رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان:

مارش پیروزی بعد از شکست‌

انسیه سروش

اتفاقات اخیر در کشور علاوه بر اینکه شرایط اقتصادی را بر مردم بیش از پیش سخت کرد، موجب ایجاد ناامنی و خسارت‌های مالی و جانی شد. صدای اعتراض مردم به جای اینکه به گوش مسئولین برسد در بین فریاد اغتشاش‌گران گم شد و در نهایت باز هم مردم تاوان اشتباه دولتیان را با جان و مال خویش پرداخت کردند. در همین رابطه به گفت‌و‌گو با یکی از فعالین حوزه اقتصاد پرداختیم که در ادامه با هم می‌خوانیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی در خصوص اتفاقات اخیر به خبرنگار روزنامه صبح امروز گفت: در پی افزایش نرخ بنزین و شرایطی که در جامعه به وجود آمد، گروه‌های مختلف ادعای پیروزی دارند درحالی که این پیروزی دروغین است و واقعیت ندارد و حقیقت این است که مارش پیروزی بر عملیاتی می‌نوازند که خود می‌دانند شکست خورده‌اند.

محمدحسین روشنک افزود: در 8 سال دفاع مقدس چه در داخل کشور و چه در کشور دشمن، در زمانی که درعملیات ها شکست اتفاق میفتاد همانند زمان پیروزی مارش پیروزی نواخته و پیروزی اعلام می‌شد؛ درحال که خود می‌دانستیم شکست خورده‌ایم ، در اتفاقات اخیر کشور نیز همین حالت وجود دارد. سه جبهه مختلف مارش پیروزی می‌نوازند که بعضی درست و بعضی کاملا دروغ است.

رئیس کانون کارآفرینان که خود بیش از ۷۰ ماه را در جبهه جنگ مقابل عراق بعثی حضور داشته، خاطرنشان کرد: گروه اول رسانه‌ها و ورشکستگان سیاسی فراری از کشور و دشمنان خارجی و دارودسته ترامپ هستند؛ با وجود شکست سنگین در عملیاتی که  ناامنی ایران و فراهم کردم اعتراضات مردم را ایجاد کرد، هر روز در رسانه هایی که بودجه آنها توسط عربستان ، انگلیس و امریکا تامین می‎شود مارش پیروزی می‌نوازند که مردم ایران شاهد هستند این مارش کاملا دروغ  است و اوضاع کشور امن است. اگر توطئه دشمنان و تخریب های دست نشانده‌های داخلی ایران را جدا کنیم، اعتراضات مردم نسبت به نظام نبود. البته از جهت اینکه که دشمن توانسته است آشوبی به پا کند و جمعی از مردم بی گناه و گناه‌کار را به کشتن دهد و خسارت مالی وارد سازد، مارش پیروزی آن‌ها را می‌شود درست ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: مارش پیروزی دشمنان خارجی و داخلی که مارش پیروزی نسبت به اغتشاشات داخلی و کشته‌شدن عده‌ای از مردم و خسارات مالی درست است ولی اینکه مردم را مقابل نظام می‌دانند و تمام آشوب‌گری‌هایی را که خود به وجود آورده‌اند به پای مردم می‌گذارند، این مارشی دروغین است. مردم نسبت به اتفاقی که افتاد اعتراض داشتند ا‌ما متاسفانه دشمن خارجی با سواستفاده از شرایط موجود شعارهایی را در بین مردم وارد کرد و اعتراضات مردم را زیر پرچم شعارهای اغتشاش‌گران برد و به این شکل آشوب‌هایی که رخ داد را به مردم نسبت داد.

روشنک اذعان داشت: گروه دوم مسئولین و سران سه قوه و صدا وسیما هستند که اقتدار رهبری برای کنترل شرایط و پیروی مردم از ایشان را به حساب خود منظور و مارش پیروزی برای خود می‌نوازند، پیروزیی که  متعلق به رهبری و مردم است نه تدبیر و مدیریت آن‌ها؛ پس این مارش پیروزی اگرچه برای اقتدار نظام و رهبری واقعی و بسیار با ارزش است، اما مارش پیروزی برای دولت مردان و سران قوا که نتوانسته بودند سنگرهای مستحکم برای جلوگیری از حمله دشمن ایجاد کرده و شرایط را کنترل تا از آشوب و خسارت و کشته شدن مردم جلوگیری کنند و اعتراضات مردم را سرکوب کردند؛ مارشی دروغین است.

مسئولین باید می‌دانستند دست‌کاری به این مهمی در اقتصاد کشور حتما عواقبی دارد که ممکن است دشمن از آن سواستفاده کند و متوجه نشدند تغییر نرخ بنزین حتما بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش در کشور به وجود خواهد آورد و متأسفانه به هشدارهای کارشناسان و دلسوزان نظام به خصوص  در بخش خصوصی نیز بی توجهی کردند و تسلیم خواسته دشمن برای ایجاد بهانه شدند.

روشنک اضافه کرد درست است که نظام اقتدار کافی برای کنترل جامعه را دارد اما مدیریت بد و تصمیمات حساب نشده شرایط را برای حمله و سواستفاده دشمن فراهم کرد و در این میان خود و بیشتر مردم دچار خسارت مالی و جانی شدند. در حالی که به راحتی می‌شد از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرد.

دبیر جبهه مردمی مشهد در پایان تاکید داشت تنها مارش پیروزی البته با خسارت سنگین خودی ها متعلق به مردم و مقام معظم رهبری است که توانستند دشمن را سرکوب و امنیت داخلی را به رخ جهانیانی که دل به آشوب ها بسته بودند بکشند و البته مارش پیروزی بی نتیجه دیگر را نیز می‌شود به حساب دشمنان که توانسته بودند ازغفلت و بی تدبیری متولیان و سنگرهای غیر مطمئن سواستفاده و خسارت به مردم تحمیل کنند گذاشت. مسئولین کشور لازم است فوری به فرمایشات رهبری عمل کرده و به استناد اصل بر برائت، حساب آشوب‌گران را از مردم معترض جدا کرده و فوری از خانواده‌های خسارت دیده دل‌جوئی و بازداشت شدگان را آزاد کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *