انتقاد علم‌الهدی از همایش دستاوردهای دولت

بدتر از جشن کشف حجاب رضاخان

امام جمعه مشهد با اشاره به حاشیه‌های همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، گفت: مراسمی را سرپا کردند که در این مراسم، زن‌ها آرایش کرده با سرِ برهنه و لباس‌های یونیفرم مخصوص آمدند نشستند؛ اگر بخواهیم از اسناد کشور، عکس جشن کشف حجاب رضاخان را پیدا کنیم و با این منظره کنار هم بگذاریم، شاید از آن جریان چیزی کم نیاورد و شاید بدتر هم باشد؛ آخر این چه وضع است؟

به نقل از Alamolhoda.com،  آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: امروز سال‌روز شهادت جان‌گداز دو شهید بزرگوار، شهید رجائی و شهید باهنر هست. عزیزانی که 38 سال به عنوان دو الگو و سرمشق برای دولتمردان این نظام قرار گرفتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید رجایی، ادامه داد: مرحوم شهید رجایی اعلام کرد که «من مقلد امام هستم»،  و با این اعلام دو مطلب را ثابت کرد؛ اول این‌که ایشان فرد متعبد و متدینی بود و به ‌عنوان یک شیعه متعبدِ متدین، مقلد مرجع تقلید و مجتهد جامع‌الشرایط بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: خاصیت دومی که مرحوم شهید رجائی در این ادعای خودش اعلام کرد آن هم در زمانی که همه می‌خواستند ببینند خط و ربط مدیریت سیاسی، اقتصادی و امنیتی این شخص چگونه است، گفت که «من مقلد امام» هستم، یعنی تمام مدیریت من در سایه اجرای رهنمودهای ولی من، امام بزرگوار است که مرجع تقلید و رهبر این نظام هستند.

وی شهید رجایی را الگوی ولایتمداری برای دولتمردان دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهید رجایی 38 سال به ‌عنوان یک تابلو در برابر دیدها و بینش‌های همه دولتمردان نصب شده، پس این دو خاصیت بر هر دولتمردی لازم است که متعبد و متقید به دین بوده و از رهنمودهای رهبری پیروی کند.

امام جمعه مشهد با انتقاد از اتفاقات اخیر رخ داده در حاشیه برگزاری همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، بیان کرد: متأسفانه در هفته دولت امسال با یک مشکل روبه‌رو شدیم. پیش از هفته دولت، هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان در بین رهنمودهای خودشان امر فرمودند که دولت نباید حاشیه‌ساز باشد، اما متأسفانه در برنامه‌های هیأت دولت در هفته دولت امسال، شاهد نقض این رهنمود، فرمایش و دستور مقام معظم رهبری شدیم و دولت حاشیه‌ساز شد، آن هم چه حاشیه‌ای.

وی افزود: در روز دوشنبه، مراسمی را سرپا کردند که در این مراسم، زن‌ها آرایش کرده با سرِ برهنه و لباس‌های یونیفرم مخصوص آمدند نشستند؛ حاشیه‌سازی از این بدتر؟ منظره فوق‌العاده وقیحانه بود، آنانی که در رسانه‌ها عکس‌ها را دیدیند واقعاً برآشفتند. اگر بخواهیم از اسناد کشور، عکس جشن کشف حجاب رضاخان را پیدا کنیم و با این منظره کنار هم بگذاریم، شاید از آن جریان چیزی کم نیاورد و شاید بدتر هم باشد؛ آخر این چه وضع است ؟

علم‌الهدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که حجاب حکم شرع و قانون است. در یک مراسم رسمی حکم شرع زیر پا گذاشته شود و از قانون تخلف شود؟ یکی از علمای مشهد گریه می‌کرد و می‌گفت شاید این‌ها می‌خواهند کشف حجاب رسمی کنند که این منظره را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی بیانیه داد که این زن‌ها را ما نبردیم، بلکه گروه‌هایی که دعوت‌شده بودند با خود آوردند. این گروه‌هایی که دعوت شدند روستایی‌ها بودند، تمام روستایی‌های ایران را بگردید آیا یک نفر از این زن‌ها را در دهات پیدا می‌کنید؟ این گروه‌های مدعو که آوردند از آسمان یا از زمین درآوردند؟ مگر از راهرو و گیت‌های مراسم شما این زن‌ها را عبور ندادند؟ چرا جلویشان را نگرفتید و مانع نشدید؟ شما چه می‌کنید؟ بنای جنگ با دین و مقابله با رهنمود رهبری به این افتضاح و وقاحت؟ هم مجلس و تشکیل آن منظره حاشیه‌سازی بود و هم حرف‌هایی که در آن مجلس زده شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی سر جایش است»، گفت: از نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه و مجلسو تمام دستگاه‌های مسئول کشور می‌خواهم تا این قصه را پیگیری کرده و بررسی کنند که چه کسی این جنایت را انجام داد. او را به کیفر برسانند و نتیجه‌اش را به مردم اعلام کنند.

وی سخنان رئیس‌جمهور در آن همایش را حاشیه‌سازی توصیف کرد و افزود: مطالب و محتوای مجلس نیز در حقیقت حاشیه‌ساز بود، گفتند «برخی در گوششان پنبه است، مدام می‌گویند از مذاکره با قدرت‌های بزرگ چه سودی برده‌ایم؟» این‌ها در گوششان پنبه نیست، این‌ها در مغزشان عقل است که می‌گویند چه سودی برده‌ایم؛ مگر خود شما نگفتید که «کشوری که با آمریکا مذاکره کند دیوانه است». خود شما گفتید، یعنی اگر منافع ملی ما اقتضا کرد، دیوانه شویم؟ 15 دقیقه با اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا مذاکره تلفنی داشتید، نتیجه‌اش چه شد؟ چند ماه خوش‌وبش با دولتمردان آمریکا، خیابان‌گردی با آنان و عکس‌های نوه‌ها را به هم نشان دادن، نتیجه‌اش چه شد؟ جز این برجام لعنتی؟

علم‌الهدی با بیان اینکه «نتیجه برجام بی‌احترامی و تحریم بیشتر بود» تصریح کرد: برای برجام هر دستاوردی که توهم می‌کنید، آیا به هزینه‌ای که دادیم می‌ارزید؟ رشد فناوری هسته‌ای را متوقف کردیم، در آب‌سنگین اراک بتن ریختید. آیا به هزینه‌ای که دادیم، می‌ارزید؟ این خوش‌وبش کردن‌ها و مذاکرات چه شد؟ نتیجه‌ برجام جز این جسارت، تخلف، بی‌احترامی و تحریم را چند برابر کردن، چه پیز دیگری بود؟

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا که مقام معظم رهبری با مذاکره موافقت کردند برای رفع تحریم‌ها بود، نه اینکه تحریم‌ها چند برابر شود. شما چه دستاوردی در رفع تحریم‌ها داشتید که دوباره این کار را کنیم و بگویید برای منافع؛کدام منافع؟ برای ترحم منافعی که خودتان می‌گویید دیوانه است کسی که با این‌ها مذاکره کند، نه برای منافع بلکه برای توهم منافع ملی برویم دیوانه شویم؟ این حرف است می‌زنید؟ این هم محتوای جلسه، حاشیه‌سازی از این بدتر؟

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «این انتقاد و دولت‌ستیزی نیست، بلکه بیان واقعیت هست»، گفت: مردم هوش، گوش، فهم و شعور دارند. فشارهای معیشتی و اقتصادی مردم را به جان آورده که شما دنبال این حاشیه‌سازی بروید؟ مشکل مردم این بود که چند زن سر برهنه یک جا بنشینند؟ این زیرساخت توسعه روستایی بود؟ زیرساخت توسعه روستایی را می‌خواهید با این فرهنگ ادامه دهید در مقابل توسعه زیرساخت اقتصادی روستایی؟ این راهبرد شماست؟

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *