شهید راه امنیت

نام شهید : ستوان یکم امیر نامدار

محل تولد : خراسان رضوی – شهرستان تربت حیدریه روستای صنوبر

تاریخ شهادت : 10/10/1395

محل و نحوه شهادت : هنگ مرزی تایباد/ درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح

سمت : فرمانده پاسگاه مرزی شرشری جنوبی

زندگی نامه :

شهید نامدار در خانواده ای مومن و متعهد از شهرستان تربت حیدریه روستای صنوبر از توابع خراسان رضوی، چشم به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی اش را در فضای معنوی و انقلابی خانواده اش، سپری کرد. همزمان با دوران تحصیل، به عضویت بسیج درآمد تا روح خود را در آن دریای معنویت، شستشو دهد. باشور و عشق وصف ناشدنی، به استخدام ناجا درآمد و پس از طی دوران آموزشی، به مرزبانی خراسان رضوی منتقل شده و در هنگ مرزی تایباد شروع به خدمت کرد. این مرزدار دلاور همواره در دوران خدمت خود درنقاط مرزی در آن منطقه با استقامت و پشتکار فراوان بسیاری از مشکلات پیروز شد و نمادی نیکو از پاسداران مرزی در آن منطقه بود. سرانجام در دهم دی ماه سال 1395 در حین انجام ماموریت با اشرار مسلح درگیر شده و پس از وارد کردن ضربات مهلک بر معاندین نظام بطور ناجوانمردانه به فیض شهادت نائل شد. از این مرزدار سلحشور، 2 فرزند دختر به یادگار مانده است؛ «وحش شاد».

خدمات و مسئولیت شهید در ناجا :

شهید نامدار به عنوان جانشین پاسگاه مرزی شرشری جنوبی در مرزبانی خراسان رضوی، مشغول به خدمت بوده و برای حفظ نظام، انقلاب و و حفظ امنیت در این خطه مرزی، دلاوری های فراوانی از خود برجای گذاشت.

فضایل و سجایای اخلاقی شهید :

شهید نامدار نمونه بارزی از یک انسان کامل بود. ایمان به خدا، صداقت و بردباری از ویژگی های این شهید والامقام بود. اخلاق نیکو و رفتار مطلوب این مرزدار سلحشور زبانزد همکارانش بود. وی خدمت در مرز را عبادت می دانست و بر آن افتخار می‌کرد .

توصیه شهید:

همرزمانم؛ شمار ا به دینداری و دفاع از اسلام و انقلاب توصیه می کنم.

ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس! بدانید مرزداران سلحشور، راه شما ادامه خواهند داد تا این انقلاب، به انقلاب حضرت مهدی (عج)، بپیوندد؛ پس این حقیر را نیز دعا کنید و از خداوند برایم طلب آمرزش نمایید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *