فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز

مشکلات با شهرداری مشهد بر سر مرزها را حل می‌کنیم

مهلا اقبال

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: شهرستان ما به دلیل جایگاه و اقلیم خاص، شهرستان ویژه‌ای است که ویژگی منحصر به فرد آن هم جوار بودن با شهر مقدس مشهد می‌باشد. جمعیت ثابت ما در این محدوده، 70 هزار نفر برابر آمار سال 95 و جمعیت سیال، در سال 97 به تعداد 30 میلیون و 200 هزار خودرو می‌باشد که از پل مهندس پرتوی وارد شهرستان طرقبه شده‌اند، جاده حسن‌آباد، جاده ساغشک، مغان و غیره از دیگر معابر برای رفت و آمد به شهرستان طرقبه و شاندیزمحسوب می‌شود ، این مسیر ها به دلیل نبود اسکنر، رصد نمی‌شوند و جمعیتی که از این مسیرهای فرعی می‌آیند با جمعیت خود شهرستان محاسبه می‌شود.

سید حسن حسینی در خصوص جمعیتی که وارد شهرستان طرقبه وشاندیز می‌شوند افزود: جمعیتی که از پل پرتوی وارد شهرها و بخش های طرقبه و شاندیز می‌شوند، برای استفاده از مواهب  طبیعی و تفریح به اینجا می‌آیند که برخی ناظران هر خودرو را 4 نفر سرنشین محاسبه می‌کنند، که با این حساب باید جمعیتی 120 میلیونی اعلام  کنیم، اما ما هر خودرو را 2 سرنشین محاسبه می‌کنیم بیش از 60 میلیون نفر در سال در این شهرستان تردد دارند ، که از رستوران‌ها، باغ تالارها، رودخانه‌ها استفاده می‌کنند. در محدوده طرقبه و شاندیز هفت رود خانه داریم که هر یک از این رودخانه‌ها بخشی از تمدن خراسان محسوب می‌شوند، رودخانه مغان، مجد، دهبار، ازغد و کرینه در بخش طرقبه و کنگ و زشک هم در بخش شاندیز بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

حسینی اذعان کرد: آبریز رودخانه‌های مجد و مغان به سد طرق می‌ریزد که 24 میلیون مترمکعب حجم آبگیری دارد و بقیه رودخانه ها وارد بند گلستان می‌شوند که یک سد مخزنی می‌باشد و رود خانه‌های کنگ و زشک هم به دشت سوران  بند های آبخوان آنجا می ریزد ، که این بند ها  سفره‌های زیر زمینی را تغذیه  می‌کنند. در شهرستان طرقبه وشاندیز ما 400 مرکز تفریحی، توریستی، گردشگری  و5 هزار واحد صنفی داریم که شاید کمتر شهرستانی باشد با جمعیت کم، این حجم از واحد صنفی را دارا باشد.

وی در ادامه افزود: هشت هزار هکتار باغ داریم  که به لحاظ  کیفیت، گیلاس زشک و از نظر حجم تولیدات، توت خشک یا قیسی  در استان حرف اول را می‌زنند. در این شهرستان ما 2 شهر و 40 روستا  کد دار داریم که بعضی از این روستاها، نسبت به یکسری شهرها بزرگتر هستند. 2 شهرک صنعتی داریم که در مقیاس کشوری هستند مثل، شهرک صنعتی طوس و شهرک صنعتی ماشین ابزار که داخل شهرستان هستند و حدود 40 هزار کارگر در شهرک صنعتی طوس و 5 هزار کارگر شاغل در ماشین افزار هستند. گردش مالی شهرستان در بخش کشاورزی سالانه نزدیک به 300 میلیارد تومان، در بخش گردشگری و مجموعه رستوران‌ها 100 میلیارد تومان، و در زمینه صنعت، معدن  و تجارت 1700 میلیارد تومان است که این آمار برابر آمار اداره مالیات می‌باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *