پایان روز ششم ثبت‌نام‌ نامزدهای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

اصلاحات در روز آخر

با گذشت 6 روز از آغاز ثبت‌نام داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرمانداری مشهد روزهای آرامی را پشت‌سر گذاشته و تاکنون در مشهد به جز سه تن از نماینده‌های فعلی و برخی طیف‌های اصولگرا خبری از اصلاح‌طلبان نبوده است. از همین رو احتمال می‌رود که روز پایانی ثبت‌نام روز شلوغی برای فرمانداری مشهد باشد.

ثبت‌نام عضو شورای چهارم شهر مشهد

اما روز ششم با ثبت‌نام یک عضو سابق شورای اسلامی شهر شروع شد. صاحبی با حضور در ستاد انتخابات در فرمانداری مشهد در خصوص همکاری خود با جریانات سیاسی برای حضور در انتخابات گفت: جریان های سیاسی با من وارد گفت و گو شده اند که اگر صلاح دانستند از من استفاده کنند و طیف جریان انقلابی دنبال این هستند با هم همکاری کنیم. پس از ثبت نام ها لیست واحدی خواهیم رسید.

انتظار می رود که اصولگرایان از من حمایت کنند

اما چهره شاخص بعدی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بود که با حضور در فرمانداری مشهد برای دوره یازدهم ثبت‌نام کرد، قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به 3 دوره حضورش در مجلس گفت: من منتخب اجماعی اصولگرایان بوده‌ام. این دوره نیز اگر بنا باشد در انتخابات شرکت کنم، طبیعتا این انتظار می رود که اصولگرایان از من حمایت کنند. باید دید بررسی های آقایان به کجا می رسد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: مجلس کنونی نقاط قوت و ضعفی داشته و در برخی حوزه‌ها ورود خوبی داشته اما در بخشی از حوزه‌ها نتوانسته وارد شود، مبارزه با فساد و برخورد با اموال نامشروع، مساله شفافیت، توجه به بودجه شرکت‌های دولتی که پنهان بود و… از مسائلی است که در این دوره از مجلس به آن پرداخته شد، با این حال به جهت 3 فراکسیونی بودن، اجماع سیاسی در مجلس وجود نداشت و قدرت یکپارچه را در مورد مسائل ملی نتوانست پیاده کند.

وی ادامه داد: این تجربه ای بود که نخستین مجلس بعد از انقلاب بود که اکثریت سیاسی در آن وجود نداشت و در تصمیم گیریهای استراتژیک در برخی مواقع کم می آورد، نحوه تعامل در مجلس ریشه در بیرون از آن داشت، برخی تابوها در کشور ایجاد شده و گفت و گو حتی بر سر مسائل غیرسیاسی دشوار شده است. اگر یک عنصر فعال اصولگرا با یک نیروی اصلاح طلب بر سر موضوع گفت و گو کنند، کار سختی است چون تصویرسازی‌هایی در بیرون اتفاق افتاده و در خیلی از حوزه ها تصمیم سازی دشوار شده است.

وی اضافه کرد: مشهد 5 نامزد بیشتر ندارد اما چون این یک شهر بزرگ و با ظرفیت است و شخصیت های بزرگی دارد، همیشه کنشگران سیاسی آن بیشتر از ظرفیت کرسی های آن در مجلس است و به همین دلیل ما در دوره‌ای دنبال افزایش کرسی‌های این شهر در مجلس بودیم.

قالیباف بنای ورود به انتخابات را ندارند

مدیرمسئول روزنامه خراسان که خودش روز پنج‌شنبه در تهران ثبت‌نام کرده بود، با حضور در ستاد انتخابات شهرستان مشهد مرتضی کامل‌نواب، دبیر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین را برای ثبت نام در انتخابات مجلس همراهی ‌کرد، احدیان که از نزدیکان قالیباف محسوب می‌شود در پاسخ به احتمال ثبت‌نام او، گفت:آخرین خبری که از آقای قالیباف داریم این است که بنای ورود ندارند، در عین حال فشار بسیار زیادی روی ایشان برای ثبت نام وجود دارد و اکثر جریان‌های نیروهای مختلف فشار وارد می‌کنند. بعید می‌دانم شاهد حضور ایشان باشیم.

سعید احدیان افزود: من در حوزه انتخابیه تهران را انتخاب کردم اما احتمال دارد که به مشهد بیایم.اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ائتلاف در مشهد به نتیجه نرسد، در حالی که اولویت این است که به نتیجه برسد اما اگر بر اساس شرایط مجبور شویم یا به این تصمیم برسیم که لیست وحدت اینجا به نتیجه نرسیده و جریان نیروهای انقلاب به وحدت نرسند و آن زمان لازم باشد لیست مستقل دهیم، شاید در آن صورت به مشهد بیایم، وگرنه حوزه انتخابیه من تهران است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *