شهرخودرو هم نماینده‌ای ندارد؛

جای خالی بازیکنان 13 تیم لیگ برتری در تیم ملی!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی ۲۳ بازیکن منتخب خود را برای نخستین بازی این تیم در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به دنبال بازگشت از بلژیک اسامی ۲۳ بازیکن منتخب خود برای نخستین بازی این تیم در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام کرد.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران:

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند (دروازه بان) محمد نادری (دفاع چپ) محمد حسین کنعانی زادگان (دفاع میانی) احمد نوراللهی (هافبک دفاعی) وحید امیری (وینگر و هافبک تهاجمی) و مهدی ترابی (وینگر)

استقلال:

سید حسین حسینی (دروازه بان) وریا غفوری (دفاع راست) علی کریمی (هافبک دفاعی) سیاوش یزدانی (دفاع میانی)

*تراکتور:

محمد رشید مظاهری (دروازه بان) احسان حاج صفی (هافبک دفاعی و دفاع چپ) مسعود شجاعی (هافبک میانی)

لژیونرها:

ترابزون اسپور ترکیه: مجید حسینی (دفاع میانی)

العربی قطر: مرتضی پورعلی گنجی (دفاع میانی)

خنت بلژیک: میلاد محمدی (دفاع چپ)

الشحانیه قطر: رامین رضائیان (دفاع راست)

زنیت سن پترزبورگ روسیه: سردار آزمون (مهاجم)

ریو آوه پرتغال: مهدی طارمی (مهاجم)

السیلیه قطر: کریم انصاری فرد (مهاجم)

فنرباغچه ترکیه: اللهیار صیادمنش (مهاجم)

برایتون انگلیس: علیرضا جهانبخش (وینگر)

بدون تیم: امید ابراهیمی

در فهرست ویلموتس، ۱۳ بازیکن لیگ برتری، ۹ لژیونر و یک بازیکن بدون تیم حضور دارند.

پرسپولیس با ۶ ملی پوش رکورددار است و پس از آن تیم‌های استقلال و تراکتورسازی قرار دارند. نکته عجیب این است که به غیر از این ۳ تیم ۱۳ تیم دیگر لیگ یعنی سپاهان و ذوب آهن اصفهان، شهر خودرو مشهد، سایپا و پیکان تهران، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان، شاهین شهرداری بوشهر، گل گهر سیرجان، نساجی مازندران، ماشین سازی تبریز و پارس جنوبی جم روی هم رفته یک نماینده هم در فهرست تیم ملی ندارند.

در این میان بدون بازیکن بودن تیم‌های مدعی لیگ مانند سپاهان، شهر خودرو، ذوب آهن و فولاد جای تعجب دارد.

از آخرین فهرست اعلامی ویلموتس برای تیم اصلی بازیکنانی مانند امیر عابدزاده (ماریتیمو پرتغال) پیام نیازمند (سپاهان اصفهان) روزبه چشمی (بدون تیم) صادق محرمی (دینامو زاگرب کرواسی) سعید عزت اللهی (یوپن بلژیک) علی علیپور (پرسپولیس تهران) و پژمان منتظری (بدون تیم) ۶ بازیکنی هستند که در این اردو تیم ملی را همراهی نمی‌کنند که البته انتظار هم نمی‌رفت با توجه به نیمکت نشینی‌های متوالی عابدزاده و محرمی، بدون تیم بودن چشمی، به تازگی ملحق شدن عزت اللهی به تیم بلژیکی، خداحافظی منتظری و افت علیپور آن‌ها در فهرست تیم ملی قرار بگیرند.

نیازمند هم جای خود را به ۳ دروازه‌بان آماده این روز‌های فوتبال ایران داده است.

از اشکان دژاگه و سامان قدوس می‌توان به عنوان مهم‌ترین چهره‌های غایب در اردوی اخیر تیم ملی نام برد. قدوس که به تازگی با حکم فیفا چهار ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده مشکلی برای بازی در تیم ملی ندارد، اما به نظر می‌رسد آسیب دیدگی مجدد او سبب شده ویلموتس برای بازی با هنگ کنگ هم بازیکن تیم آمیان فرانسه را به اردو دعوت نکند، اما غیبت اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی جای تعحب دارد. اشکان یکی از آماده‌ترین بازیکن‌های تراکتور در ۲ هفته ابتدایی لیگ بود، اما شاید ویلموتس با توجه به بالا رفتن سن این بازیکن ترجیح می‌دهد دیگر دژاگه را به جمع یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) دعوت نکند.

از بین بازیکنانی که برای اردوی تیر ماه تیم ملی و برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی امید به اردو دعوت شده بودند تنها نام رشید مظاهری، محمد نادری، علی کریمی و سیاوش یزدانی در فهرست جدید تیم ملی دیده می‌شود و سایر نفرات آن فهرست حتی مهرداد محمدی که در سه هفته ابتدایی لیگ پرتغال ستاره تیم آوس بوده است هم مورد اعتماد سرمربی قرار نگرفته اند.

چهره هایی، چون محمدرضا خانزاده (تراکتور) و علی قلی زاده (شارلروا) احمد عبدالله زاده (فولاد) سعید آقایی (سپاهان) و محمد انصاری (پرسپولیس) هم که در زمان کارلوس کی روش پای ثابت اردو‌های تیم ملی بودند در این فهرست نام شان دیده نمی‌شود.

باید دید اگر ملاک دعوت نشدن برخی بازیکنان، بازی نکردن آن‌ها در تیم‌های اروپایی یا بالا رفتن سن شان است چگونه بازیکنانی مانند مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، محمد حسین کنعانی زادگان و اللهیار صیادمنش در میان ۲۳ بازیکن حاضر در اردو هستند.

ملی پوشان کشورمان پس از ۳ روز تمرین در تهران چهارشنبه این هفته (۱۳ شهریور) به هنگ کنگ می‌روند.

قلب دفاعی شهرخودرو از لیست تیم ملی دور ماند

محمدحسین مرادمند و علی نعمتی، دو بازیکن حاضر در قلب دفاعی تیم شهرخودرو حضور دارند و شاید انتظار می رفت که حداقل یکی از آنها در اردوی اخیر تیم ملی حضور داشته باشد.

مجید حسینی، سیاوش یزدانی، مرتضی پورعلی گنجی و محمدحسین کنعانی زادگان چهار بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی برای دیدار برابر هنگ کنگ هستند که درباره آنها حرفی نداریم اما با توجه به دعوت از بازیکنانی جدید الورودی مانند یزدانی و نادری؛ شاید انتظار می رفت عملکرد زوج قلب دفاعی شهرخودرویی ها بیشتر از این دیده می شد.

محمدحسین مرادمند و علی نعمتی دو بازیکنی هستند که از فصل قبل تاکنون در قلب دفاعی شهرخودرو به میدان می روند و اتفاقا توانستند عملکرد بسیار خوبی نیز از خود به نمایش بگذارند. بازیکنانی انتظار می رفت چشمان بینای تیم ملی بهتر آنها را ببینند تا با توجه به سن و سالشان حداقل برای کسب تجربه هم که شده  در اردوی اخیر حضور داشته باشند. بازیکنانی که در دو دیدار ابتدایی شهرخودرو هم توانستند کیفیت بالای خود را حفظ کنند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ هم سه شنبه ۱۹ شهریور برگزار خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *