راه‌اندازی خط پرواز بین مشهد و باکو

مشهد میزبان آذربایجانی‌ها شد

رائین امان‌الهی

با فرود نخستین پرواز باکو – مشهد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد و با حضور مسئولان دو کشور طی مراسمی این خط پروازی برقرار شد.

پرواز باکو مشهد، با توجه به جمعیت زیاد مسلمان نشین جهموری آذربایجان و با هدف افزایش زائران امام‌رضا(ع) به مشهد مقدس انجام شد. علاوه بر این، راه اندازی اين پرواز در روابط دو كشور تاثير بسزايی دارد زيرا علاوه بر فراهم كردن امكان زيارت، می‌تواند فرصت و ظرفيتی  جديد برای همكاری های فنی، علمی، درمانی و اقتصادی دو جانبه فراهم ‌كند. فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد دومين فرودگاه پرترافيك و اولين فرودگاه زيارتي كشور است و هر روز شاهد افزايش مسافر و تعداد پرواز ها به اين شهر هستيم. پیش‌بینی می‌شود در ماه بیش از سه هزار زائر شیعه آدربایجانی به مشهد مقدس سفر کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: این خط پرواز توسط شرکت هواپیمایی بوتا  Buta Airways جمهوری آذربایجان با همکاری یک شرکت شرکت گردشگری در این کشور و یک شرکت ایرانی راه اندازی شده است.

محمود امانی بنی افزود: این خط پروازی با هدف توسعه هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) برای شیعیان این کشور برقرار شد که هفته ای دو بار پرواز خواهد داشت.

امانی بنی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم به عزیزانی که از این مسیر استفاده می‌کنند خدمات مناسبی ارائه دهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی بیان کرد: انشالله افرادی که در شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه مشهد و آن‌هایی که مسئولیت مسافرین را بر عهده دارند، خدمات شایسته‌ای را ارائه دهند.

خدمت‌گزاری به زائرین امام رضا(ع) جزو وظایف ماست و ما کاری انجام می‌دهیم که کمتر فرودگاهی آن‌ را اجرا می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ۹ ایرلاین خارجی در فرودگاه مشهد فعالیت دارند و مسافران را به ۱۷ مقصد پروازی اعزام می‌کنند.

امانی در خصوص روند فعالیت ایرلاین های خارجی در فرودگاه مشهد افزود: شرکت‌های هواپیمایی کویت ایر به کویت، العربیه به  شارجه، ترکیش به استانبول، الجزیره به کویت، العراقیه به نجف، بغداد، ناصریه و بصره،  فلای دبی به دبی، قطر ایرویز به دوحه، آذربایجان ایر به باکو و تاجیک ایر به مقصد دوشنبه از فرودگاه مشهد مسافران را جا به جا می کنند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم بر گسترش روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

جواد جهانگیرزاده گفت: راه‌اندازی این خط پروازی اتفاق مبارکی است و با این پرواز زمینه زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) برای شیعیان آذربایجان فراهم شد و امیدواریم هر روز شاهد گسترش بیشتر روابط باشیم.

افزایش ارتباط بین دو کشور حاصل راه‌اندازی خط پروازی باکو- مشهد- باکو

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم گفت: در زمانی که  مردم آذربایجان سال‌های طولانی در حسرت زیارت امام رضا(ع) بودند، خدا را شاکریم که  امروز شرایط این زیارت فراهم شد و این اتفاق قابل قدردانی است.

حجت‌الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد افزود: خادمی امام رضا(ع) برجسته‌ترین عمل است و خدمتگزاران امام هشتم باید قدر این نعمت را بدانند.

نماینده شرکت هواپیمایی و مدیر توسعه مسیرهای پروازی آسیا و آسیای شرقی نیز در این مراسم گفت: شهر مشهد از مقصدهای مهم گردشگری است و با توجه به این موضوع که بیش از ۸۵ درصد از مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند افتتاح این خط پروازی نقش مهمی در گسترش روابط بین دو کشور دارد.

الوین رازیف اظهار کرد: مطئمنا راه اندازی خط پروازی باکو- مشهد- باکو باعث افزایش ارتباط بین دو کشور می‌شود و امیدواریم شاهد گسترش روابط باشیم.

با ورود پرواز باکو به فرودگاه مشهد در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز خط پروازی مشهد- باکو فعال شد و ساعت خروج این پرواز به مقصد باکو نیز ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه است و این پرواز قابلیت حمل ۱۰۵ مسافر را دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *