در مصاحبه خبری سرپرست پلیس راهور استان خراسان مطرح شد:

کاهش جان‌باختگان پیاده‌

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی گفت:  ۵۶ درصد از جان‌باختگان آمار تصادفات در سال ۹۷ در استان و تقریبا در شهر مشهد، مربوط عابران پیاده بوده‌ که این آمار در سال جاری به ۵۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش”صبح امروز” سدهنگ حمیدرضا دهنوی صبح روز سه‌شنبه در محل ایستگاه ۶ راهنمایی رانندگی در جمع‌ خبرنگاران افزود: بیش از ۴۰ تا ۴۵ درصد عابران جان‌باخته بالای ۴۰ سال داشته‌ و سالمند محسوب شده و تنها ۵ درصد از این آمار مربوط به کودکان است.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب پذیری بیشتر بزرگسالان در تصادفات، آموزش همگانی در مساجد و سایر اجتماعات از اول مهر ماه اجرایی می شود.

ثبت تخلفات با دوربین
وی ادامه داد: طرح جامع کاهش تصادفات نیز ابتدای امسال در این استان تدوین شد و طبق بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادفات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشت.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۵۰ دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف در شهر مشهد فعال است که ۴۵ دوربین از این تعداد مربوط به ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز است.

استقرارپست ثابت پلیس برای رفع گره ترافیکی مهر

سرهنگ دهنوی اظهار کرد: استقرار ۲۷۰ پست ثابت پلیس راهور برای روان سازی و رفع گره های ترافیکی اول مهر ماه در اطراف مدارس حاشیه معابر خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی عنوان کرد: ۹۷ پست ثابت از این تعداد مربوط به مشهد است.
سرهنگ دهنوی  بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار و ۱۵۵ خودرو به عنوان سرویس مدرسه فعالیت داشت که هفت هزار خودرو از این تعداد در مشهد بود.

اعمال قانون برای سرویس مدارس متخلف
وی اظهار داشت: پارسال ۱۳ هزار و ۱۹۵ تخلف سرویس مدارس در این استان اعمال قانون شد که حدود ۶ هزار تخلف از این تعداد مربوط به مشهد بود.
وی گفت: در زمینه تصادف سرویس مدارس نیز از استان های موفق در کشور هستیم بطوریکه پارسال تصادف جرحی و فوتی در این زمینه نداشتیم و فقره ۶ فقره تصادف خسارتی ثبت شد.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: رانندگان سرویس های مدارس باید دارای کارت صلاحیت و پایبند به قوانین باشند.
وی اظهار داشت: طرح آموزش همگانی مدارس نیز از ابتدای مهر ماه با اولویت مدارس ابتدایی آغاز می شود، همچنین امسال آموزش مدارس متوسطه نیز در اولویت قرار گرفته که ۲۴۰ آموزشگاه از هشت ناحیه آموزشی مشهد در دوره های آموزش متوسطه اول و دوم در این طرح آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.
وی گفت: همایش همیاران پلیس نیز از ۱۱ مهر ماه همزمان با هفته ناجا در استان آغاز می شود، این طرح نقش مهمی در کاهش تصافات دارد به طوریکه از سال ۸۶ تاکنون آمار فوتی های تصادفات در کشور حدود ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *