استاندار درجلسه علنی شورای شهر مشهد اعلام کرد:

دعاوی اداری ممنوع

علی نژاد

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه ستاد تدبیر و با موافقت دادستان مشهد از این پس مشکلات و شکایات دستگاههای اجرایی در این استان حتی شکایات کیفری در ستاد تدبیر استانداری بررسی و حل می شوند.

به گزارش صبح امروز علیرضا رزم حسینی روز گذشته  با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بر این اساس  مقرر شد دادستانی پرونده های موجود را نیز به استانداری ارجاع دهد تا با شکایات دستگاه های مختلف خللی در اجرای طرح ها ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: برای حل مشکل ترافیک مشهد و هسته مرکزی شهر نیز همکاری خوبی بین دستگاه های مرتبط نظیر آستان قدس رضوی، شهرداری و استانداری وجود دارد و شورای تامین استان نیز مشارکت جدی در این خصوص دارد و اگر طرحی نیز در این خصوص ارائه شود حمایت های لازم صورت خواهد گرفت و در کمیسیون ماده پنج استانداری نیز با سرعت موارد مختلف پیگیری می شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت گفت: نهاد شورا نهادی مردمی و برخاسته از رای مردم است و امروز مدیریت بزرگترین شهر مذهبی کشور در اختیار شورای شهر مشهد قرار دارد.
رزح حسینی افزود: دولت همواره نسبت به شورا و شهر مشهد توجه ویژه ای دارد و در دولت تدبیر و امید کمک های بی سابقه ای در تسویه حساب های مدیریت شهری از محل مطالبات و تهاتر صورت گرفته و در اقدامی بی سابقه در اسفندماه پارسال ۴۴ هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری مشهد تهاتر و تسویه شد.
وی اضافه کرد: در بخش انتشار اوراق مشارکت نیز دولت به رغم مشکلات مالی برای طرح های عمرانی و قطار شهری خیلی سخاوتمندانه در حوزه شهر مشهد عمل کرده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد باید سمبل شهری زیبا، سالم و زائرپذیر باشد که امکانات زیرساختی و شهرنشینی برای تحقق این مهم ضروری است.
رزم حسینی افزود: دستگاه های نظارتی نیز توجه ویژه ای به سلامت اداری در مجموعه شورا و شهرداری مشهد دارند و تا کنون گزارش منفی ای دریافت نشده است و  این سلامت کاری ادامه خواهد یافت و شورای پنجم می تواند کارنامه درخشانی داشته باشد.
وی ادامه داد: همدلی و همزبانی خوبی در خراسان رضوی وجود دارد که کم نظیر و فرصتی برای آبادانی شهر مشهد است.

ساماندهی حاشیه شهر
استاندار خراسان رضوی در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز گفت: حاشیه شهر مشهد از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و هست.
رزم حسینی افزود: بخشی از ایجاد حاشیه نشینی در کشور به دلیل عدم انجام وظایف قانونی متولیان امر در زمان خود بوده و بخشی نیز مربوط به شهرداری است که موجب شده حاشیه نشینی وجود آید..
وی ادامه داد: در این دوره اراده خوبی در مشهد برای ساماندهی حاشیه شهر به وجود آمده و بر اساس هماهنگی در سطح استان در طرح نجات ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد بیش از ۳۲ دستگاه اجرایی ورود خواهند کرد.

او تصریح کرد: این طرح از ابتدای مهر ماه عملیاتی خواهد شد و ۳۰۰ هزار نفر در هشت محله جمعیت هدف طرح خواهند بود.
یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر سکونت دارند و این کلانشهر سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر است.
رئیس شورای شهر مشهد: توسعه با نگاه تک بعدی محقق نمی شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با نگاه تک بعدی رشد و توسعه شهر محقق نمی شود از این رو شورای شهر مشهد و مدیریت شهری در کنار توجه به طرح های عمرانی، به نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر نیز با محوریت قانون های بالادستی توجه می کند.

محمدرضا حیدری روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب افزود: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان پاسخگویی به مردم است فاصله داریم ولی تلاش می شود به نیازهای مختلف شهروندان و زائران پاسخ داده شود.
وی اضافه کرد: هم افزایی و انسجام خوبی بین مدیران دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در مشهد رقم خورده است که نتایج ارزشمندی به همراه دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: هر چه قدر ارتباط بین دولت و شورای شهر به عنوان دو نهاد برآمده از رای مردم بیشتر باشد موفقیت بیشتری عاید می شود.
حیدری افزود: پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد بر مبنای این نگاه در کنار دولت و از ظرفیت ها و حمایت های استاندار نیز  برخوردار بوده است به گونه ای که مشکلات شهری همواره از مسائل اولویت دار در استانداری خراسان رضوی است.
وی اضافه کرد: توجه به توسعه متوازن و عدالت محور در همه ارکان از شعار ها و رویکرد های شورای پنجم شهر مشهد است و با این رویکرد اقدامات خوبی به سرانجام رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش رو بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از نگاه عاشورا در جامعه ترویج یابد.

حیدری افزود: مدیران و مسئولان بیشتر از بدنه جامعه مورد خطاب امر به معروف و نهی از منکر هستند از این رو باید نظارت همگانی با تکیه بر فضاهای آزاداندیشانه وجود داشته باشد تا عامل پیشگیری از وقوع مشکلات، فساد و رانت ها باشد.

طرح دو فوریتی برای نامگذاری یک خیابان

با تصویب یک طرح دو فوریتی میدان انتهای بولوار رضا مشهد به نام محمد خادم نامگذاری خواهد شد. به گزارش ایسنا، در هفتادمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، طرحی دو فوریتی به منظور تغییر نام یکی از میادین شهر از سوی یکی از اعضای شورای شهر ارائه شد.

مسعود ریاضی در دفاع از دو فوریت این طرح، اظهار کرد: در فرودین ماه طرحی به منظور نامگذاری معبری به نام برادران خادم به شورای شهر ارائه و پس از مدتی تصویب شد. در حال حاضر بیش از یک ماه از تاریخ تصویب آن گذشته، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها شورای نامگذاری بر روی نامگذاری میدانی در انتهای خیابان رضا به نام محمد خادم به نتیجه رسیده‌اند. بر این اساس با توجه به اینکه فردا [سه‌شنبه 5 شهریور ماه] روز کشتی است، تقاضا داریم این طرح را تصویب کنیم که جامعه کشتی خوشحال شوند.

بر این اساس با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بر اساس این طرح میدان انتهای بولوار رضا به نام محمد خادم نامگذاری خواهد شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این جلسه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص نحوه ارائه طرح دو فوریتی به شورا، گفت: ارائه طرح دو فوریتی از اختیارات قانونی اعضای شورای شهر است. بر این اساس امروز یکی از اعضا طرحی دو فوریتی به شورا ارائه دادند.

وی ادامه داد: با توجه به روز کشتی و اینکه این نامگذاری در شورای نامگذاری نز به تصویب رسیده بود اعضای شورا با این نامگذاری موافقت کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *