هزینه‌ها در استرالیا وحشتناک است!

کوچ علیرضا فغانی به فوتبال استرالیا یکی از اتفاقاتی بود که طی ماه‌های اخیر فوتبال ایران را با شوک مواجه کرد اما او اکنون با احساس رضایت ویژه‌ای به این نقل مکان نگاه می‌کند.

علیرضا فغانی، داور خراسانی بین المللی فوتبال ایران مدتی است که راهی استرالیا شده و در لیگ این کشور به فعالیت می‌پردازد. او از آرامشی که این روزها پشت سر می‌گذارد صحبت می‌کند و اینکه دیگر خبری از زامبی‌های فضای مجازی و توهین‌های بعد از مسابقات نیست.

وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره حضور در لیگ استرالیا و داوری در این کشور گفته است: خدا را شکر شرایط‌‌مان خوب است از زمانی که به استرالیا آمدیم لیگ این کشور هم شروع شد اول فصل در یک کلاس دو هفته‌ای حضور یافتیم و به عنوان داور تمام وقت با فدراسیون این کشور قرارداد بستم و هفته‌ای یک قضاوت خواهیم داشت.

فغانی درباره تفاوت سطح بازی‌ها و قضاوت بین ایران و استرالیا می‌گوید: سطح لیگ فوتبال استرالیا از نظر برگزاری هم‌سطح لیگ قهرمانان آسیا است از نظر امکانات، بلیت‌فروشی و حرفه‌ای بودن تفاوت آنچنانی ندارد و به نظرم در لیگ داخلی هم با کره جنوبی و ژاپن برابری می‌کند. اکثر بازیکنان اروپایی و بیشتر از کشور ایتالیا هستند بالاخره آنها جزو تیم‌های تراز اول فوتبال آسیا به شمار می‌روند مثل خود ما.

وی با اشاره به هجمه‌هایی که پیش از این بعد از قضاوت‌هایش در فوتبال ایران متحمل می‌شد اینطور می‌گوید: هر مساله‌ای باشد از سوت آغاز بازی تا پایان است مانند لیگ ایران نیست که بعد و قبل در صفحات مجازی علیه داور هجمه ایجاد شود هر مساله‌ای فقط در جریان بازی است. خوشبختانه از این نظر مشکلی نیست و کار خودمان را می‌کنیم.

فغانی درباره شرایط زندگی در استرالیا نیز می‌گوید: حضورمان در استرالیا بیشتر یک بحث خانوادگی بود و به خاطر آرامش من این اتفاق نیفتاد. خوشحالم که خانواده‌ام از حضور در استرالیا راضی هستند.

وی درباره استفاده از تکنولوژی VAR در برخی قضاوت‌هایش نیز گفت: در جایی که نیاز باشد ورود می‌کنیم و از این تکنولوژی استفاده خواهیم کرد، در شش هفته قضاوت ما فقط یک بار آن هم در هفته اول این سیستم استفاده شود در بقیه موارد نظر آنها با نظر ما یکی بود.

داور برجسته فوتبال ایران درباره امیدواری‌اش برای سود بردن از این تکنولوژی در فوتبال ایران نیز گفت: تا زمانی که من بودم جلسات خوبی برگزار می‌شد و الان هم نیاز به یک پروسه زمانی دارد. به اعتقاد من در لیگ ما حضور VAR به نفع فوتبال ما است.

موضوع بعدی درباره تفاوت در دستمزدها بین قضاوت در فوتبال ایران و استرالیا بود که با این واکنش فغانی همراه شد: من در استرالیا یک داور تمام وقت هستم و مانند کارمندها حقوق می‌گیرم. در استرالیا درآمد بالاست اما خرج هم وحشتناک است در ثانی اینجا به محض اینکه پولی می‌گیری باید مالیاتش را هم پرداخت کنی.

وی درباره قضاوت در مقدماتی المپیک نیز گفت: به همراه محمدرضا منصوری و ابوالفضلی در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت به نظر من فدراسیون باید یک کلاس هم برای تیم امید و جوانترها بگذارد زمان فرهاد مجیدی در تیم امید یک کلاس برگزار کردیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *