بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال:

فعلا قصد خداحافظی ندارم

ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال ایران گفت: انتخاب نشدن من به عنوان بهترین بازیکن آسیا خنده‌دار است و بعد از اتفاقات سال گذشته، امسال هیچ امیدی به برنده شدن نداشتم.

تیم ملی فوتسال ایران رقبای خود را در مسابقات قهرمانی آسیا شناخت. جایی که شاگردان محمد ناظم‌الشریعه باید به مصاف تایلند، کره‌جنوبی و عربستان بروند. در همین رابطه در ادامه صحبت های «مهدی جاوید»، ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال را در خصوص شرایط تیم ملی و آخرین وضعیت خودش می خوانید.

ما و تایلند شبیه به هم هستیم

وی درباره قرعه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: تایلند در کنار ژاپن رقیب سنتی ما به حساب می‌آید. آنها تیم بسیار خوبی دارند. عربستان اما اولین دوره حضورش است و شناخت چندانی از آنها نداریم و در این سال‌ها مقابل این تیم بازی نکردم. کره‌جنوبی هم تیم قدرتمندی نیست. با این حال برای اینکه بتوانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم باید از همان ابتدای رقابت‌ها شرایط خوبی داشته باشیم و بازی به بازی پیش برویم تا به فینال برسیم و عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم.

وی درباره پیشرفت تایلند در سال‌های اخیر و جدال نزدیک ایران با آنها خاطرنشان کرد: تایلند در بحث ملی شرایطی مشابه با ما را دارد. آنها چند سال است که مجموعه‌ای یکسان دارند و تغییری نداشته‌اند. سرمایه‌گذاری فراوانی را در فوتسال انجام داده‌اند و مسابقات جام باشگاه‌های جهان را میزبانی می‌کنند. از طرفی بازیکنان خارجی خوبی را نیز به خدمت گرفته‌اند. هم ما و هم آنها، از یکدیگر شناخت خوبی داریم و بدون شک شاهد بازی نزدیکی خواهیم بود. تیمی که بتواند سرگروه شود مسیر راحت‌تری در مراحل حذفی دارد.

امکانات ما فاجعه‌بار است؛ خداحافظی؟ فعلا وضعیت خوبی دارم

بازیکن مشهدی و ۳۲ ساله تیم ملی فوتسال ایران درباره عملکرد ضعیف این تیم در تورنمنت مشهد بیان داشت: نتایج مشخص می‌کند که شرایط تیم چطور است. ما در تورنمنت روسیه نیز نتایج خوبی نگرفتیم. شکست بدی در برابر روسیه متحمل شدیم. کادر فنی شرایط را دیده است. باید در مدت زمان باقیمانده کاری کنیم تا شرایط بهتر شود. تیم ملی در اوج خود نیست و این مساله برای هر تیمی ممکن است رخ بدهد. پیش از مسابقات قهرمانی آسیا حدود ۲۵ روز کنار هم خواهیم بود و کنار هم بودن بازیکنان کمک می‌کند تا به هماهنگی خوبی برسیم. تا جام ملت‌ها ضعف‌ها را برطرف می‌کنیم تا به تنها هدف‌مان که قهرمانی است، برسیم.

وی درباره توقع بالای مردم از تیم ملی فوتسال بعد از درخشش در جام جهانی ۲۰۱۶ گفت: جام جهانی قبلی نقطه اوج فوتسال ایران بود. رسیدن به اوج سخت است و ماندن در اوج دشوارتر. ما بعد از جام جهانی هیچ بازی دوستانه‌ای را با تیم‌های بزرگ دنیا از جمله برزیل، پرتغال، اسپانیا و پرتغال نداشتیم. آنها تیم‌های بهتری هستند که در رنکینگ جایگاه بهتری دارند. امکانات ما نیز در این مدت فاجعه‌بار بوده است. شرایط نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است. تنها امید به نیروی انسانی یا همان بازیکنان است تا دوباره بدرخشند. خودمان باید دست به دست هم بدهیم تا اول در جام ملت‌ها و سپس در جام جهانی بهترین نتیجه را کسب کنیم تا دل مردم شاد شود. تنها دلخوشی ما آنها هستند وگرنه امکانات و پاداشی در انتظار ما نیست.

بازیکن باتجربه فوتسال کشورمان در پاسخ به این سوال که جام جهانی پیش رو، آخرین جام جهانی‌اش خواهد بود یا خیر، اذعان داشت: از آینده کسی خبر ندارد. هر زمان که فکر کنم نمی‌توانم مثمر ثمر باشم اولین نفر کنار می‌کشم اما در حال حاضر وضعیت ایده‌آلی دارم.

تک و تنها هستم و امسال امیدی به برنده شدن نداشتم

وی درباره انتخاب نشدنش به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا گفت: معیارهای انتخاب بهترین بازیکن آسیا همیشه برای من متفاوت بوده است. در پنج سال اخیر ۲۵۰ گل زده‌ام. به قدری پاس گل داده‌ام که حسابش از دستم در رفته است. آمارم در جهان بی‌سابقه است و باید بگردید تا بازیکنی نزدیک به آمار من پیدا کنید. تمام گل‌هایی که زدم و پاس گل‌هایی که دادم یا در لیگ برتر فوتسال ایران که جزو پنج لیگ معتبر دنیاست، بوده یا در لباس تیم ملی و در مسابقات بین المللی به ثبت رسیده است. روزی که در بین سه نفر قرار گرفتم یک درصد هم به خودم شانس نمی‌دادم و مطمئن بودم که انتخاب نمی‌شوم چرا که روال کار را می‌دانستم. سال گذشته امید زیادی برای انتخاب شدن داشتم که نشدم. چون مهدی جاوید نامزد شد معیار بهترین شدن، کسب جام شد. در حالی که ۲، سه بار بازیکنان ایرانی بدون بردن جام جایزه بهترین بازیکن را مال خود کردند. این تبعیض‌ها آزاردهنده است. بعد آقای (عباس) ترابیان رییس کمیته فوتسال مصاحبه می‌کند و می‌گوید ایران برگ برنده‌ای نداشت. جایزه فیفا را هم که می‌خواهند بدهند عملکرد فردی بازیکن را در اولویت قرار می‌دهند. اگر قرار است جایزه به کسی برسد که جام برده پس چرا بعضی‌ها بدون قهرمانی بهترین شدند؟ تمام حرف من این است. پارسال ۶ عنوان فردی و تیمی کسب کردم اما بازهم انتخاب نشدم. مثل روز روشن بود که حق من است تا بهترین شوم. آقای گل و بهترین بازیکن شدم. با تیم ملی به قهرمانی جام ملت‌ها دست پیدا کردم. من همان پارسال ناامید شدم و امسال امیدی نداشتم.

آقای ترابیان سکوت کن!

وی در پایان گفت: ناراحتی من از اظهارات آقای ترابیان است. او می‌گوید لابی وجود ندارد و همه چیز بر اساس نظر کمیته فنی رقم خورده است اما من می‌خواهم بگویم آقای ترابیان، شما خودت لابی کردی. چون در لیگ آقای گل شده بودم گفتی جایزه بهترین بازیکن را به من نمی‌دهی. خواهش می‌کنم سکوت اختیار کن. مهدی جاوید تک و تنهاست. سال قبل تمام معیارها را در اختیار داشتم اما انتخاب نشدم و حالا دیگر انگیزه‌ای برای کسب این جایزه ندارم. به خودم و عملکردم افتخار می‌کنم. جایزه ندادن به من خنده‌دار است. اگر در اروپا بودم حتما دست کم یک بار بهترین بازیکن اروپا می‌شدم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *