روابط فرازناشویی؛ دردی با وسعت مرگ

همیشه خیانت موضوعی بسیار دردناک است و برای زوجین ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند. خیانت آسیب بزرگی را به پیکره زندگی زناشویی شما وارد می کند و می تواند بنیاد خانواده را از هم بپاشد . اگر سری به دادگاه های خانواده زده باشید متوجه خواهید شد که آسیب خیانت تا چه حد گسترده است .

همه ما با امیدواری و داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه در آینده ازدواج می کنیم اما وقتی پی به خیانتکاری همسرمان می بریم نمی توانیم آن را تحمل کنیم و ترجیح می دهیم ساده ترین راه ممکن یعنی جدایی را انتخاب کنیم . اما گاهی برخی از زو ج ها ترجیح می دهند به جای جداشدن از هم بعد از خیانت زندگی خود را مجددا بسازند و حتی روابطشان را قوی تر از قبل کنند. اگر به تازگی متوجه خیانت همسرتان شدید با همراه باشید.

احتمال بالای لغزش دوباره

یک روان‌شناس بالینی می‌گوید: فردی که خیانت دیده باید به این موضوع واقف باشد که غالبا اولین تصمیم برای قطع ارتباط با شخص سوم رابطه اخرین تصمیم نبوده و احتمال لغزش بالا است.

به گزارش صبح امروز علی صنعتگر در مصاحبه با خبرنگار این رسانه پیرامون توضیح اقداماتی که فرد خیانت دیده در خصوص بازگشت به زندگی باید انجام دهد، می‌افزاید: این فرد باید آگاه باشد که واکنش‌های او مانند واکنش فقدان و سوگ بوده و ابراز این واکنش‌ها کاملا طبیعی است.

وی تصریح می‌کند: فردی که به او خیانت شده باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشد که به دست اوردن هرآنچه بر اثر این چالش و بحران از دست داده به سرعت انجام‌نشده و باید در این راه صبر زیادی را پیشه کند.

افسردگی؛ اوج واکنش به خیانت

این روان‌شناس بالینی ابراز می‌کند: افسردگی علائم اضطراب،خشم،قطع ارتباط و … اوج واکنش‌ فرد خیانت دیده در ماه‌ اول است که این علایم و نشانه‌ها به مرور زمان و در ۶ ماه آینده برطرف می‌شود پس باید دراین مدت به شدت مراقب بوده که واکنش غلطی انجام ندهد.

صنعتگر اظهار می‌کند: هنگامی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، علاوه بر مشکلات روحی دچار مشکلات جسمی مانند :1 حالت تهوعو استفراغ، 1 اسهال، مشکلات مربوط به خواب(بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی نیز می گردید که باید در این شرایط از خود بیشتر مواظبت کنید.

وی تاکید می‌کند: افرادی که با بحران خیانت روبرو شدند باید بدانند که هرگز به تنهایی از پس رفع این چالش بر نیامده و حتما باید از یک متخصص و کارشناس در این حوزه کمک بگیرند.

صنعتگر عنوان می‌کند: افراد برای فراگیری و اجرای فرآیند بخشایشگری  و بازگشت به زندگی طبیعی از متخصص روانشناسی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: قابل ذکر است که برای بهبود  اجرا و بالا بردن کیفیت اجرای فرآیند بخشایشگری فرد خائن و خیانت دیده هردو باید در فرآیند مشاوره و درمان  شرکت کنند.

انجام فعالیت‌های مشترک لذت‌بخش

صنعتگر برای افزایش صمیمیت و رفع خلاهای رابطه مشاوره می‌دهد: زوجین باید فعالیت‌های مشترک لذت بخش را شروع کرده تا این خلاها کم کم از بین رفته و روابط به صمیمیت اول بازگردد.

وی در ادامه مطرح می‌کند: مهم‌ترین اصل در درمان آسیب‌های خیانت در رابطه فرد خائن باید به اشتباه خود واقف شده و این عمل را ترک کند تا بتوان درمان را شروع کرد.

درمان خیانت

صنعتگر ادامه می‌دهد: فردی که خیانت کرده باید برای شروع درمان این اصل را به خاطر داشته باشد که در فرآیند درمان اولین مرحله قطع ارتباط با شخص سوم به صورت کلی و یکباره است و باید در نظر داشته باشد که این قطع ارتباط باید به صورت کلی بوده و تدریجی صورت نگیرد.

وی بیان می‌کند: همسر خیانت کرده باید به همسر خود تعهدی مبنی بر عدم تکرار رابطه با شخص سوم داده و نیز قول دهد که در اجرای فرآیند بهبود رابطه با وی همراه شده و در اجرای هرچه بهتر فرآیند بخشایشگری تلاش کند.

صنعتگرتاکید کرد: در بحران خیانت تنها یک فرد به تنهایی مقصر نبوده و طرفین هرکدام باید تقصیر خود را پذیرفته و در جهت رفع آن تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: نباید به سرعت واکنش نشان دهید و از همسرتان جدا شوید ابتدا باید درباره این موضوع کمی فکر کنید و زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بدهید و همه فکر خود را به خیانت همسر معطوف نکنید بلکه مسایل دیگر را نیز بسنجید.

صنعتگر ادامه داد: مقداری از اوقات خود را صرف دیدن فیلم های خنده دار تلویزیونی کنید و با افرادی بگذرانید که خنده بر لب شما می آورند زیرا زندگی هنوز ادامه دارد و خندیدن طبیعی و نشانه سلامتی فرد است.

نحوه برخورد با خیانت همسر

4 -برای مبارزه با آسیبی که به شما وارد شده ، به اندازه لازم استراحت کنید ، غذای سالم بخورید ، ورزش و تفریح کنید و به طورکلی تعادل را در زندگی خود ایجاد کنید و طبق برنامه پیش بروید.

زمانی که متوجه خیانت همسرتان می شوید دچار احساسات مختلفی مانند خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی، و پریشانی می شوید که کاملا عادی است.

اگر با خیانت همسرتان روبرو شده اید و بسیار غمگین هستید ، گریه کنید و برای گریه کردن می توانید آهنگ غمگین گوش دهید.

افکار و احساسات خود را که در این زمان به شما دست می دهد روی کاغذ بنویسید.

حتی بعد از بخشش خیانت همسر حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت شما از بین نمی رود و رهایی از این احساسات منفی نیازمند زمان است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *