گام‌های مثبت وزارت تعاون در حوزه اشتغال علیرغم تنگناهای اقتصادی

مردم عاشق شفافیت و گزارش صادقانه هستند

در نشست جمعی از نمایندگان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید شد که این وزارتخانه علیرغم تمامی تنگناهای اقتصادی در حوزه اشتغال گام‌های مثبتی برداشته شده که البته آن چیزی نیست که مردم توقع دارند و این روند باید ادامه پیدا کند.

نشست جمعی از نمایندگان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

داود محمدی  نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد وزارت تعاون با توجه به تنگناهایی که دولت با آن مواجه است، گفت: مشکلاتی که این وزارتخانه در مورد وجوه و اعتبارات با آن رو به رو است با تدابیر اتخاذ شده و تجارب ارزشمند آقای شریعتمداری در حال مرتفع شدن هستند.

وی افزود: البته در جامعه کارگری به دلیل تحریم‌ها، نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌ها، مشکل داریم و باید در این راستا پیش بینی بیشتری انجام دهیم که  بتوانیم از این موانع عبور کنیم.

نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، در خصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حجم کارها و خدمات این وزارتخانه بسیار گسترده است که واقعا شاید شخص وزیر در چند سال دوران وزارتش نرسد به همه مسائل آن رسیدگی کند به عنوان مثال در حوزه معلولان این تعداد معلول، تکالیف قانونی و محدودیت‌های منابع، بی‌شک در این فضا بخشی از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد توام با یک نارضایتی خواهد بود.

وی افزود: اما آن چیزی که در یک سازمان می تواند این مشکلات را حل کند و مخاطبینش را آرام کند، ارتباط تنگاتنگ و شفاف سازی عملکردش است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: شریعتمداری در حوزه شفافیت کار بسیار خوبی انجام داد و فضاها را در این وزارتخانه شفاف کردند ایشان سعی کرد تغییراتی در اولویت‌ها را در رابطه با مسائل انجام دهد و این باعث موفقیت ایشان بوده است.

وی افزود: برخی مشکلات نیز هست زیرا در کشور حقوق، اصل مسئله شده و بعد از حقوق به که سایر کارها پرداخته می‌شود و این مجموعه کارهای متنوعی دارد، ولی چون حقوق عمده اعتبارات کشور را می بلعد، برخی کارها زمین گذاشته می‌شود و نمی‌شود ملامت کرد.

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس در مورد عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوانگرایی و شفاف‌سازی موضوع و اصل بسیار مهمی است و آقای شریعتمداری در این حوزه خوب کار کردند.

وی افزود: در حوزه روابط کار و استانداردسازی برخی از مشاغل و حرفه‌ها خوب فعالیت می‌کنند و توانستند مسائل کار و حقوق کارگری را به ویژه در روابط کار پیگیری کنند.

وزارت تعاون در مورد بحث مطالبات فرهنگیان در انتقال صندوق آنها کمک کند

مختار یادآور شد: انتظار داریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بحث مطالبات فرهنگیان در انتقال صندوق آنها کمک کند این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت بوده و باتوجه به اینکه شریعتمداری رئیس کمیسیون اجتماعی دولت هستند می‌توانند در این قضیه تاثیرگذار باشند و این موضوع را مدیریت کنند تا فرهنگیان جهت انتقال از صندوق خدمات کشوری به سازمان تامین اجتماعی از این بلاتکلیفی خارج شوند و مشکلشان حل شود.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در  مورد عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آقای شریعتمداری تشکر می کنم زیرا علیرغم همه تنگناهای اقتصادی در حوزه اشتغال گام‌های مثبتی برداشته شده که البته آن چیزی نیست که مردم از ما توقع دارند ولی گام مثبتی است و این روند باید ادامه پیدا کند در حوزه شفافیت و جوان‌گرایی نیز فعالیت بهتری صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با درایت آقای شریعتمداری و تلاش معاونین شان در بحث اشتغال با ایجاد هم افزایی بین وزارتخانه‌ها و تفویض اختیار به استان‌ها؛ ایجاد اشتغال سرعت بیشتری بگیرد کارهای خوبی در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته که باید سرعت بگیرد.

بنایی ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی و بد اخلاقی‌های سیاسی که آقای ترامپ انجام داد، تنگناهایی برای ما ایجاد شد که با درایت مقام معظم رهبری، همت مردم و مسئولان درحال گذر و عبور از آنها هستیم.

وی مطرح کرد: مردم عاشق شفافیت و گزارش صادقانه هستند و با مردم شفاف صحبت کنیم و اگر کاستی داشتیم نیز با آنان مطرح کنیم امیدواریم با حمایت دولت و همچنین مجلس از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارها سریع‌تر و بهتر پیش برود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *