رییس کمیسیون منابع انسانی شورای اسلامی مشهد خبر داد

توبیخ در صورت عدم استفاده از ظرفیت بانوان

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی مشهد گفت: مدیرانی که به استفاده از ظرفیت بانوان توجه نکنند، مورد توبیخ قرار خواهند گرفت.

بتول گندمی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست شهردار منطقه 11 مشهد که با حضور محمدهادی مهدی نیا، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای مشهد، رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به همراه جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با عنوان مطلب بالا عنوان کرد: یکی از وعده های شورای پنجم استفاده از ظرفیت بانوان در بحث های مدیریتی بود که بعد از دو سال، خوشحالیم شهردار مشهد در این جهت گام برداشته و اولین انتصاب مدیریتی بانوان را انجام دادند.

وی با بیان اینکه جا به جایی جزیی از ذات مدیریت شهری است و هرکس که دارای مسئولیت است این را می داند که روزی باید صندلی و جایگاه خود را به نفر بعدی تحویل دهد، ادامه داد: 30 درصد سهم مدیریتی دستگاه ها سهم بانوان است و تنها انتصاب یک شهردار زن برای مجموعه مدیریت شهری کفایت نمی کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حوزه زنان جزو پاک دست ترین حوزه های مدیریتی است، به همین خاطر باید عرصه برای فعالیت بانوان و جوانان در مدیریت شهری را فراهم کنیم. این به معنای غفلت از سهم و کارآمدی آقایان نیست چرا که شایسته سالاری نیز مورد تاکید مدیریت شهری بوده است.

گندمی با تاکید بر اینکه پاک دستی و سلامت نیز جزو شعارهای شورای پنجم بوده است، تصریح کرد: حقوق شهروندی و رضایتمندی مردم باید اولویت کار قرار گیرد تا اساس و فلسفه وجودی شورای پنجم زیر سوال نرود.

وی ضمن تشکر از زحمات سعید ریخته گر، شهردار سابق منطقه 11 اظهار کرد: آقای ریخته گر جزو نیروهای انقلابی، اصلاح طلب و پرتلاش مجموعه مدیریت شهری هستند که عملکرد قابل قبولی هم داشته اند، به طور مثال در بحث باغ بام ها که مصوبه آن چند ماهی است به تصویب رسیده است، پیش رو بوده اند و از دو سال پیش فعالیت هایی داشته اند.

در ادامه جلسه، سعید ریخته گر، شهردار سابق منطقه 11 اظهار کرد: طی مدت فعالیت بنده اقداماتی در سطح منطقه انجام شد که کسب رتبه یک در بین مناطق برخوردار و صدور 80 پروانه در خصوص باغ بام ها از جمله این موارد است.

وی با عنوان اینکه براساس اذعان کمیته نظارتی شورای اسلامی مشهد؛ تعدد پرونده های این کمیته برای منطقه 11 بسیار کم بود است، افزود: تسهیل حقوق بیت المال، رفع مشکل پرونده های سابقه دار و تلاش در جهت رعایت حقوق منشور شهروندی از دیگر فعالیت های این منطقه بوده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *