فرمانده انتظامی مشهد:

ماموریت های پلیس در خراسان رضوی حساس تر از سایر استان ها است

سیده ریحانه موسوی
“طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه” و سایر دستگاههای امدادرسان برای رفاه حال زائران و مسافران در مسیر جاده‌های برون‌شهری خراسان‌ رضوی دیروز بیستم آذر ماه طی مراسمی در مشهد، آغاز شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد به دلیل وجود بارگاه شریف حضرت امام رضا(ع) وضعیتی خاص دارد لذا ماموریتهای پلیس در خراسان رضوی حساس‌تر سنگین‌تر از فعالیتهای پلیس در دیگر استانهای کشور است.
طرح زمستانی جاده ای تا۲۰ اسفند ادامه دارد
به گزارش ” صبح امروز” سردار محمدکاظم تقوی در مراسمی که صبح دیروز با موضوع” طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان ” در محل ستاد فرماندهی انتظامی در مشهد برگزار شد افزود:اجرای طرح زمستانی جاده‌ای تا ۲۰ اسفند ماه آتی با همکاری پلیس‌های راه و راهور، اداره‌کل راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌ احمر و دیگر نهادهای امدادی این استان در مسیر همه جاده‌های خراسان رضوی به ویژه مناطق برفگیر، صعب‌العبور و همچنین داخل شهرها ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این چارچوب از هزار و ۲۷۵ دستگاه خودروی امدادی در خراسان رضوی بهره‌گیری شده است که ۱۸۵ دستگاه خودرو از این تعداد متعلق به نیروی انتظامی است.
رخداد های ترافیکی ۲۵ درصد ماموریت های پلیس
وی ادامه داد: ‌ ۲۵درصد ماموریتهای پلیس ۱۱۰ مربوط به رخدادهای ترافیکی می باشد بر همین اساس تقویت ناوگان پلیس های راهنمایی و رانندگی و راه در دستور کار ناجا قرار دارد لذا اقدامات مناسبی برای تقویت و نوسازی آن صورت گرفته‌ است.
وی بیان کرد: استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور و میزبانی سالانه افزون بر ۳۰ میلیون زائر و مسافر، ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.
نقش حائز اهمیت مردم در طرح های پلیس
وی تاکید کرد : مردم در طرحهای پلیس نقش مهمی دارند بنابراین همه شهروندان میبایست در چارچوب امور انتظامی، امنیتی و ایمنی مراقبتهای لازم را مد نظر و عمل قرار دهند.
همکاری مناسب نهاد ها مساوی با تداوم شرایط مطلوب
سردار تقوی گفت: نهادهای مختلف از جمله مدیریت بحران استانداری، دادگستری و مجموعه دستگاههای امدادی و خدماتی خراسان رضوی همکاری خوبی با یکدیگر و همچنین نیروی انتظامی دارند و این هماهنگی نزدیک و همکاری مناسب نهادهای گوناگون سبب ایجاد و تداوم شرایطی خوب برای شهروندان زائر، مسافر و مجاور در خراسان رضوی شده است.
سردار تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد : در چهارچوب اجرای طرح زمستانی در خراسان رضوی ماموران پلیس راه در مسیرهای جاده‌ای و راهدارخانه‌های سطح استان مستقر می‌شوند.
آمادگی کامل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حضور در طرح ترافیکی زمستانی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: در بحث راهداری چیزی حدود۵۴۳نفر در حوزه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین و ۷۶۵ نفردر جاده ها و ادارات وشهرستان ها در ستاد پشتیبانی در طرح زمستانی مشغول به خدمت رسانی خواهند بود.
ابراهیم نصری افزود: آن چیزی که ابزار و نیاز زمستان ما هست بر اساس مشابه سال های قبل آماده است ؛ اطمینان داربم مانند سال های گذشته با انرژی و توان مضاعفی که داریم از این پروژه نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی ابراز کرد: تمام دستگاه های خدمت رسان با تمام توان در خدمت زائرین و مجاورین امام هشتم علیه السلام ، چه کسانی که در جاده ها و چه کسانی که در محور های درون شهری تردد می کنند هستند و تا به حال محدودیت منابع و امکانات این اجازه را نداده است که برای فردی اتفاقی بیفتد. یقین داریم به برکت وجود امام رضا علیه السلام امام مهربانی ها و تمام عزیزانی که ایثار گرانه در حال تلاش هستند، طرح زمستانی تا پایان سال با موفقیت به پایان برسد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *