پس از اعلام در سامانه فاش شد:

جزئیات سفرهای خارجی مدیران شهرداری

به تازگی  اطلاعات ماموریت های خارجی کارکنان و مدیران شهرداری مشهد در سامانه فضای اطلاع رسانی شفاف یا همان فاش منتشر شده است، صبح امروز در گزارشی به بررسی این اطلاعات پرداخته و آن را تحلیل کرده است.

در سال 98 مدیران و کارشناسان شهرداری مشهد 2 ماموریت خارجی داشته اند که فقط همین دو ماموریت خارجی گزارش دستاورد آن در سامانه ارائه شده است.

آرژانتین و اروگوئه ؛ سال 98

در سفر به شهربوئنوس آیریس در کشور آرژانتین وشهر مونته ویدئو در کشوراروگوئه ، شهریار آل شیخ، معاون برنامه ریزی شهرداری و رضا خواجه نائینی معاون مالی و پشتیبانی شهرداری،  حمید رضا اصفهانی زاده از معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی، یاسر پولایی از معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی به مدت 4 روز حضور داشته اند و هزینه سفرهر کدام از این افراد2800  یورو اعلام شده و محل تامین هزینه نیز شهرداری مشهد بوده است.

هم چنین در در بخش موضوع و ضرورت ماموریت ، شرکت در نشست ها و کمیته های تخصصی و جلسه های ویژه UCLG و ارائه پروژه منتخب مشهد (طرح شلوغ بازار) ، شرکت در نشست هیئت مدیره متروپلیس و ارائه گزارش فعالیت های مشهد در خصوص شبکه زنان و آموزش در هیات مدیره و شرکت در میزگرد اختصاصی مشورتی شهرداران  ذکر شده است.

کره جنوبی؛ سال 98

در سفر به شهر سئول کره جنوبی که همین امسال و چند ماه قبل انجام شده، تعداد 13 نفر از پرسنل شهرداری به مدت 7 روز حضور داشته اند که محمد جوادرجائیان مدیرعامل سامزان فناوری اطلاعات  ارتباطات شهرداری مشهد، محمد تقی زاده قوژدی، محمد رضا سمیعی،امیر حسین اسدیان، محمد اسماعیل زاده، از سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ، مهدی فدیشه ای از شورای اسلامی شهر مشهد ، محمد عین القضات، مرتضی رضوی نژاد، شهریار بهرامی، صابر هنرمند راد، احسان برابری از معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی، رضا گازرانی از معاونت حمل و نقل و ترافیک و رضا دانای سیج از سازمان فرهنگی و تفریحی در این ماموریت حضور داشته اند که هزینه سفر هر کدام 1400 یورو ( حدود 16 میلیون تومان ) برآورد شده است.

در بخش موضوع و ضرورت ماموریت این افراد نیز شرکت در دوره آموزشی شهر هوشمند به منظور ارتقا آگاهی مدیران و کارشناسان شهرداری مشهد – ارائه گزارش اقدامات شهرداری در حوزه هوشمند سازی و دریافت گواهینامه – انجام بازدیدهای تخصصی و فنی از مراکز و سامانه های هوشمند سئول ذکر شده است.

سوئیس ؛ سال 97

در سفر به ژنو سوئیس امیر عزیزی که هم اکنون مدیرعاملی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را برعهده دارد، ماموریتی 6 روزه برای شرکت در اجلاس جهانی مدیریت ریسک گرفته است، محل خدمت او در این سفر مدیریت ساماندهی و بحران شهرداری بوده و هزینه سفرش 2500 یورو اعلام شده است.

کره جنوبی؛ سال 97

در سفر به شهر سئول درکشورکرده جنوبی ، رقیه حاجی زاده از سوی سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برای شرکت در دوره آموزشی دولت الکترونیک و سامانه عوارض الکترونیک به منظور ارتقای دانش مدیران و کارشناسان شهری در مدیریت شهرهای هوشمند و استراتژی های مرتبط با آنها  حضور داشته و برآورد هزینه این سفر 1600 یورو اعلام شده است.

آلمان؛ سال 97

در این سفر وحید مبین مقدم مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری به بازدید از نمایشگاه حمل و نقل عمومی در برلین رفته و هزینه  این سفر 5 روزه 2200 یورو برآورد شده است.

آفریقای جنوبی؛ سال 97

در سفربه شهر ژوهانسبورگ در کشور آفریقای جنوبی علیرضا رخشانی از سوی گروه همکاری های بین الملل برای حضور در نشست سالانه هیئت مدیره انجمن کلان شهرهای جهان متروپلیس، شرکت در نشست هیئت مدیره متروپلیس و ارائه گزارش فعالیت های مشهد در خصوص شبکه زنان و آموزش در هیات مدیره و بازدید از پروژه های شهری اعزام شده است، هزینه سفر این سفر 3 روزه 2800 یورو اعلام شده است.

فرانسه؛ سال 97

در سفر به شهر استراسبورگ در کشور فرانسه ، حمید رضا اصفهانی زاده از گروه همکاری های بین الملل شهرداری، مهدی جلیلی مهربانی از گروه طرح ساماندی اراضی و املاک و محمدمهدی کریمی مدیریت توسعه و پژوهش شهرداری مشهد برای شرکت در شورای اجرایی و سیاست گذاری سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی درباره استراتژی های آتی UCLG ، شرکت در نشست ها و کمیته های تخصصی متروپلیس و صندوق جهانی توسعه شهرها و شرکت در نشست مشترک با معاون برنامه ریزی پاریس با موضوع بودجه ریزی مشارکتی به مدت 4 روز حضور داشته اند و هزینه سفرهر کدام از آن ها 2700 یورو بوده است.

ژاپن؛ سال 96

در سفر به شهرسندای در کشور ژاپن حسین کشیری از اداره روابط خارجی شهرداری ، برای سخنرانی و ارائه مقاله به دعوت مسئولین برگزار کننده و تقدیر، بازدید از سندای، استفاده از جدیدترین دستاوردهای جهانی ماموریتی 6 روزه گرفته و هزینه سفر او 3500 یورو اعلام شده است.

کره جنوبی؛ سال 96

در سفر به سئول در کشور کره جنوبی حمیدرضا اصفهانی زاده از گروه همکاری های بین المللی شهرداری برای نشست دفاتر آموزش متروپلیس – شرکت در نشست استراتژیک دفاتر آموزش و برنامه ریزی برای سه سال آینده به مدت 4 روز اعزام شده است. از نکات قابل توجه این که برآورد هزینه، صفر اعلام شده است.

صربستان؛ سال 96

در این سفر خارجی امیر عزیزی از سوی مدیریت ساماندهی و بحران شهرداری به شهر نووی ساد در کشور صربستان برای شرکت در بیست و سومین اجلاس بین المللی جامعه ایمن در کشور صربستان به مدت 5 روز اعزام شده و هزینه سفر او 3200 یورو برآورد شده است.

ترکیه؛ سال 96

در سفر به شهر آنکارا در کشور ترکیه از سوی سازمان مدیریت پسماند، کریمیان و آدینه نیا برای بازدید و شرکت در جلسات تخصصی مدیریت پسماند به مدت 4 روز اعزام شده اند که برای هزینه سفر هر کدام از این افراد 2 هزار یورو برآورده شده است .

ماموریت های دوره گذشته چه بود؟

تا اینجا گزارش به ماموریت های مدیران و کارکنان شهرداری در دوره پنجم شواری شهر پرداخته شده است از این جا به بعد، سفر مدیران و کارکنان شهرداری مشهد در دوره گذشته را بررسی می کنیم.

چین؛ سال 92

اولین سفر خارجی شهردار مشهد در دوره چهارم در قالب گروهی 10 نفره انجام شده است ، در این سفر صولت مرتضوی، شهردار مشهد، مهدی امامی میبدی از معاونت حمل و نقل، سید ابراهیم رئیسیون از معاونت مالی و پشتیبانی، مسعود بیژنی اول از قطارشهری، ابوالفضل میرزایی، جواد صاحب کار، بهمن وکیلی، احتشام فلاح فر، علیرضا منصوریان ومحمد حسین ساکت از قطارشهری به مدت 5 روز حضور داشتند ، شرکت در مجمع توسعه ی همکاری های شهرهای مسیر تجاری جاده ابریشم- عقد قرارداد ناوگان خط 2 قطار شهری موضوع و ضرورت ماموریت این افراد ذکر شده و برای هرکدام از این افراد 3 هزار یورو هزینه شده است.

3هزار یورو هزینه هر نفر!

از نکات قابل توجه هزینه این سفر است که اگر چه سفر یک هفته ای به سئول کره جنوبی در سال 98 با وجود چند برابر شدن هزینه ها، حدود 2800 یورو هزینه اش اعلام شده اما در سال 92 هزینه سفراین مدیران شهرداری 3هزار یورو اعلام شده است.

کلمبیا؛ سال 93

دراین سفرمحمدمهدی برادران معاون برنامه ریزی شهرداری، محمد مهدی کریمی از مدیران معاونت برنامه ریزی و پدرام ابراهیم نژاد از معاونت حمل و نقل برای شرکت در( WUF7 انجمن شهری جهانی)، ارائه سخنرانی در نشست صندوق جهانی توسعه شهرها، شرکت در نشستهای تخصصی مدیریت شهری، شرکت در گردهمایی خبرنگاران و روزنامه نگاران جهان به مدت 3 روز حضور داشتند و هزینه سفر هر کدام از این افراد 7500 یورو برآورد شده است.

آذربایجان؛ سال 93

در این ماموریت  که برای بازدید از کارخانه زباله سوز در کشور آذربایجان انجام شده ، علی نجفی، ابوالفضل کریمیان، مسعود علیزاده و علی آدینه نیا حضور داشته اند و برای مدت 2 روز ، 2هزار یورو هزینه اعلام شده است.

اسپانیا و فرانسه؛ سال 93

در این سفر که به شهر سانتاندر در کشور اسپانیا و به شهر پاریس در کشور فرانسه بوده، محمدرضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد و حمیدرضا اصفهانی زاده از گروه همکاری های بین المللی شهرداری مشهد

به ‌منظور شرکت در نشست شهر هوشمند و جلسه هیئت‌مدیره ، پذیرش شهرداری مشهد در طرح پایلوت ایجاد اپلیکیشن های خاص شهری در راستای شهر هوشمند و انتخاب مشهد به عنوان عضو موسس به مدت 4 روز حضور داشته اند، هزینه سفر هرکدام 2700 یورو اعلام شده است.

ایتالیا؛ سال 93

در این سفر4 روزه، محمد رضا حسین نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری و حسین پورمدیرنهاد مطالعات و توسعه و عمران شهرداری برای سمینار توسعه و احیای شهری و بازدید علمی حضور داشته و برای هر کدام از این افراد 2700 یورو هزینه اعلام شده که به صورت 30 درصد و 70 درصد مشارکتی بوده است.

هندوستان؛ سال 93

در سفربه حیدرآباد هندوستان 5 نفر، صولت مرتضوی شهردار وقت مشهد را همراهی می کرده اند، رحمانی با محل خدمت مشاور جوان، اسماعیل زاده با عنوان مشاور جوان، سلمان آل حسن به عنوان مشاور جوان، حسین کشیری از گروه همکاری های بین المللی و غلامعباس ارباب خالص به عنوان مشاور به مدت 3 روز به‌منظور شرکت در کنگره جهانی و هیات مدیره متروپلیس- شرکت در نشست دفاتر منطقه ای شبکه زنان- شرکت در نشست مدیران مراکز آموزش- برگزاری اولین نشست شبکه جوانان و ارائه برنامه هادر افتتاحیه آن  حضور داشته اند، هزینه سفر هر کدام از این افراد 2500 یورو بوده است.

چین؛ سال 93

در این سفر 5 روزه، نخعی ، میرزایی و منصوریان از قطارشهری برای حضور در مجمع شهرداران آسیایی و پیگیری برگزاری جلسات فنی ناوگان اعزام شده اند، هزینه سفر هز کدام از این افراد 3 هزار یورو بوده که معاونت پشتیبانی و مالی شهرداری مشهد تامین کرده است.

چین؛ سال 93

در سفر4 روزه  به شهرهای گوانگجو و هایکو در کشور چین ، محمدمهدی برادران معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی و علی عرفایی از
گروه همکاری های بین الملل به ‌منظور شرکت در اجلاس سالانه UCLG و جشنواره جوایز شهری گوانگجو- شرکت در نشست سالانه شورای سیاست گذاری UCLG  حضور داشتند وهزینه سفر آن ها 2 هزار یورو اعلام شده است.

 آفریقای جنوبی؛ سال 93

در این سفر حسین کشیری از گروه همکاری های بین المللی به‌منظور شرکت در اجلاس شبکه جوانان متروپلیس و ارائه گزارش در خصوص شبکه جوانان به مدت 5 روز به ژوهانسبورگ  اعزام شده و هزینه سفرش 2900 یورو اعلام شده است.

اسپانیا؛ سال 93

در سفر به بارسلون اسپانیا علی عرفایی برای شرکت در نشست دفاتر منطقه‌ای متروپلیس و ارائه گزارش در خصوص فعالیتهای مشهد در متروپلیس به مدت 5 روز اعزام و هزینه سفرش 2 هزاریورو اعلام شده است.

اسپانیا ؛ سال 94

این بار حسین کشیری برای شرکت در جلسه گزینشی متروپلیس برای انتخاب دبیر کل آینده سازمان و انجام مصاحبه در این زمینه به بارسلون اسپانیا رفته و مدت 5 روز در این شهر حضور داشته است، هزینه های این سفر 2 هزار یورو اعلام شده است.

آرژانتین؛ سال 94

در این سفر وحید جلیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و حسین کشیری از اداره اداره روابط خارجی شهرداری به مدت 3 روز حضور اعزام شده اند، موضوع و ضرورت این ماموریت، شرکت در نشست سالانه هیئت‌ مدیره متروپلیس، ارائه گزارش دفاتر متروپلیس در مشهد، ارائه گزارش اقدامات شهرداری در خصوص بانوان، ارائه سخنرانی در نشست تخصصی ذکر شده است. برآورد هزینه این سفر نیز 2800 یورو اعلام شده است.

ترکیه؛ سال 94

در این سفر که مجید پیراسته رئیس حوزه شهردارو حسین کشیری از اداره روابط خارجی حضور داشته اند، مأموریت هیئت شهرداری مشهد، شرکت در نشست UCLG و MEWA و ارائه گزارش فعالیتهای مشهد در خصوص UCLG ذکر شده است، برای هزینه های این سفر 2 روزه، شهرداری مشهد 800 یورو پرداخت کرده است.

کره جنوبی؛ سال 94

در این سفر مهدی آذری معاون مالی و پشتیبانی و مجتبی شاکری روش مدیرتشکیلات ، بهبود روش ها و آموزش شهرداری مشهد، اعزام شده اند، برای موضوع  و ضرورت این سفر، شرکت هیات شهرداری مشهد برای سمینار آموزشی ساخت و ساز پاک، دوره آموزش و ارائه گزارش در خصوص مکانیزم های مالی در شهرداری مشهد و دریافت گواهینامه، ذکر شده است. برای 2 روز ماموریت هر کدام از این افراد درشهر سئول 2400 یورو هزینه شده است.

فرانسه ؛ سال 94

در این سفر خارجی 4 روزه، موسی شربتدار معاون  برنامه ریزی و سرمایه انسانی به همراه، حمیدرضا اصفهانی زاده از گروه همکاری های بین الملل برای شرکت در نشست هیات مدیره FMDV ، شرکت در نشست سالانه شورای سیاستگذاری UCLG ،  نشست اختصاصی با نمایندگان 35 شرکت فرانسوی فعال در حوزه های مختلف مدیریت شهری و سرمایه گذاری و ارائه گزارش در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در مشهد به پاریس رفتند و برای هر کدام از این افراد شهردای مشهد، 2700 یورو هزینه کرده است.

ترکیه؛ سال 94

در این سفر3 روزه، معتمدی، آرمان و شوریده از سازمان عمران برای کارشناسی ویژگیهای کمی و کیفی کارخانه های تولیدکننده جدول و کفپوش اعزام شدند و هزینه سفر هرکدام از این 3 نفر 1700 یورو اعلام شده است.

روسیه ؛ سال 95

در سفر به شهر کازان در کشور روسیه ، موسی شربتدار معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و حمید رضا اصفهانی زاده برای حضور نشست سالانه شورای سیاستگذاری UCLG – مطرح کردن عدم تطبیق عملکرد سازمان با اهداف و استراتژی های گذشته- شرکت در نشست تخصصی حمل و نقل و تجارب جهانی- آغاز فرایند برقراری ارتباط بین شهری با کازان از طریق کنسولگری ایران به منظور جذب سرمایه گذاران مسلمان کازان به مدت 4 روز اعزام شده اند و هزینه سفر هر کدام 2700 یورو برآورد شده است.

کلمبیا؛ سال 95

در سفر به شهر بوگاتا  در کشور کلمبیا ، حمیدرضا اصفهانی زاده برای شرکت در هیات مدیره متروپلیس و کنگره UCLG- ارائه گزارش در خصوص شبکه زنان، جوانان و آموزش شرکت در نشستهای تخصصی جانبی ، بازدید از نمایشگاه مدیریت شهری، به مدت 3 روز اعزام شده است هزینه این سفر 3600 یورو برآورد شده است.

مالزی؛ سال 95

در سفر به مالزی، مهدی رضوی کیا مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد و حسین کشیری مسئول اداره روابط خارجی شهرداری مشهد برای شرکت در اجلاس شهرداران جهان به مدت 5 روز اعزام شده است و هزینه سفر هر کدام از این افراد 2600 یورو اعلام شده است.

از نکات قابل توجه در این گزارش رکورد دارد بودن برخی افراد  در تعداد سفرهای خارجی است، حسین کشیری و حمیدرضا اصفهانی زاده رکورد داران سفرهای خارجی طی چند سال اخیر هستند.

البته دراین سامانه یادآوری شده است که : اطلاعات ارائه شده در سامانه محصول همکاری بخش های مختلف شهرداری بوده و احتمال داشتن خطا در مواردی خواهد بود که به تدریج تصحیح و کامل می گردد،  با عنایت به تغییرات نرخ ارز، برآورد هزینه ها به ارز خارجی اعلام شده و سعی شده است که حداکثر مبلغ لحاظ گردد ، اطلاعات منتشر شده ماموریت های شهرداری می باشد و اطلاعات مربوط به ماموریت های شورای اسلامی شهر در حال بارگذاری است.

منبع تمام اطلاعات این گزارش سامانه  فضای اطلاع رسانی شفاف (فاش) شهرداری مشهد بوده است، بنابراین قضاوت درباره ضرورت رفتن مدیران شهرداری مشهد به این ماموریت ها را به مردم می سپاریم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *