دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان خراسان رضوی در گفت و گو با «صبح امروز»:

به دنبال بستن لیست تحت هر شرایطی نیستیم

رضا الهی

دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان خراسان رضوی گفت: به دنبال بستن لیست تحت هر شرایطی، با افرادی که ادعای اصلاح‌طلبی کنند، نیستیم. یعنی اگر در میان تأیید صلاحیت شدگان، افراد اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری که به اصلاح‌طلبی شهره باشند حضور داشته‌باشند، لیست خواهیم داد.

عطیه نیک جوانی با حضور در دفتر روزنامه صبح امروز درباره تشکیل شورای سیاست‌گذاری استان اظهار کرد: با شرایط موجود ما به سمت تشکیل شورای سیاست‌گذاری خواهیم رفت. شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در استان تشکیل خواهد شد و احتمالا روند تشکیل تا 2 هفته آینده زمان خواهد برد. پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری ما سیستم دوره گذشته انتخابات را در پیش خواهیم گرفت، کسانی که ثبت‌نام می‌کنند باید رزومه‌ی کار بدهند و پس از آن امتیاز بندی خواهند شد. سپس بر اساس امتیاز بندی لیست بسته می‌شود.

وی افزود: در شورای هماهنگی استان به این نتیجه رسیده‌ایم، در صورتی که افراد اصلاح‌طلب شناخته شده تأیید صلاحیت شوند، لیست خواهیم داد. به دنبال بستن لیست تحت هر شرایطی با افرادی که ادعای اصلاح‌طلبی کنند، نیستیم. یعنی اگر در میان تأیید صلاحیت شدگان، افراد اصلاح‌طلب شناسنامه‌داری که به اصلاح‌طلبی شهره هستند، حضور داشته باشند، لیست خواهیم داد. در غیر این صورت مجبور نیستیم برای کسی تبلیغات کنیم تا دوباره مجلس فعلی تکرار شود. نکته مهم این است که ما انتخابات را به هیچ عنوان تحریم نمی‌کنیم، در انتخابات شرکت خواهیم کرد اما ممکن است در مشهد لیست ندهیم ولی در شهرستان‌های دیگر لیست داشته باشیم. تمام این مسائل به رویکرد شورای نگهبان با کاندیدهای اصلاح‌طلب برمی‌گردد.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سؤال خبرنگار صبح امروز مبنی بر اینکه آیا بستن لیست با هماهنگی شورای عالی سیاست‌گذاری کشور خواهد بود یا نه گفت: ما همچون دوره قبل که لیست در استان خراسان بسته شد و بعد به تهران اطلاع دادیم، در این دوره هم بعد از بستن لیست به شورا اطلاع خواهیم داد. شورای سیاست‌گذاری دخالتی در تأیید یا عدم تأیید لیست در استان را نمی‌کند و این اتفاق خوبی است.

وی درباره امکان سر لیستی یک خانم در مشهد اذعان کرد: به طور قطع ما در مشهد بانوی اصلاح‌طلب کم نداریم، اما بعید می‌دانم یک خانم سرلیست باشد. خانم‌ها و جوانان حتماً باید در لیست حضور داشته باشند. لیست بدون حضور خانم‌ها و جوانان نمی‌تواند لیست موفقی باشد، اما من به عنوان یک خانم با شجاعت می‌گویم، فکر نمی‌کنم که برای سرلیستی بتوانیم یک خانم را اسم ببریم. البته به وضعیت بررسی صلاحیت‌ها هم بستگی دارد. ممکن است شرایط به گونه‌ای شود که از خانم‌های کاندید، کسی سرلیست شود. باعث افتخار من است اگر یک خانم سرلیست شود.

دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان ادامه داد: من امیدوارم شورای نگهبان اگر به دنبال آشتی ملی است، در بررسی صلاحیت‌ها سازگاری نشان دهد. با رد صلاحیت‌های گسترده در این دوره، شرکت مردم در انتخابات کاهش پیدا می‌کند. همه می‌دانیم حضور پر رنگ مردم در انتخابات، مهر تأییدی است بر نظام جمهوری اسلامی و ما می‌خواهیم نظام را تقویت کنیم. پس اگر بنا هست که با حضور حداکثری مردم در انتخابات نظام را تقویت کنیم، بهتر این است که رد صلاحیت‌ها کم باشد.

دبیر حزب مردم سالاری در استان خراسان رضوی در خصوص بستن لیست در شهرستان‌ها تبیین کرد: ما لیست افرادی که در شهرستان‌ها می‌خواهند با عنوان اصلاح‌طلبی کاندید شوند را تهیه کرده‌ایم. موضوع خوشحال کننده این است که ما در شهرستان‌ها به راحتی برای یک نفر به اجماع می‌رسیم، چون تعداد اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند کاندید شوند کم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *