شور و هیجان حسینی در آستان امام مهربانی

همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، مراسم عزاداری در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برگزار شد. دلدادگانی که از جای جای ایران اسلامی و برخی از کشورهای مسلمان همسایه مثل پاکستان و افغانستان، از راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی جا مانده‌اند و عشق و ارادت خود را در این مکان به منصه ظهور می رسانند. عزاداران در اربعین حسینی، رو به سوی آستان ملائک پاسبان رضوی می‌آورند و دل تنگشان را تسلای خاطر می‌دهند.

سالروز اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) انعکاس شور و هیجانی است که زائران در حرم حضرت امام حسین (ع) به راه می‌اندازند و عاشقان حسینی در جوار ثامن‌الحجج (ع) نمایش بزرگی از پاسداشت ایثار شهدای کربلا و شور برای تجدید میثاق با حضرت سیدالشهدا (ع) را به اجرا می گذارند.

هرساله اجرای مراسم سوگواری به ویژه طی دهه نخست محرم و دهه آخر صفر با وسعت و شکوه خاصی برگزار می‌شد که خطبه خوانی، شمع گردانی و مجالس روضه خوانی از متداول ترین و قدیمی ترین آنهاست و امسال نیز این مراسم متکی به آداب و رسوم شیعیان این خطه، با شکوهتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز قبل از اذان ظهر روز گذشته در حرم رضوی در جمع عزاداران اربعین سخنرانی کرد و گفت: هدف امام حسین (ع) در انقلاب کربلا، بصیرت افزایی و آگاه کردن مردم بود و این عشایر و مردم کوچه و بازار کوفه بودند که به دلیل بی‌بصیرتی به دستور عبیدالله بن‌زیاد به جنگ امام حسین(ع) آمدند. با آنکه او را به خوبی می‌شناختند اما چون دنیا، خوش‌گذرانی، کسب درآمد و عیش و نوش برایشان اصل بود به اندک تهدید ابن زیاد به مصاف فرزند پیغمبر برخاستند.

آیتالله سید احمد علم‌الهدی افزود: اگر مردم آن زمان عراق و حجاز بصیرت داشتند، یزید بر آنها مسلط نمی‌شد. در روز اربعین که اهل بیت امام حسین (ع) دوباره به کربلا بازگشتند، انقلاب بصیرتی امام حسین(ع) کامل شد. اکنون نیز ما باید خودمان را بسنجیم که در برابر حیله های استکبار تا کجا پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *