شهردار مشهد در مراسم افتتاح مجتمع آبی چند منظوره گلشن و 12 بوستان عنوان کرد:

اجرای 85 پروژه در حاشیه‌ مشهد

علی نژاد

شهردار مشهد با بیان این که در حال حاضر 85 پروژه در حاشیه مشهد در حال اجراست،گفت: در مناطق حاشیه‌ای مشهد 12 عرصه مشترک فعالیت با سپاه پاسداران خواهیم داشت. به گزارش صبح امروز، «محمدرضا کلائی» در آئین افتتاح مجتمع آبی چند منظوره گلشن و بهره‎برداری از 12 بوستان فضای سبز در سطح شهر مشهد که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و جمعی از مدیران شهری مشهد برگزار شد، با بیان مطلب بالا تصریح کرد: مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را به 8 پهنه تقسیم کرده‎ایم و برنامه‎های متعددی در قالب طرح نجات مناطق حاشیه‎ای شهر مشهد داریم که در دو پهنه آن، با سپاه پاسداران و قرارگاه سپاه پاسداران در بولوار برونسی همکاری داریم؛ مام تلاش ما این است که در همه پهنه‎ها با کیفیت عمل کنیم.
وی با بیان اینکه معتقدیم باید برای همه شهروندان خاطرات خوب و مثبت بسازیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم ساخت چنین پروژه‌هایی موجب افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد خاطرات مثبت در شهروندان شود.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه اعتقاد ما ایجاد برابری و عدالت است، تصریح کرد: وقتی افراد بزرگی چون شهید چمران را در کشور داریم که در جهت ایجاد عدالت تلاش کرده‏اند ما نیز وظیفه خود می‎دانیم که تمام شهروندان را به نقطه برابری استفاده از امکانات برسانیم.
وی با بیان اینکه ما در شهر اسلامی زندگی می‌کنیم و بالای شهر و پایین شهر نداریم، افزود: اینکه تاکنون شرایط نابرابر بوده است، نباید ماندگار شود و ما نیز در مجموعه مدیریت شهری بر آن هستیم که در جهت برابری و عدالت گام برداریم و ذره‎ای در این راه توقف نداشته باشیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه 85 پروژه توسط شهرداری در پهنه‌‎های مناطق کم برخوردار در حال اجراست، ادامه داد: هرکدام از پروژه‎های تعریف شده برای مناطق حاشیه‎ای شهر شامل زیر پروژه‎هایی چون بحث حمل و نقل هستند.

تشکرفرمانده کل سپاه  از مدیریت شهری مشهد برای محرومیت‌زدایی

هم چنین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار کرد: بایستی آرایش اقتصادی، فضای کسب و کار و معیشت جامعه را براساس خنثی‌سازی سناریوی خطرناک دشمن صورت دهیم. این مهم امروز برای ما به عنوان میدان مرکزی نبرد محسوب می‌شود و سپاه هر جا نمادی از رفع محرومیت و استضعاف دیده شود، حضور می‌یابد.
سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان این مطلب افزود: ممکن است به صورت مستقیم فعالیتی را شکل ندهیم، اما از این جنس فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.
جنگ اقتصادی جزو لاینفک سیاست‌های امروز دشمنانمان
سلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی جزو لاینفک سیاست‌های امروز دشمنان ما است، عنوان کرد: نقشه آنها برای تخریب شرایط اقتصادی کشور، فلج کردن نظام، درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن مردم در مقابل نظام، سیاستی جدی و مرموزانه دشمنان است.
وی خاطرنشان کرد: به تبع رسالتی که داریم، هر جا تهدیدی باشد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی حضور یابیم و تهدیدات را خنثی کنیم. همگان سپاه را با مفهوم امنیت می‌شناسند و حضور در مراسم افتتاح این مجموعه ممکن است عجیب به نظر بیاید.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ‌های امروز، جنگ‌های آشکار و محسوس نیست، گفت: دشمن به شیوه‌ای وارد عمل می‌شود که چندان این موضوع را احساس نکنیم. جنگ و صلح با هم ممزوج هستند. اما به دلیل حساسیت‌هایی که در این زمینه داریم، احساس مبارزه و جنگ را به خوبی درک می‌کنیم.
سلامی بیان کرد: معتقدیم پیروزی در این نبرد نیازمند به هم پیوستن همه اراده‌ها، همراه شدن و گره خوردن همه قلب‌ها به یکدیگر است. امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم و نیازمند جهاد همگانی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در دروان دفاع مقدس بخش کوچکی از جامعه در جبهه‌ها حضور یافته و این حضور کافی بود، گفت: اما امروز همه سرزمین ما میدان دفاع است. جهاد اقتصادی که در افق‌های بلند اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان اقتصاد مقاومتی تجلی یافته، عرصه اصلی جهاد ما در برابر دشمن است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر تلاشی در این راستا را مانند عملیات در دروان دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: عملیات پیروزمندانه که دشمن را از دسترسی به هدف خود دور می‌کند و برای ما شریف است و ارزش جهاد دارد.
تلاش در اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری در ساماندهی مناطق پیرامونی شهر
سلامی افزود: سال‌ها است ساماندهی به مناطق پیرامونی شهر مشهد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. ایشان تعلق خاطر زیادی به مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام دارد.
وی با تاکید بر اینکه مشهد باید با شخصیت و شان حرم مطهر زیبایی و نور و رایحه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در مشهد باید رایحه دل انگیز معنویت به مشام برسد. پس دیدن صحنه‌های محرومیت در این شهر پسندیده نیست. انقلاب ما انقلاب عدالت است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیان کرد: سپاه سال‌ها است براساس اوامر رهبر معظم انقلاب در مناطق پیرامونی و حاشیه شهر از جنبه رفع فقر، جبهه فرهنگی و امنیتی قبول مسئولیت کرده و امید است با مجموع اقداماتی که با همکاری مدیریت شهری شکل گرفته، سال آینده شاهد ارائه تصویری متفاوت از مناطق حاشیه شهر باشیم.
سلامی با بیان اینکه در فضایی با تفکر انقلابی باید با سرعت شگفت‌انگیز تغییرات را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در کنار مردم هستیم و تا حل همه مسائل می‌مانیم. مسائل نسبت به اراده‌هایمان کوچک هستند. ما تسلیم شدن را نیاموختیم. بلکه غلبه کردن را آموختیم.
وی با اشاره به اینکه ایرانیان قدرتمند و صاحب منزلت در جهان هستند، گفت: وقتی در محاصره و تحریم می‌توانیم قدرت بسازیم، این مسائل کوچک به راحتی قابل حل است.
تلاش قابل ستایش مدیریت شهری مشهد در راستای کاهش محرومیت از مناطق حاشیه شهر
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عین حال ضمن تشکر از مدیریت شهری مشهد، بیان کرد: شهرداری مشهد این فرصت را فراهم کرد تا مجموعه ورزشی و سایر پروژه‌ها را برای کاهش محرومیت‌ها در مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر احداث و اجرایی کند.
سلامی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رفع محرومیت از مناطق حاشیه شهر را نقطه تمرکز فعالیت خود قرار داده و این جای تشکر دارد. حاشیه باید به متن منتقل شود و نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در این صورت است که مسئولیت‌های انقلابی‌مان را در حل مسائل جامعه انجام می‌دهیم. این راه، راه سعادت است. هر چند با سختی‌هایی مواجه می‌شویم. اما انتهای سختی‌ها چون برای خداوند و اعتلای جامعه است، آسایش و آرامش و پیشرفت کشور است. در جهان به ندرت اتفاق می‌افتد کشوری در جبهه های وسیع و جهانی بجنگد و در عین حال پیشرفت کند. اما ایران اسلامی موفق شده در این عرصه‌ها پیروز باشد.

استاندار خراسان رضوی: مناطق پیرامونی شهر مشهد دغدغه رهبری است

هم چنین استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید عملکرد روشن و واضحی داشته باشیم، گفت: مناطق پیرامونی شهر مشهد دغدغه رهبری است لذا باید همه هدف مشتر‎ک‌مان را بپذیریم و با هر سلیقه سیاسی در جهت انجام آن گام برداریم.
علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: علاوه بر داشتن اهداف روشن و شفاف باید عملکرد شفافی هم داشته باشیم که شهروندان و خبرنگاران در جریان آن‎ها قرار بگیرند.
وی اضافه کرد: همچنین باید وحدت رویه داشته باشیم و همه هدف مشتر‎ک‌مان را بپذیریم؛ در این راستا باید با هر سلیقه سیاسی در جهت انجام هدف مشترک‌مان گام برداریم.
رزم حسینی ضمن تشکر از فعالیت‌های شهرداری ادامه داد: با این عملکرد و توان که شهرداری مشهد برای مدیریت شهر به کار می‏گیرد، امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در مناطق حاشیه‎ای شهر باشیم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پیرامون شهر مشهد دغدغه رهبری است، تصریح کرد: 29 دستگاه اجرایی در 8 پهنه حاشیه شهری مسئولیت دارند تا طرح نجات را در مناطق حاشیه و کم برخوردار به عهده بگیرند.
وی با عنوان اینکه مهرماه طرح نجات را کلید خواهیم زد، افزود: برای همه دستگاه‏ها و ارگان‎های مربوطه برنامه‌ریزی شده است تا با همکاری آنها شاهد فعالیت‌های خوب و مثبتی در حاشیه شهر باشیم.
رزم حسینی گفت: مشهد باید الگوی همه شهرها باشد؛ به گونه‌ای که هر زائری وارد مشهد شد، شاهد دست‎آوردهای فرهنگی و مذهبی این شهر باشد.
توسعه 300 هکتاری کمربند سبز مشهد تا انتهای سال جاری

هم چنین معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم از افتتاح 25 پروژه فضای سبز و توسعه 300 هکتاری کمربند سبز مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.
مهدی یعقوبی افزود: احیای کمربند سبز با هدف ممانعت از ایجاد حاشیه نشینی در برنامه این معاونت قرار دارد که در نیمه دوم سال توسعه 300 هکتاری کمربند سبز به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 129 عنوان پروژه فضای سبز در همه نقاط مشهد به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: 54 عنوان این پروژه‌ها در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار مشهد بوده است.
یعقوبی یادآورشد: این تعداد پروژه از لحاظ مساحت، 63 درصد در مناطق حاشیه‌ای احداث شده تا در راستای تحقق توزیع عادلانه فضای سبز گام برداریم.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به افتتاح پروژه فضای سبز مقابل این مجتمع آبی هم اشاره کرد و گفت: پروژه 2 هکتاری فضای سبز مقابل مجموعه گلشن تا انتهای شهریورماه نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سومین مراسم افتتاح پروژه‌های فضای سبز را داشته ایم که با مساحت 31 هزار هکتار وسعت به بهره‌برداری رسیده است و 15 عنوان آن با 21 هزار هکتار در مناطق کم‌برخوردار بوده است.

شهردار منطقه 5 مشهد گفت: این مجتمع با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال اعتبار در انتهای گلشهر و در جوار مجتمع مسکونی گلشهر به بهره‌برداری رسید.
حسین عبدا… ‌زاده با بیان اینکه مساحت این مجموعه شامل 6 هزار مترمربع استخر و مجموعه آبی است، تصریح کرد: ساختمان مجموعه شامل 4000 مترمربع زیر بنا در سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول احداث شده است. مجموعه شامل استخر آقایان، بانوان و کودک است، همچنین جکوزی، سونای خشک و بخار نیز در این مجموعه تعبیه شده است.
عبدالله‌زاده با اشاره به 2000 متر فضای سبز محوطه و عرصه این مجموعه اظهار کرد: در کنار این موارد 2860 مترمربع زمین مینی فوتبال، والیبال، بسکتبال و گل کوچک نیز در نظر گرفته شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *