بنیادی در نطق میان دستور:

چند درصد ما مسئولان طعم تلخ محرومیت را چشیده ایم؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس تأکید کرد: باید از سیره و منش شهید مدرس(ره) در رفتار نمایندگان استفاده شود و منتخبان ملت باید بر اساس منش او اقدام به فعالیت کنند.

بهروز بنیادی در نشست علنی روز (یکشنبه، 24 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به بیان عوامل ماندگاری نام و یاد آیت الله مدرس(ره) اشاره کرد و گفت: مدرس فردی خودساخته و سختی کشیده بود و نازپرورده نبود و با کارگری و زحمتشکی به مدارج بالای دانش و تقوا در محضر بزرگان آن روزگار نائل شده بود و از درد و فقر مردم آگاه بود؛ چند درصد ما مسئولان طعم تلخ محرومیت را چشیده ایم؟

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موجب تأسف است که هر از گاهی جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از مسئولان افشا می شود. مدرس همه ارزش ها را با هم داشت که شامل تعهد، صداقت، پاکدستی و پاکدامنی بود. وی می گوید در دوران حضور در مجلس به هیچ فردی توهین نکرد.

وی در ادامه مجلس را آیینه انتخاب مردم و محل جلوس فضائل ملت دانست و افزود: اگر مدرس الگوی هریک از ما باشد و تقوای سیاسی را از او فرا گرفته باشیم نباید در رفتار منتخبان ملت، شاهد پرخاش کردن و متهم کردن مخالفان فکری و سیاسی خود به جاسوسی و وابستگی به اجانب، توهین کردن و تندی و تعدی باشیم که در شأن ما نیست آن هم در مجلسی که صفت اسلامی دارد.

بنیادی همچنین با بیان اینکه مدرس اختلاف سلیقه را می پذیرفت و تاب می آورد، عنوان کرد: امروز نمایندگان باید بر مبنای تشخیص خود سخن بگوید و مخالفان نیز سخن خود را بگویند اما این اظهارنظر و مخالفت نباید با تندی و ترک ادب توأم شود.

برخی نه نماینده مردم بلکه نماینده گروه خویش هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه مدرس نماینده مردم بود و احترام بسیاری برای موکلین خود قائل بود، اظهار داشت: در این روزگار متأسفانه برخی نه نماینده مردم بلکه نماینده فردی و گروهی خویش هستند و اگر کاری می کنند و سخنی می گویند در پی تأمین خواسته های شخصی و جناحی خود هستند و به مردمی که امیدوارانه آنها را برای رفع مشکلات برگزیده اند تفاوت ندارند.

وی افزود: بررسی سیره مدرس نشان می دهد او نماینده مردم در حکومت بود نه نماینده حکومت در میان مردم همچنین او گوش به فرمان موکلان خود بود و برای خوش آمد و بدآمد فلان نهاد منتسب به دولت سخنی نمی گفت و رأی نمی داد.

بنیادی در ادامه با بیان اینکه شهید مدرس به گواه تاریخ فردی ساده زیست بود، یادآور شد: وی قبل از کسوت نمایندگی و بعد از آن، در حد و اندازه مردم متوسط و پایین تر از آن زندگی می کرد و لباس او از کرباس بود که چون داخل کشور تولید می شد، می پوشید از این رو برازنده و شایسته نیست نماینده مجلس با استفاده از موقعیت و جایگاه خود در پی رفع حوایج خود و نزدیکانش باشد و آنگاه برای پوشاندن رفتار نادرستش، شعار شهدا را سر دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شهید مدرس در نامه ای به احمدشاه قاجار می نویسد شهریارا خدا دو چیز به من نداد ترس و طمع و هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی با من همراه باشد من با او هستم، هیچ وزیر و وزرایی نیست که در این مجلس بگوید مدرس یک تقاضا از من کرده است. عرفا معتقد هستند انسانی که از طمع و ترس تهی شود، به دژ نفودناپذیری می ماند که هیچ چیز نمی تواند در او اثر بگذارد و فقط از خدا می ترسد لذا اکنون باید دید کدام یک از ما نمایندگان این خصلت را داریم.

انتخاب کنندگان خودشان بدانند چه کسی را انتخاب کنند

وی افزود: مدرس درباره انتخابات می گوید، آرزو دارم روزی برسد که از طرف مجلس شورا به ملت اعلام انتخابات شود و هیچ شرایطی هم مهیا نشود و برای نامزدشدن نگذاریم. انتخاب کنندگان خودشان بدانند چه کسی را انتخاب کنند لذا باید دقت کنیم مدرس در چه تاریخی این سخن را می گوید؟ آیا نظارتی که در این روزگار مطرح شده با اندیشه های سید حسن مدرس همخوانی دارد؟ مدرس، عامل با شهامتی بود که به فهم و فکر مردم احترام می گذاشت، آیا معنای دموکراسی جز این است؟

بنیادی در ادامه با بیان اینکه مدرس همچون بسیاری از اشخاص روزگار ما دین را دستمایه پیشبرد مقاصد و اهداف خود قرار نمی داد، اظهار داشت: وی حتی معتقد بود نباید در اجرای کارهایمان از دین و برای پیشبرد مقاصد خود نباید از سلاح دین و تبلیغات مذهبی استفاده کنیم چون اگر با شکست مواجه شویم اعتقادات مردم متزلزل می شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه مدرس منادی تلاش، تکاپو، خردمندی و رسیدن به آزادی بود، عنوان کرد: خودش در این باره می گوید تلاش و حرکت جامعه برای رسیدن به کمال انسانیت و آزادگی زمانی بهترین نتیجه را به بار می آورد که با عقل و تدبیر آغاز و به آزادی ختم شود؛ کاش ما نیز از او بیاموزیم که روند امور باید به سمت و سویی برود که هر روز آزادی ها افزون تر شود نه اینکه خدای ناکرده بوی ناامیدی به شمام مردم برسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نگاه و نظر مدرس در سیاست را مرور کنیم، عنوان کرد: امروز سرنوشت ایران به تصمیم نظام در این حوزه گره خورده است. او در روزگاری شعار «نه شرقی، نه غربی» را سر داد که رجال و سیاسیون وقت وابستگی به انگلیس و روسیه را به عنوان مدال افتخار بر سینه خود آویخته بودند.

بنیادی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق گفته مدرس(ره):«رابطه با تمام کشورها چه همسایه چه غیرهمسایه، چه مسلمان و چه غیرمسلمان بر اساس صفا، صمیمیت، صلح و برادری است. خواهان روابط حسنه با تمام دول هستیم و در عین حال که خواستار صلح هستیم، به کسی اجازه سلطه بر ایران را نمی دهیم و اگر کسی بدون اجازه وارد سرحدات ایران شود و قدرت داشته باشیم او را با تیر می زنیم، خواه کلاهی، عمامه ای یا شاپو بر سر باشد.»

مهم ترین شرط برای ارتباط با ملت بزرگ ایران، دوستی و احترام است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: جای تأسف است که در روزگار ما از برخی تریبون ها بوی دشمن تراشی و به نمایش گذاشتن جلوه ای قهرآمیز و تهدیدکننده از ایران و ایرانی به گوش می رسد. امروز هم سخن ما همان سخن مدرس است و ما نیز به بیگانگان می گوییم مهم ترین شرط برای ارتباط با ملت بزرگ ایران، دوستی و احترام است و بس.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *