دونده خراسانی المپیک:

رقابت با سریع ترین‌های دنیا کار سختی است

دونده المپیکی ایران می‌گوید مطابق با برنامه باید از اول آذر ماه در فرانسه تمرین می‌کرد اما شورای برون مرزی هنوز موافقت نکرده است.

بیش از یک ماه است که حسن تفتیان، دونده خراسانی ۱۰۰ متر ایران اردوهای آماده سازی خود را در مشهد آغاز کرده اما هنوز وضعیت اردوی برون مرزی و مربی او مشخص نشده است.

تمرین در مشهد

تفتیان در مورد اردوی مشهد بیان کرد: اصلا برنامه‌ای برای تمرین در مشهد نداشتیم و اولین اردویم باید از اول آذر ماه در فرانسه و زیر نظر مربی‌ام آغاز می‌شد. حتی طی صحبت‌هایی که با آقای عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی داشتم، موافقت خود را اعلام کرد و کارها پیش می‌رفت اما از من خواستند یک یا دو هفته تا زمانی که کارها و هماهنگی‌های لازم انجام و دستور شورای برون مرزی صادر شود، برای از دست ندادن زمان در مشهد تمرین کنم. تمام شرایط را بررسی و تمریناتم را در ورزشگاه امام رضا شروع کردم. قرار بود بعد از دو هفته، اردوی اصلی ام را در فرانسه آغاز کنم اما متاسفانه نزدیک به پنج هفته است که اردویم عقب افتاده و در مشهد ماندگار شدم.

او با بیان اینکه شرایط اردوی مشهد بد نیست، تصریح کرد: اردویی که فدراسیون برایم در نظر گرفته خوب است اما مهمترین رکن که همان مربی است را اینجا ندارم، در نتیجه اردو کارآیی لازم را ندارد یعنی این اردو نمی‌تواند برای المپیک کمک کند. علاوه بر این آلودگی هوا اذیت کننده است و برخی روزها با کپسول اکسیژن تمرین می‌کنم که این موضوع به سختی کار اضافه می‌کند.

تفتیان افزود: طبق برنامه‌ قرار بود اردوهای برون مرزی را زیر نظر مربی‌ام آغاز کنم و تا قبل از مسابقات جهانی داخل سالن در تاریخ ۲۳ اسفند دو اردوی برون مرزی داشته باشم اما متاسفانه اولین اردو لغو شد و در مشهد تمرین کردم. امیدوارم اردوی دوم به موقع انجام شود چون مسابقات سختی را پیش رو داریم و تابستان هم المپیک است بنابراین باید تمام توانمان را به کار بگیریم تا در این دو مسابقه موفق باشیم. در مسابقات جهانی داخل سالن قبل مقام پنجم را کسب کردم و انتظارات بالا رفته که در این دوره همان مقام یا نتیجه‌ای بهتر را کسب کنم. علاوه بر این قصد دارم در حین اردوی دوم در رشته ۶۰ متر در چند رویداد بین المللی شرکت کنم.

رقابتی خوب در المپیک

این دونده به آمادگی ذهنی خود اشاره کرد و گفت: از نظر ذهنی کاملا آماده هستم. المپیک توکیو مهمترین مسابقه‌ای است که پیش رو دارم و هر روز با تمام توان برای این رویداد تمرین می‌کنم و می‌جنگم، امیدوارم زحمات من و همه دوستانی که تلاش می‌کنند به ثمر برسد و شاهد رقابتی خوب در المپیک باشیم. رقابت با سریع ترین‌های دنیا کار سختی است، امکاناتی که آنها در اختیار دارند قابل مقایسه با امکانات من نیست اما کاملا از نظر ذهنی خودم را آماده کردم و امیدوارم در المپیک بهترین نتیجه را بگیرم.

او در پاسخ به این سوال که با وجود موافقت فدراسیون چرا هنوز اردوهای برون مرزی آغاز نشده است؟ گفت: هر روز پیگیر اردوهایم هستم. حتی جلسه ای با آقای صالحی امیری داشتم‌ و خواهش کردم‌ که هر چه زودتر اردوهایم برگزار شود اما تا این لحظه خبری نیست و اردوهایم زیر نظر مربی برگزار نشده است. با اینکه آقای عرب و آقای صالحی امیری موافقت خود را اعلام کردند اما گویا هنوز موافقت شورای برون مرزی صادر نشده است.

تفتیان در مورد وضعیت قرارداد مربی فرانسوی خود بیان کرد: فدراسیون با مربی من هیچ ارتباطی ندارد و فعلا در مشهد تنها تمرین می‌کنم. امیدوارم با او قرارداد بسته شود و حداقل چیزی که برای المپیک نیاز داریم را داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *