واگذاری مجموعه ورزشی 15 خرداد به هیات معلولان و جانبازان

نخستین نشست اعضای افتخاری هیات رئیسه ورزشیجانبازان و معلولان استان با حضور رییس فدراسیون برگزارشد.

در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ازواگذاری مجموعه فرهنگی ورزشی 15خرداد به هیات جانبازان ومعلولان استان خبر داد.

نخستین جلسه اعضای افتخاری هیات رئیسه ورزشیجانبازان و معلولان استان با حضور صمیمی رییسفدراسیون، فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان، رضاییدبیر کل کمیته پارالمپیک، هاشمی جواهری مدیر کل تربیتبدنی آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان شهری برگزارشد.

بر اساس این گزارش در این نشست که به منظور رسیدگی بهمشکلات جانبازان و معلولان در حوزه ورزش برگزار شد برحمایتاز این گروه از قشر جامعه جهت بهره مندی یکسان از خدماتشهری تاکید شد.

درادامه این نشست انجام مذاکره و هم اندیشی پیرامونجمعیت 15درصدی معلولان با ارائه نظرات و پیشنهادی هایمختلف همراه بود.

در این جلسه همچنین درباره واگذاری مجموعه ورزشی15خرداد بدون اخذ اجاره بها در اختیار ورزش جانبازان ومعلولان مطالبی بیان شد.

همچنین در ادامه این نشست از نقطه نظرات نماینده ها ومسئولان حوزه شهری  برای بهره مندی این گروه از تسهیلات وخدمات شهری نیز مورد توجه قرار گرفت.

*واگذاری 10ساله مجموعه ورزشی 15 خرداد

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه برگزاریاین نشست در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما درباره واگذاری مجموعه فرهنگی ورزشی 15 خرداد به هیات جانبازانو معلولان استان تصریح کرد: بر اساس پیگیری هیات ومکاتبات متعدد وزارت خانه موافقت شد مجموعه فرهنگی ورزشی15 خرداد به مدت 10 سال به صورت رایگان در اختیار هیاتورزشی جانبازان و معلولان استان به منظور بهره مند شدن اینعزیزان قرار گیرد.

فرزادفتاحی افزود: سالانه بر حسب مقررات و ضوابط اداری اینمجموعه به اداره ورزش و جوانان استان اجاره پرداخت می کرد کهبر اساس این مصوبه هیات تعهدی در قبال پرداخت اجاره بهانخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: توجه به استعداد یابی، زیر ساخت ها وآموزش معلولان و جانبازان و شناسایی و جذب افرادی که ثبترسمی هیات نشده اند و همچنین توجه به جانبازان و معلولانیکه درشهرستان ها و مناطق کم برخورداراستان ساکن هستند ازمهمترین اهداف هیات جانبازان و معلولان خراسان رضویاست.

*هیات تنها نخواهد بود

فتاحی عنوان کرد: محمدی فر رییس هیات استان کار سخت ودشواری در این هیات خواهد داشت موفقیت های قابل توجهای که این مجموعه ورزشی در سطح کشور کسب کرده استتوقعات را به خودی خود افزایش داده است  لذا رییس جدیدهیات در کنار این تحولات و اقدامات انجام شده باید بتواند بابرنامه ریزی های مدون کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت  هیاترا فراتر از آنچه هست به پیش ببرد و نتایجی در خور شانخراسان رضوی در کشور کسب کند و قطعا در این راستا هیاتتنها نخواهد بود و ما بر حسب وظیفه هر کمک و اقداماتی کهلازم باشد در بحت ترویج و توسعه  فرهنگ ورزش همگانی وقهرمانی درجمع این عزیزان ورزشکار انجام خواهیم داد.

فتاحی یادآور شد: بهینه سازی معابر، حمل و نقل، تردد واحداث مجموعه های ورزشی اختصاصی ویژه جانبازان ومعلولان در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به حمایت هایخوب شورای شهر و شهرداری درصدد احداث مجموعه ورزشیویژه جانبازان و معلولان در مناطق کم برخوردار هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همچنین به جامعه جانباز ومعلول بانوان استان اشاره کرد و گفت: بانوان بخش اعظمی ازجامعه هدف ما نیز هستند به همین خاطر از رییس هیاتجانبازان و معلولان خواسته ایم در این راستا برنامه هایبانشاط و همچنین تحهیز مجموعه های ورزشی ویژه بانوان رادر دستور کار قرار دهند.  

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 100 چمن مصنوعی باهمکاری استانداری در مناطق کم برخوردار در حال تکمیل استکه بزودی شاهد افتتاح این مجموعه های ورزشی خواهیم بود.  

محمدی فر رییس هیات جانبازان و معلولان استان نیزدر ایننشست با ارائه گزارش کاملی از اقدامات و فعالیت های انجامشده در هیات از میزبانی مشهد مقدس در برگزاری مسابقاتبوچیا قهرمانی کشور و کسب نتایج قابل توجه ورزشکارانخراسان رضوی در این مسابقات خبر داد و گفت: بیش از 10 تا 15 درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند.

وی افزود: با توجه به آمار 7میلیونی جامعه معلول و جانبازکشور  بیش از 20 هزار جانباز و معلول سازمان یافته داریمکه در بحث ورزش قهرمانی فعالیت می کنند که البته از اینجمع فقط 35 هزار نفر به صورت فعال در ورزش هستند بنابراین  لازم و ضروری است که در راستای ارائه بسته هایتشویقی برای جذب و ترویج علاقه مندی این جامعه بزرگبرنامه های ساختاری تعریف کنیم.

*افتخارات بزرگ جانبازان و معلولان خراسان رضوی

رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی با اشاره بهکسب چندین مدال طلای قهرمانی توسط جانبازان و معلولان درطول 8 سال گذشته در میادین بین المللی از سوی ورزشکارانجانباز و معلول خراسانی که بیش از 32 مدال طلا است  کهاین افتخار بزرگی برای استان ما محسوب می شود.

محمدی فر با اشاره به این که معلولیت محدویت نیست بلکهمحرومیت است همچنین خاطر نشان کرد: ورزشکاران جانبازانو معلولان در میادین بین المللی با کسب افتخارات جهانینشان دادند که معلولیت نمی تواند محدودیت باشد و اگرمحرومیتی را دارند می توانند در سایه تلاش و همت به آنچهمی خواهند دست یابند و امروز باعث سربلندی و افتخار ماستکه در جمع میان 164 کشور دنیا در جایگاه چهاردهم جهانقرار داریم و در آسیا به عنوان تیم سوم بعد از چین وکرهبیشترین مدال آسیایی را برگردن آویخته ایم.  

وی همچنین توسعه ورزش همگانی در هیات جانبازان ومعلولان استان را از اهم برنامه های خود در هیات ذکر کرد وتصریح کرد: ورزش باید در جمع میان خانواده جانباز و معلولنهادینه شود و به عنوان یک امر ضروری وحتی واجب قلمدادشود.  

وی یادآور شد: اذعان داریم با بعد مسافتی که ورزشگاه15خرداددارد تردد و رفت و آمد جمعیت جانباز و معلول ازپایین شهر هزینه مالی گزافی را به گردن خانواده ها خواهدانداخت به همین خاطرتلاش می کنیم با تجهیز مجموعه هایورزشی در مناطق کم برخوردار و همچنین فراهم کردن وسایلایاب و ذهاب اقدامات رفاهی برای شهروندان جانباز و معلول رانیز بهینه سازی کنیم و تحقق این خواسته عمومی جز بهلطف خداوند متعال و حسن همکاری تمام دستگاه های خدمترسان میسر نخواهد شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *