هویت بخشی هدف اصلی سند بنیادین

سرپرست وزارت آموزش در مراسم افتتاحیه بیستمین اردوی دانش آموزان عشایر کشور در نیشابور گفت: بزرگترین صحنه نبرد دفاع مقدس جلوه های ایثار عشایر عزیز را در خود نگاشته است و همه ما به خدمتگذاری عشایر عزیز سرزمینمان افتخار می کنیم.

سیدجواد حسینی افزود: بیش از ۱۸۲ هزار دانش آموز در کشور در ۶۰۰ مدرسه عشایری در کشور تحصیل می کنند و امروز مرحله نخست اردوی دانش آموزان عشایری کشور با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز پسر آغاز می شود.

بیش از ۱۷ هزار معلم و همکار فرهنگی در کشور مشغول خدمت رسانی به دانش آموزان عشایر هستند.

امروز آموزش و پرورش کشور یک سند تحول خواه بنیادین را پیش روی خود دارد که اردوی دانش آموزان عشایر تمام جوهره های مدنظر این سند را در دل خود دارد.

این اردوها گامی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در حوزه های مختلف است ، در بخش اول مظهر تحقق شعار عدالت محوری ست و در بخش دوم زمینه ساز ایجاد چرخش های تحول آفرین در فرآیندهای تعلیم و تربیت است.

هویت بخشی یکی از اصلی ترین اهداف سند تحول بنیادین است و برگزاری این اردوها با محوریت دانش ِآموزان عزیز عشایر که جلوه ای از هویت و وحدت در کشور هستند یکی از راه های اصلی تحقق شعار هویت بخشی است.

ایجاد عدالت آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش و پرورش در بین دانش آموزان عشایری با برگزاری این اردوها به خوبی محقق می شود.

در این اردوها تمرین مهارتهای همدلی، انسان دوستی ، صمیمیت و کار جمعی به شکل بسیار خوبی متجلی می شود و تمامی این موارد از تاکیدات سند تحول بنیادین است.

پاسداشت فرهنگ اصیل عشایر ایرانیان یکی از اهداف برگزاری این اردوهاست.

ایران در بین کشورهای دنیا، در زمره کشورهای کثیر المله است و اقوام مختلف با زبان و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند اما این کشور در پرتو دو عنصر هویت دینی و هویت ملی یک روح واحد است و اتفاقا در خراسان رضوی به واسطه حضور مضجع نورانی امام رضا(ع) و آرامگاه مشاهیر همچون فردوسی و عطار و خیام این عناصر هویت بخش دوگانه به شکل ویژه ای بروز و ظهور دارند.

امروز ۱۳۰ هزار کلاس درس کشور به سیستم آموزشی هوشمند مجهز هستند و براساس تفاهم نامه ای که با وزارت ارتباطات منعقد کردیم مقرر شده در طول برنامه ششم کل مدارس کشور به شبکه اینترنت مجهز شوند.

در حال حاضر ۱۵ هزار مدرسه شبانه روزی در کشور فعال هستند که ۲۲۸ مورد آن ویژه دانش آموزان عشایر است ضمن این که دانش‌آموزان عشایر سه برابر دانش‌آموزان عادی سرانه دریافت می کنند.

در کشور ۱۰۰ مدرسه با یک نفر دانش آموز داریم و اعتقاد ما این است که حتی یک دانش آموز در هیچ جایی از سرزمین عزیزمان از تحصیل باز نماند.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *