اظهارنظرها درباره مهمترین رویداد فرهنگی مشهد ادامه دارد؛

نمایشگاه کتاب مشهد از نگاه اعضای شورایی ها

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در حل برگزاری است و نظرات مختلفی درباره کمیت و کیفیت آن وجود دارد. چندتن از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: کتاب، محرک اقتصاد مقاومتی و تمامی طرح های توسعه اقتصادی – فرهنگی است زیرا زیر بنای هر توسعه‌ای، آگاهی و دانش به شمار می رود.

شهناز رمارم افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد در این شرایط اقتصادی با این حجم از استقبال مردم، امید را در دل ناشران زنده کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد گفت: افزایش تعداد ناشران داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب مشهد نقطه قوت آن به شمار می‌رود.

احسان اصولی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و مدیریت شهری مشهد در نمایشگاه کتاب در پی آن است که این نمایشگاه را به یک رویداد شهری تبدیل کند.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد انجام گرفت به طوری که زمینه حضور پررنگ ناشران را فراهم کرد و این خود، گامی رو به جلو بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه شورای اسلامی و مدیریت شهری مشهد به موضوع کتاب و کتابخوانی هم در حوزه زیرساختی و هم در حوزه نرم‌افزاری توجهی ویژه دارد.

اصولی افزود: باید برای افزایش کتابخوان‌ها در شهر مشهد گام‌های عملی و موثری برداشته شود تا رویدادی مانند نمایشگاه کتاب مشهد در سطح ملی و بین‌المللی درخشش بیشتری پیدا کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد گفت: نمایشگاه کتاب امسال مشهد رشد خوبی در زمینه استقبال شهروندان و تنوع زیادی در کتاب‌ها دارد.

مجتبی بهاروند افزود: شورای پنجم و مدیریت شهری از هر اقدامی که منجر به تشویق شهروندان در جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: شورای شهر مشهد از هر اقدامی که به کاهش هزینه های برپایی نمایشگاه کتاب، فروش کتاب و گرایش مردم به کتابخوانی کمک کند نیز حمایت می‌ کند.

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد تا ۱۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این شهر دایر است.

آماده واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه در حاشیه شهر مشهد هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای ساخت کتابخانه در حاشیه شهر مشهد آماده واگذاری زمین هستیم.

محمد رضا حیدری اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه ابتدا باید بسترها و امکانات لازم برای دسترسی علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی   در شهر مشهد  فراهم شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید کتابخانه های عمومی در شهر گسترش پیدا کنند تا بخشی از اقشار ضعیف و کم درآمد که امکان خرید کتاب ندارند از این طریق از فرصت مطالعه استفاده و بهره مند شوند زیرا آمارها نشان دهنده این است که در شهر مشهد و بویژه حاشیه شهر مشهد از این کتابخانه های عمومی استفاده خوب و رو به رشدی صورت می گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین در حوزه تولید و نشر کتاب نیز باید علی رغم به روز بودن محتواها ، شرایط بهای تمام شده کتاب ها به گونه ای باشد که در قدرت و توان خرید مردم باشد، البته همزمان کیفی سازی محتوانیز باید مدنظر قرار بگیرد زیرا در شرایط فعلی و با وجود  مشکلات اقتصادی اما  کتاب هایی که دارای محتوای غنی و مبتنی بر نیاز مخاطبان هستند  به چاپ های چند باره می رسند.

حیدری افزود: شورای شهر پنجم نیز در ۲ سال گذشته در حوزه کتاب  و ترویج فرهنگ مطالعه اقدامات ارزشمندی انجام داده است که مهمترین و بارزترین آن ، کمک به تکمیل و بهره برداری  کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) بوده است زیرا این کتابخانه ۲۳ سال به خاطر کمبود اعتبارات معطل و بلاتکلیف بود که شورای شهر مشهد با سرمایه گذاری و تخصیص ۱۲ میلیارد تومان به این کتابخانه شرایط افتتاح و آغاز به کار آن را فراهم کرد تا شهروندان مشهدی از امکانات و خدمات ان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اعلام آمادگی کرده ایم که در پارک های سطح شهرمشهد  و در صورت اعلام آمادگی کانون پرورش فکری کودکان  برای ساخت کتابخانه زمین در اختیارشان قرار داده شود ،  همچنین حاضر هستیم برای نهاد کتابخانه های عمومی در حاشیه شهر مشهد زمین واگذار کنیم تا به ساخت کتابخانه در این منطقه اقدام کنند تا هیچ کسی و به هیچ دلیلی از فرصت مطالعه و کتابخوانی در شرایط اقتصادی فعلی محروم نشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *