رضا عنایتی:

مدرسه را به خاطر فوتبال بازی کردن دوست داشتم

بازیکن مشهدی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: برخی از بازیکنان استقلال قدر پیراهن تیم را نمی دانند و اگر جای سرمربی بودم چند بازیکن جوان را به بزرگسالان می آوردم.

رضا عنایتی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران درباره بازی روز یکشنبه این تیم برابر پرسپولیس که منجر به شکست این تیم شد گفت: بازی دربی از نظر فنی شرایط مطلوبی نداشت و به جز چند درگیری که بین بازیکنان هر ۲ تیم به وجود آمد من چیز دیگری ندیدم.

برخی از بازیکنان به خاطر زیاد کردن طرفدار دست به حواشی می زنند

او افزود: به نظر من برخی از بازیکنان برای آن که تعداد طرفداران خود را در فضای مجازی بالا ببرند دست به اقداماتی می‌زنند که حواشی زیادی را درست می‌کند. به نظر من کنعانی زادگان می‌توانست توپ را به سمت هواداران استقلال نزند تا بازی به حاشیه کشیده نشود.

به جای سرمربی بودم چند بازیکن جوان به تیم اضافه می کردم

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال درباره بازیکنان این تیم در بازی یکشنبه هم گفت: برخی از بازیکنان استقلال در زمین نمی‌دانستند پیراهن چه تیمی را بر تن کرده اند و گویا اصلا برای آن‌ها نارحتی هواداران مهم نبوده است و به نظر من برخی از بازیکنان حتی ۲۰ درصد توان خود را هم در زمین به کار نبردند و اگر من به جای سرمربی تیم بودم همین الان با حسن زاده مربی امید‌های استقلال تماس می‌گرفتم و ۶ الی ۷ بازیکن جوان را به بزرگسالان می‌آوردم تا به جای این بازیکنان به کار گرفته شوند.

ناراحتی هواداران به بازیکنان مهم نیست

او افزود: بازیکنان استقلال باید بدانند به چه تیمی آمده اند، پیراهن این باشگاه مقدس است که بر تن بزرگان بسیاری در این تیم رفته و حتی برای این بازیکنان ناراحتی هواداران مهم نبوده و گویا این نارحتی به بازیکنان بر نخورده است.

استقلال هر فصل چند بازیکن بزرگ خود را از دست می دهد

رضا عنایتی بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت این تیم در اوایل هر فصل هم گفت: شما هیچ باشگاهی را در ایران نمی‌بینید که این گونه بازیکنانش از تیم جدا شوند. زیرا در تیم‌های بزرگ نهایتا ۲ الی ۳ بازیکن جدا می‌شوند، اما در استقلال همیشه شاهد هستیم که در اوایل فصل ۱۰ الی ۱۲ بازیکن بزرگ خود را به علت جدایی از دست می‌دهد و من امیدوارم که مدیران و مسئولان فکری به حال و روز استقلال کنند.

باشگاه باید برحسب نیاز بازیکن بخرد

او درباره این که چرا استقلال همیشه در اوایل فصل با مشکل بازیکن رو به رو هستند با توجه به این که کلی بازیکن هم در این تیم حضور دارد گفت: دقیقا مشکل استقلال در همین جا است. باشگاه اوایل فصل کلی بازیکن به خدمت می‌گیرد، اما این بازیکن نمی‌تواند کارایی خود را نشان دهد. همان طور که شاهد بودید بازیکنان بزرگی به استقلال آمدند مثل بختیار رحمانی، حسن بیت سعید، اما متاسفانه نتوانستند شرایط این باشگاه را درک کنند و هم به فوتبال خودشان و هم به باشگاه استقلال ضرر زدند. به نظر من باشگاه باید برحسب نیاز به خرید بازیکن روی آورد یعنی ببینند به چه بازیکنی در چه پستی نیاز دارند و بعد به خرید او روی آورند.

وقتی بازیکن در تیم رقیبی نداشته باشد، بی انگیزه می شود

بازیکن سابق تیم استقلال در ادامه درباره عملکرد پر انتقاد سید حسین حسینی دروازه بان این تیم در بازی یکشنبه هم گفت: هر بازیکنی در هر تیمی که بازی می‌کند باید در پست خودش رقیب داشته باشد وقتی بازیکن ببیند در پست خودش هیچ رقیبی وجود ندارد بی انگیزه می‌شود و برای او تیم چه شکست بخودر و چه پیروز شود اهمیتی ندارد. زیرا می‌داند که رقیبی او را تهدید نمی‌کند و در همه بازی‌ها نیز خودش به میدان می‌رود.

گل خورده شده باید به نام حسینی ثبت شود

رضا عنایتی بازیکن سابق تیم استقلال درباره این که بالاخره گل زده شده را باید به نام چه شخصی ثبت کرد گفت: به نظر من گلی که در این بازی زده شد باید به نام حسینی ثبت شود، زیرا توپ وقتی به تیر دروازه برخورد کرد برگشت و داشت وارد زمین می‌شد، اما پس از برخورد به تیرعمودی دروازه به پشت حسینی برخورد کرد و باعث شد که گل به خودی شود و باید آن گل را به نام سید حسین حسینی ثبت کرد.

مدرسه را فقط به خاطر فوتبال بازی کردن دوست داشتم

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال درباره دوران مدرسه خود به مناسبت بازگشایی مدارس هم گفت: من مدرسه را فقط به خاطر فوتبال بازی کردن می‌رفتم. صبح‌های زود از خواب بلند می‌شدم و سریع به مدرسه می‌رفتم تا قبل از زنگ با بچه‌های مدرسه بتوانم فوتبال بازی کنم.

او درباره این که آیا شاگرد درس خوان هم در آن دوران بود گفت: زیاد اهل درس خواندن نبودم و فقط مدرسه را به خاطر فوتبال بازی کردن دوست داشتم و الان هم وقتی برخی از دوستان دوران مدرسه هم را در مشهد می‌بینم با آن‌ها می‌رویم فوتبال بازی می‌کنیم.

فوتبالیست شدن فرزندانم به خودشان مربوط است

عنایتی درباره فرزندان خود هم درباره این که آیا دست دارید فوتبالیست شوند گفت: من این موضوع را به خودشان واگذار کرده ام و فقط به آن‌ها در این زمینه مشورت می‌دهم و اصلی‌ترین فرد در این تصمیم گیری خودشان هستند و من هم به آن‌ها فشار نمی‌آورم که حتما باید فوتبالیست شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *