در دوازدهمين جلسه رسيدگي به بزرگ‌ترين پرونده پولشويي کشور؛

مطلعين به دادگاه احضار شدند

دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده 9 متهم اقتصادي مبني بر اخلال در نظام اقتصادي کشور صبح روز سه‌شنبه به رياست قاضي موحد در شعبه اول دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم اخلالگران و مفسدان اقتصادي آغاز شد.

به نقل از ايسنا، در اين جلسه برخي افراد مطلع که از اعضاي هيات مديره شرکت‌هاي داريس و پارسيس کيش بودند از جمله آرام، مدني زاده، ابراهيمي و ساروخاني براي ارايه توضيحات دعوت شدند که به سوالات قاضي و نماينده دادستان پاسخ دادند.

متهم ديواندري نيز توضيحاتي در واکنش به اظهارات آنها ارائه کرد.قاضي موحد در پايان اين جلسه ضمن عذرخواهي از افراد ديگري که به عنوان مطلع دعوت شده بودند اما به دليل پايان يافتن وقت جلسه نتوانستند اظهاراتشان را بيان کنند، گفت: نسبت به اعضاي پارسيس کيش و پارسيان در جلسه بعدي که روز يکشنبه ساعت 8:30 خواهد بود، اطلاعات آنها استماع خواهد شد.26 شهريور ماه، اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات علي ديواندري و 8 متهم ديگر در شعبه اول دادگاه ويژه رسيدگي به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادي برگزار و طي آن، کيفرخواست متهمين توسط نماينده دادستان قرائت شد و نماينده حقوقي بانک ملت و وکيل شرکت پارس کيش شکوائيه خود را بيان کردند.در اين جلسه متهم فلاحتيان بخشي از دفاعيات خود را بيان کرد و نماينده دادستان توضيحاتي در خصوص اقدامات متهمين ارائه کرد و گفت: متهمان با وجوه بانک ملت به خريد کشتي مبادرت کرده‌اند.در دومين جلسه رسيدگي به اين پرونده، وکيل شرکت طرح انديشه بهساز ملت اظهارات خود را بيان کرده و متهم فلاحتيان ادامه دفاعياتش را ارائه کرد.

مديرعامل شرکت پارسيس کيش نيز مطالبي ارائه کرد و نماينده دادستان نيز توضيحاتي در خصوص اظهارات متهم و تخلفات صورت گرفته توسط ساير متهمين اين پرونده بيان کرد.در سومين جلسه از دادگاه رسيدگي به اين پرونده، نماينده دادستان ادامه توضيحاتش از جلسه قبل را ارائه کرد و همچنين متهم فلاحتيان به ادامه دفاعياتش پرداخت و وکيل مدافع او نيز دفاعياتش را بيان کرد.در چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به اين پرونده که 16 مهر ماه برگزار شد، وکيل مدافع متهم فلاحتيان ادامه دفاعياتش را ارائه کرد و وکيل شرکت بهساز ملت نيز توضيحاتي را در خصوص دفاعيات اين وکيل مطرح کرد. همچنين در اين جلسه قهرماني نماينده دادستان نيز توضيحاتي در رابطه با دفاعيات وکيل فلاحتيان ارايه کرد.در پنجمين جلسه رسيدگي، وکيل مدافع متهم فلاحتيان ادامه دفاعياتش را بيان کرد و متهم اسماعيل احدي نيز تفهيم اتهام شد و دفاعيات خود را بيان کرد.

همچنين قهرماني نماينده دادستان نيز توضيحاتي در خصوص دفاعيات وکيل فلاحتيان بيان کرد و از او خواست که مستندات دلايل خود را به دادگاه ارائه کند و در خصوص دفاعيات متهم احدي نيز توضيحاتي ارائه کرد.

در ششمين جلسه از رسيدگي به اين پرونده که 12 آبان‌ماه برگزار شد نماينده دادستان اظهار کرد: اسنادي که وکيل آقاي فلاحتيان ارائه کرد افشاکننده يک شبکه فساد است که خودشان هم متوجه آن نشدند چرا که بخشي از پول‌ها به حساب شرکت مينيون رفته است که سند غارت‌گري سرمايه‌هاست.

در هفتمين جلسه رسيدگي به اين پرونده متهمين اسماعيل احدي و ابوالحسني به ارائه دفاعيات خود پرداختند و قهرماني نماينده دادستان نيز در اين جلسه خطاب به وکيل فلاحتيان گفت: شما بايد توضيح دهيد که سرنوشت 110 ميليون درهم کجاست و چه شده است؟در هشتمين جلسه رسيدگي متهم ابوالحسني ادامه دفاعيات خود را مطرح کرد و نماينده دادستان نيز توضيحاتي در اين رابطه اظهار کرد.

همچنين نمايندگان شرکت بهساز طرح و انديشه و بانک پارسيان توضيحات خود را ارائه کردند و وکيل مدافع متهم حسين ابوالحسني نيز به ارائه دفاعيات خود پرداخت.

در نهمين جلسه رسيدگي به اين پرونده، بخش‌هايي از کيفرخواست متهم علي ديواندري قرائت شد و وي دفاعيات خود را ارائه کرد.نماينده دادستان هم پرونده شخصيت متهم ديواندري را قرائت کرد و توضيحاتي نيز در خصوص دفاعيات او بيان کرد.در دهمين جلسه رسيدگي به اين پرونده، قهرماني نماينده دادستان به ادامه توضيحاتش در خصوص اظهارت جلسه گذشته متهم علي ديواندري پرداخت.

همچنين متهم علي ديواندري نيز ادامه دفاعياتش را ارائه کرد و پس از آن نماينده دادستان توضيحاتي در اين خصوص مطرح کرد.در يازدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات 9 متهم اقتصادي نماينده دادستان ادامه توضيحاتش از جلسه قبلي در بخش تسهيلات اعطايي به فلاحتيان ارائه کرد و متهم ديواندري براي ارائه پاسخ به سوالات قاضي در جايگاه حاضر شد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *