رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با پرونده شهلا

ما نظر خودمان را در نطق قبلی اعلام کرده‌ایم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده امیر شهلا، گفت: ما نظر خودمان را در نطق قبلی اعلام کرده‌ایم و همان است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری، روزگذشته در حاشیه هفتادوهشتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه «افزایش قیمت بنزین، تاثیر معناداری بر ورود زائران ندارد»، اظهار کرد: برخی از زائران پیاده می‌آیند، برخی با اتوبوس و بعضی دیگر با قطار. از وسایل حمل‌ونقلل عمومی استفاده می‌کنند و مسئله گرانی بنزین، تاثیر معناداری بر کاهش ورود زائران نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهایی که داشته‌ایم، به دلیل کاهش نرخ بنزین، حمل‌ونقل برون شهری ما تقریبا به مرز ورشکستگی رسیده بود و سفر، با این افزایش نرخ بنزین، امکان جمعی بیشتری پیدا می‌کند.

حیدری با بیان اینکه «جاذبه زیارت حضرت امام‌ رضا (ع)، مستقل از موضوع گرانی بنزین است»، تصریح کرد: زمانی‌که مردم به شکل جمعی می‌آیند، سفر معنادارتر می‌شود و به نظر من افزایش نرخ بنزین تاثیرگذار است، اما تاثیرش خیلی معنادار نیست. علاقه‌مندان و مشتاقان امام‌رضا (ع) با هر وسیله‌ای خودشان را می‌رسانند و شرایط فصلی و عمومی کشور، تاثیرات خودش را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع و با توجه به جایگاه و نقشی که مردم قائل هستند، با مشکلی از نظر کمبود ورود زائران مواجه نخواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده امیر شهلا،  اظهار کرد: ما نظر خودمان را در نطق قبلی اعلام کرده‌ایم و همان است.

حیدری در رابطه با ایجاد مکان‌هایی برای اعتراضات مردمی بیان کرد: پس از اعتراضات سال 96 بود که مصوبه‌ای را گذراندیم. با توجه به فرایندهای قانونی خودش، مورد موافقت قرار نگرفت، اما در حال حاضر دولت و استانداری پیش‌قدم در این امر شده‌اند و نیاز به مجوز شورا نیست.

وی عنوان کرد:  فقط تاکید کردیم که شهرداری در باب فضاها و مکان‌هایی که در اختیار دارد به استاندار و شورای تامین استان کمک می‌کند. جنس موضوع سیاسی و امنیتی است و تشخیص با متولیان آن‌هاست. و حاضریم در این امر کمک کنیم و کمک خواهیم کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *