دلار وارد کانال ١٠هزار تومان شد

هجوم فروشندگان به بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید قیمت واقعی و منطقی دلار حدود ۸ هزار تومان است و پیش بینی می شود روند کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد.

به گزارش صبح امروز، رحیم زارع با اشاره به کاهش نرخ ارز، گفت: اگرچه یکی از دلایل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر و ورود دلار به کانال 10 هزار تومان، مسائل سیاسی است اما علت اصلی آن را باید واقعیت‌های اقتصادی بدانیم، چراکه پیش از این نرخ ارز کاذب بود.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت واقعی و منطقی دلار حدود 8 هزار تومان است.

سوداگران در تلاش‌اند نرخ ارز را افزایش دهند

وی اظهار کرد: در حال حاضر سوداگرانی که دلار با نرخ‌هایی بیش از 10 هزار تومان خریداری کردند در تلاش‌اند تا بازار را مجدد آشفته کنند اما خوشبختانه بازار به گونه‌ای مدیریت می‌شود که دلالان نتوانند به اهداف خود دست یابند.

زمینه سرمایه‌گذاری مردم در تولید فراهم شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نرخ ارز به دلیل شرایط سیاسی و موج سواری برخی دلالان افزایش یافت، اضافه کرد: دولت باید شرایطی فراهم کند تا مردم به جای سرمایه گذاری در بازار ارز، سرمایه‌های خود را در تولید به کار گیرند تا شعار رونق تولید نیز محقق شود.

پیش بینی تداوم کاهش نرخ ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود تا نقدینگی به سمت تولید و بازار سرمایه روانه شده و سوداگری در بازار سکه و ارز کاهش پیدا کند، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در صورتی که اتفاق سیاسی جدیدی رخ ندهد، روند کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد.

روزگذشته نرخ دلار در تابلوی صرافی‌های غیربانکی وارد کانال ۱۰هزار تومان شد اما صرافی‌های بانکی همچنان قیمت را روی ۱۱هزار تومان حفظ کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، نرخ دلار بعد از یک هفته ریزش متوالی، روزگذشته به قیمت 11هزار تومان برای فروش رسید و توانست با این نرخ، رکورد کمترین قیمت نیمه اول سال جاری را به نام خود ثبت کند؛ این اسکناس پرطرفدار بعد از مدت‌ها ماندگاری در محدوده قیمتی 11700 تا 11900تومان طی چند روز گذشته سد مقاومتی را شکست و آرام آرام شروع به ریزش کرد تا جایی که با 300تومان کاهش مواجه شد.

کارشناسان این حوزه، مذاکرات رییس جمهور فرانسه و آمریکا درباره ایران را عامل موثری در کاهش قیمت ارز عنوان می‌کنند، البته به عقیده آن‌ها افزایش فعالیت معامله‌گران خالی‌ فروش، کاهش نرخ حواله درهم و بالا رفتن احتمال آغاز به کار بازار متشکل ارزی در آینده‌ای نزدیک نیز در ریزش نرخ تاثیر‌گذار بوده است.

بنابر گزارش میدانی، بازار ارز این روزها هم زمان با ریزش نرخ ارز مملو از فروشنده شده و کم‌تر کسی به جز متقاضیان واقعی و مسافران حاضر به خرید این ارز‌های پر ریسک است؛ واسطه‌گران نیز این روزها بیشتر فروشنده شده‌اند تا خریدار اما صرافی‌های بانکی و غیر بانکی معاملات مربوط به خرید و فروش را انجام می‌دهند.

روزگذشته قیمت انواع ارز در صرافی‌های غیربانکی 100تومان ارزان‌تر از بانکی بود؛ بر این اساس قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی بانکی برای فروش 11هزار تومان و برای خرید 10950تومان قیمت خورد، همچنین یورو با قیمت 12300تومان فروخته می‌شود و بهای خرید آن از مشتری 12250تومان است.

در تابلوی صرافی غیر بانکی دلار برای فروش 10900 تومان وبرای خرید 10800تومان قیمت خورده بود، یورو نیز در این صرافی‌ها با قیمت 12300تومان به فروش می‌رسد و بهای خرید آن 12200تومان است.

دلالان نیز دلار و یورو را در همین محدوده معامله می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *