در صنف قنادان افزایش قیمت نخواهیم داشت؛

شیرینی یلدا تلخ نمی شود

انسیه سروش

با فرا رسیدن روزهای آخر پاییز حس و حال عجیبی در بین ایرانیان برای جشن شب یلدا به چشم می‌خورد. یلدا از آیین دیرینه و باستانی ایران است و مردم همه اقشار هرساله این شب را در کنارعزیزان خود جشن می‌گیرند و آماده آمدن فصل زمستان می‌شوند. شبی که تنها یک دقیقه طولانی تر از شب های دیگر سال است و با این یک دقیقه طولانی بودنش همه اعضای خانواده و فامیل را در کنار بزرگ‌ترها جمع می کند و موجب شادی می شود.

اما آیا امسال هم این شادی پابرجاست؟ شرایط سخت اقتصادی که روز به روز بدتر می‌شود و این اواخر هم با تغییر ناگهانی نرخ بنزین، حکایت گل بود و به سبزه نیز آراسته شد را زنده کرد، گرد غم بر این شادی می‌نشاند. حکایت قیمت‌هایی که روز می‌زنند اما نزدیک یلدا تغییراتشان با عقربه‌های ساعت مسابقه دارد، حکایت همه ساله ماست. البته نظر مسئولین چیز دیگریست و به ما قول داده‌اند که نگذارند کام مردم از این تلخ‌تر شود. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد از جمله مسئولینی است که به ما قول عدم افزایش قیمت برای شب یلدا ضمن حفظ کیفیت را داد؛ در ادامه این گفت‌و‌گو را با هم می‌خوانیم.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه صبح امروز گفت: در رابطه با شب یلدا افزایش قیمت نخواهیم داشت و بازار به شکل فعلی کنترل می‌شود و تا زمانی که بخش‌نامه‌ای از اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش قیمت دریافت نکنیم، قیمت‌ها به همین شکل باقی می‌ماند.

محمد فرزانی افزود: از آنجایی که شب یلدا از آیین دیرینه و باستانی ایرانی است تمام تلاش ما بر این است که مردم بتوانند این شب را به خوبی در کنار خانواده خود برگزار کنند. در همین راستا به همکاران خود اعلام کرده‌ایم که هر کدام مایل هستند برای شب یلدا تحت عنوان فروش فوق‌العاده محصولات خود را با درصد تخفیف به همشهریان ارائه دهند. لازم به ذکر است که این اتفاق به شرط عدم تغییر در کیفیت محصولات تخفیف‌دار میافتد و ما نیز از همکاران خود در این راستا حمایت می‌کنیم.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد تصریح کرد: میزان فروش قنادی‌ها نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است چرا که قدرت خرید مردم کاهش یافته است. وی در خصوص تاثیر افزایش نرخ بنزین گفت: این تغییر بر روی نرخ نامه ما اثری نداشته اما از طرفی برخی فروشندگان قیمت مواد اولیه را به این بهانه زیاد کرده اند و از طرف دیگر کرایه‌ها نیز افزایش داشته است اما ما در جهت حمایت از مصرف‌کننده سعی می‌کنیم که افزایش قیمتی در صنف خود نداشته باشیم.

فرزانی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم خاطر نشان کرد: مردم هنوز در شوک افزایش قیمت بنزین هستند و برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود دچار مشکل هستند. و از آنجایی که شیرینی جزو کالاهای لوکس و غیر اساسی و خارج از سبد خانوار حساب می‌شود، در صورت افزایش قیمت دیگر مردم رغبتی به خرید نشان نمی‌دهند.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *