تفتیان: فعلا برنامه‌ای ندارم

بلاتکلیفی این روزهای دونده خراسانی

دونده المپیکی ایران می‌گوید در شرایطی که هفت ماه به المپیک زمان مانده اما هنوز مربی ندارد.

حسن تفتیان، دونده خراسانی ۱۰۰ متر ایران در حاشیه مسابقات دوومیدانی جام فجر در مورد وضعیت اردوهای آماده‌سازی خود بیان کرد: اردویم در مشهد تا ۱۹ دی طول کشید که از نظر امکانات شرایط نسبتا خوبی داشتم. این مدت در ورزشگاه امام رضا که یکی از بهترین ورزشگاه‌های حال حاضر کشور است، تمرین کردم اما نبود مربی کامل احساس شد مخصوصا الان که زمان کمی تا مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان داریم. از طریق کمیته ملی المپیک و فدراسیون دوومیدانی پیگری‌های زیادی انجام دادم اما تا این لحظه اردوی من با مربی شروع نشده است. امیدوارم زودتر هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

او در مورد برگزاری اردوی برون مرزی خود بیان کرد: در جلسه‌ی اولی که اوایل آبان ماه با آقای عرب داشتم قول حمایت ۱۰۰ درصدی را داد. آقای صالحی امیری هم تاکیدکرد که نباید حتی یک روز هم از برنامه‌هایمان عقب بمانیم و باید با تمام توان به سمت المپیک پیش برویم اما اینکه بدون مربی هستم کمی نگران کننده است. یک مرحله اردوی بدون مرزی داشتم که کلا لغو شد اما امیدوارم مرحله دوم آن انجام بگیرد.

بین حرف و عمل مسئولان اختلاف وجود دارد

این دونده المپیکی در واکنش به اینکه بین حرف و عمل مسئوولان اختلاف وجود دارد گفت: متاسفانه تا این لحظه اینگونه بوده است. نمی‌دانم این مسائل به ناهماهنگی برمی‌گردد یا اینکه برخی از دوستان کارشان را انجام نمی‌دهند اما امیدوارم که هر چه زودتر وضعیت مشخص شود. آقای عرب گفت که کارهای اعزام به اردوی برون مرزی در همین یکی دو روز آینده انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با مربی فرانسوی شما قرارداد بسته است؟ گفت: هنوز اطلاعی ندارم و با او هم صحبتی نکرده‌ام اما برنامه‌ای که من به فدراسیون دادم این است که تا المپیک با مربی فرانسوی کار کنم.

تفتیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در مدتی که در ایران تمرین کردید آیا برنامه تمرینی از طرف مربی فرانسوی خود داشتید؟ گفت: خیر او قرارداد ندارد. وقتی برنامه بدهد باید مسئولیتی بپذیرد اما وقتی قرارداد ندارد مسئولیتی هم نمی‌پذیرد.

به مربی فرانسوی‌ام ایمان دارم

او در واکنش به اینکه ورزشکاران اصرار دارند با مربی خارجی کار کنند در حالی که با مربیان ایرانی هم نتایج خوبی کسب می‌کنند، بیان کرد: این موضوع خیلی جای حرف دارد اما فقط در مورد خودم صحبت می‌کنم؛ من از المپیک قبل با این مربی فرانسوی کار می‌کنم و اصلا درست نیست که ۷ ماه مانده به المپیک مربی خود را عوض کنم. این مربی هم نتایج خاص خود را گرفته است و با او چندین و چند سال قهرمان آسیا شده‌ام، رکوردهای شخصی‌ام را زدم، ورودی المپیک را کسب کردم و در دور قبل قهرمانی جهان داخل سالن پنجم جهان شدم. با او نتایج نسبتا خوبی گرفتم و مهم‌تر از همه اینکه به این مربی ایمان دارم. امیدوارم که این سوء تفاهم ایجاد نشود که مربیان ایرانی سطح دانش و تجربه خوبی ندارند اما مربی من ۲۵ است که در سطح اول دنیا مربیگری می‌کند، تجربه‌اش می‌تواند خیلی در میدانی مثل المپیک کمک کند. او چندین دوره در المپیک شرکت کرده است و حتی شاگردانش مدال المپیک گرفتند در نتیجه با این سطح و جو آشنا است که به ما کمک می‌کند تا در آینده این دانش و اطلاعات را به نسل بعد منتقل کنیم.

ترجیحم شرکت در مسابقات قهرمانی جهان است

تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار هستی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا شرکت کنی؟ گفت: تا زمانی که تکلیف مربی‌ام مشخص نشود هیچ برنامه مشخصی ندارم چون ورزشکار خودش نمی‌تواند برای خودش برنامه ریزی کند پس در وهله اول باید مربی و تمریناتم مشخص شود و او اظهار نظر می‌کند که در چه مسابقاتی شرکت کنم اما الان با توجه به اینکه یک ماه دیگر تا مسابقات آسیایی مانده است خیلی زمان کمی دارم که برای یک طلای دیگر شرکت کنم بنابراین ترجیح می‌دهم برای قهرمانی جهان که دو ماه دیگر برگزار می‌شود خوب تمرین کنم تا آنجا نتیجه خوبی بگیرم و از عملکرد دوره گذشته هم که قابل قبول بود دفاع کنم.

این دونده المپیکی با بیان اینکه با پایان اردوی مشهد فعلا برنامه اردویی خاصی در تهران ندارد، تاکید کرد: امیدوارم که سریع‌تر برنامه‌ اردوهایم آغاز شود و به فرانسه بروم. در تهران فعلا برنامه اردویی ندارم و منتظر هستم‌ تا ببینم تکلیف اردوی برون مرزی ام چه می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *