجه ارسال شده است، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد پیامک به منظور رد کلیات بودجه برای بنده ارسال شده است. جالب است که متن‌های ارسالی مشترک است و اگر یک متن غلط املایی داشته باشد در سایر پیامک‌ها تکرار می‌شود.

اکبری در خصوص هدف ارسال کنندگان پیامک‌ها و مطرح کنندگان ادعای استعفای دولت در صورت رد لایحه بودجه، گفت: این افراد کسانی هستند که از ابتدا با دولت مشکل داشتند و به دنبال این هستند که مانعی برای دولت ایجاد کنند.

اما این پایان ماجرا نبود و روز گذشته نیز محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به ادعای پژمان‌فر گفت: « از هیچ یک از نمایندگان نشنیدم که نوبخت سخن از تهدید حسن روحانی به استعفا آن هم به دلیل رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ به میان بیاورد.»

نانشان در مایوس شدن مردم و حاشیه سازی است

عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به شایعه تهدید رئیس جمهوری به استعفا در صورت رد شدن کلیات لایحه بودجه ۹۹ گفت: جریانی نانش در حاشیه‌سازی است و با  مایوس کردن مردم می‌خواهند به برنامه‌های خود برسند.

محمدعلی وکیلی روز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همواره مباحث کمیسیون تلفیق را پیگیری می‌کنم  و در این چند روز نشیندم هیچ یک از نمایندگان به نقل از محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهوری ، سخن از تهدید حسن روحانی به  استعفا آن هم به دلیل رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ به میان بیاورد.

وی با بیان اینکه  کشور روزهای دشواری را طی می‌کند و به همین دلیل بیش از هر زمان دیگر برقراری آرامش در کشور نیاز داریم، ادامه داد: جالب است در این فضا جمعی که هویت‌شان هم برای مردم شناخته شده است سعی در ایجاد تنش و هیاهو آفرینی دارند.

وکیلی افزود: این جمع افراد فرصت‌طلبی هستند که نانشان در مایوس شدن مردم و حاشیه سازی است، فرصت‌طلبانی که ابایی از ایراد سخنان نادرست و ناحق ندارند و فقط می‌خواهند خودشان را تحمیل کنند.

البته این جریان سازی رسانه‌‌ای و به قول اکبری نماینده شیراز اتاق فکری که بر علیه بودجه 99 بوجود آمده کار را بجایی رساند که نوبخت راهم وادار به واکنش کرد.

فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به نمایندگان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تهدید رییس‌جمهوری به استعفا تاکید کرد: دروغی چون «تهدید به استعفای رییس‌جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق» فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است.

محمدباقر نوبخت در حساب توییتری خود نوشت: «اردیبهشت امسال ترامپ رسماً اعلام کرد می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.»

وی ادامه داد: «البته او به این هدفش نرسیده و نخواهد رسید اما نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل و متأسفانه از نمایندگان مجلس اصرار دارند که هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد!»

معاون رئیس‌جمهور افزود: در همین راستا دروغی چون «تهدید به استعفای رییس‌جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق»! را نیز منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است.

نوبخت خطاب به نمایندگان مجلس اضافه کرد: آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‌شوند؟!

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *